Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Norjan tuntijat, onko siellä joku neliömääräraja, milloin kauppa voi olla auki sunnuntaina?

Vierailija
07.08.2023 |

Ihmettelen vaan, kun sellaine perus s-marketin kokoinen kauppa, niin eilen siitä oli rajattu päädystä pienempi osa ja mentiin eri ovesta sisään eikä päässyt sille isommalle puolelle. Ja tänään toimii ns. normaalisti.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/9 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa oli ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä ole mikään kauppa sunnuntaisin auki.

Vierailija
4/9 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä ole mikään kauppa sunnuntaisin auki.

Eilen kävin tuossa mainitussa pienennetyssä ruokakaupassa. Lähetänkö kuitin?

Vierailija
5/9 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö jotenkin siihen ettei alkoholia saa myydä sunnuntaisin?

Vierailija
6/9 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittyykö jotenkin siihen ettei alkoholia saa myydä sunnuntaisin?

Jaa, mutta onnistuuhan sen Suomessakin hyvin niin, että niitä ei vaan myydä klo 21 jälkeen.

Vierailija
7/9 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti on. Mä olen seitsemättä kesää täällä, en asu eli en ole ottanut tarkemmin selvää. Jotkut kaupat ovat sinällään søndagsåpen, aukioloaika punaisella kaupan kyljessä, ja joissakin on se eri ovi, pikkuputiikki kioskivalikoimalla ja nosto-ovi ison kaupan puolelle puoliksi auki, jotta voi sukeltaa pimeään hakemaan sitä mitä ei søndagbusta löydä.

Vierailija
8/9 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti on. Mä olen seitsemättä kesää täällä, en asu eli en ole ottanut tarkemmin selvää. Jotkut kaupat ovat sinällään søndagsåpen, aukioloaika punaisella kaupan kyljessä, ja joissakin on se eri ovi, pikkuputiikki kioskivalikoimalla ja nosto-ovi ison kaupan puolelle puoliksi auki, jotta voi sukeltaa pimeään hakemaan sitä mitä ei søndagbusta löydä.

Jännä, että tällaista kikkailua vielä pitää olla, kun jopa sääntösuomi pystyi vapauttamaan aukioloajat.

Vierailija
9/9 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raja on muistaakseni 100 m2, eli todellakin sellainen isohkon kioskin kokoinen kauppa. Lisäksi ns. turistipaikkakunnilla on erikseen vapaammat säännöt. Mitkään vaate-, kirja- tai muut kaupat eivät saa olla sunnuntaisin auki (jotain poikkeuksia ennen joulua).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi