Miksi ajat autolla töihin, vaikka realistinen vaihtoehtokin olisi?
Myönnän sen ihan suoraan: en voi aamuisin sietää muita ihmisiä ennen kuin se on välttämätöntä.
Kommentit (26)
Koska julkisia ei mene sinne päin tarpeeksi lähelle siihen aikaan kun pitää aamulla olla töissä. Mulla siis alkaa työt 05:45 aamuvuossa.
100 km päivässä autoilua töihin. Bussillakin pääsisi, mutta maksaisi tuplasti sen mitä bensa-autolla. Nykyään sähköautolla vielä puolet halvempaa, joten ei tulisi mieleenkään mennä bussilla.
Vierailija kirjoitti:
Mielelläni olisin ajamatta, mutta lapset ja asuntolaina saa ajamaan 100km päähän joka aamu.
Työni on sellaista, etten päässyt julkisilla töihin edes silloin kun asuin Hki keskustassa.
Valintoja,valintoja. Laske montako tuntia vuodessa vietät autossa..
Mulla tärkeimpänä syynä mukavuudenhalu. Inhoan kävelyä kylmässä ja märässä säässä bussipysäkille ja bussin odottelua siellä. Oma auto on pihalla katoksessa sisätilalämmitin päällä, yleensä ei joudu puhdistelemaan paitsi kaikkein lumisimmilla keleillä (jolloin bussit kulkee vieläkin huonommin). Kävelee vaan kotoa lämpimään autoon ja ajaa omassa rauhassa (inhoan istua vieraissa kiinni) musiikkia kuunnellen, puhelujakin helppo hoitaa autossa eikä kukaan pahastu tai kuule yksityisasioita. Voin käyttää paljon sellaisia vaatteita talvikaudella mitä en julkisilla tarkenisi. Kesällä taas ilmastointi pelaa varmasti.
Nopein tapa. En halua pitää koiria yksin kotona yhtään enempää kun on töiden takia pakko. Autolla matka kestää 10 min, julkisilla menisi varmaan 40 min.
Tällä hetkellä kävelen töihin, mutta pian tulee muutto kauemmaksi työpaikasta. Sitten hankin ajokortin ja menen autolla töihin. En halua samaan bussiin ahdistelevien äh lä mei den kanssa, sellaiseen on minulla mennyt hermot.