Millä te jaksatte seuloa vaatteet ja tavarat eteenpäin?
Olen koko kesän kerännyt poismyytävää ja nyt viimein jaksoin laittaa ne Toriin myyntiin ja eilen olin kirpparilla myymässä.
Kommentit (35)
Ei osattu ensin päättää pienvaatekauppiasisän perintövaatteista . Sitten pääätettiin ottaa oppia perinteistä ja otettiin neuvoa antavia, johan alkoi tulla lahjotettavia ja roskiskamaa. Ja oli mukavaa.Tosin oli sovittu etukäteen, ettei aleta riitelemään mistään tästä perinnöstä. Suvussa oli esimerkki, jossa lakimiehet kuittasi koko mummonmökin.
Vierailija kirjoitti:
Kun huomaa tavaran tai vaatteen, jonka voi laittaa kiertoon, laittaa sen kiertoon. Tai kerää niitä erilliseen kassiin tai laatikkoon ja laittaa kerralla nettiin myyntiin tai hyväntekeväisyyteen.
Niin. Ja sitten ne pitää seuloa, laittaa myyntiin tai lahjoitukseen. Ja sitä ei vaan aina jaksaisi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hyvin yksinkertainen ratkaisu tulevaisuutta ajatellen: osta vähemmän ja erittäin harkitusti vain tarpeeseen. Voit jättää jopa jonkun kokonaisen vuodenkin välistä vaateostoksista.
News flash:
Lapset kasvaa ihan koko ajan, eikä aina kaikki tule käytettyä loppuun, vaikka miten optimoisi.
Silloin niitä ihan käyttökelpoisiakin tavaroita ja vaatteita jää vähälle käytölle ja ylimääräisiksi.
Nakkaan rikkinäiset roskiin. Muut tarpeettomat uffin keräykseen. Helppoa.
Mulla on koronan takia jäänyt edellistenkin vuosien ylimääräiset pyörimään, kun ei jörjestetty niitä kirppispäiviä, joissa yleensä olen käynyt myymässä.
Nyt on pakko päästä syksyllä sellaiseen, kun se on!
Seulominen ei minulle ole se ongelma, sen kuin pistää elokuvan pyörimään ja sen ajan valkkaa niitä tavaroita omaan kaappiin, kiertoon tai roskiin. Ongelma on siinä vaiheessa, kun ne pitäisi viedä sinne kiertoon. Olen autoton, joten kirppari ei edes ole vaihtoehto. Siellä pitäisi joka päivä käydä (kävellen /pyörällä /bussilla) järjestelemässä ja viemässä lisää tavaraa. Ei onnistu töiden päälle, varsinkaan kolmivuorotöissä.
Joten pitää selvittää minne voi viedä ilmaiseksi tavaraa. Ja montako kertaa pitää käydä, jos jaksaa viedä repullisen ja kassillisen kerralla? Ja missä ne tavarat on sillä aikaa kun ne odottaa viemistänsä? Lattialla, varastossa, kasatuissa laatikoissa?
Sen sanon, että älkää koskaan kertoko kellekään että aiotte pistää tavaroita kiertoon, ihmiset varaavat itselleen tavaraa, joka ei sitten kelpaakaan myöhemmin. "Mutta älä nyt SITÄ hävitä." Hävitän, ei se tänne jää.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole mitäön omia tai kodin tavaroita seulottavaksi mutta lasten vaatteita, kenkiä, harrastusvälineitä, kalusteita on.
Ap
Keräykseen.
Vierailija kirjoitti:
Pakko ne on seuloa kun kaappi on niin täynnä, että ei ovi menee enää kiinni. Mutta mä kärrään ne kyllä aina suorinta tietä kierrästyskeskukseen. tehkööt siellä niille mitä haluavat.
Sama tällä kierätyskeskukseen hyvä materiaali.En lähde itse myymään.Aika on rahaa ja arvokain elämässä juuri aika,joka tuntuu mutenkin olevan kortilla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin yksinkertainen ratkaisu tulevaisuutta ajatellen: osta vähemmän ja erittäin harkitusti vain tarpeeseen. Voit jättää jopa jonkun kokonaisen vuodenkin välistä vaateostoksista.
News flash:
Lapset kasvaa ihan koko ajan, eikä aina kaikki tule käytettyä loppuun, vaikka miten optimoisi.
Silloin niitä ihan käyttökelpoisiakin tavaroita ja vaatteita jää vähälle käytölle ja ylimääräisiksi.
Kierrätys pienemmille sisaruksille tai serkuille
T nimimerkki sisarus- ja serkkusarjan nuorin ja pienin = ostovaate lähes aina kierrätettyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
News flash:
Kierrätys pienemmille sisaruksille tai serkuille
T nimimerkki sisarus- ja serkkusarjan nuorin ja pienin = ostovaate lähes aina kierrätettyä
Mun tyttärien serkut on 10-15 vuotta vanhempia poikia.
Esikoinen syntynyt syksyllä, kuopus keväällä, joten kesävaate voi olla vääränkokoinen kesällä ja talvivaate talvella. Kengissä sama juttu.
Tytöillä ne vaatteet ja kengät ei kulu vaikka olisi ostettukin käytettyinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole mitäön omia tai kodin tavaroita seulottavaksi mutta lasten vaatteita, kenkiä, harrastusvälineitä, kalusteita on.
Ap
Keräykseen.
En anna ilmaiseksi vaatteita tai tavaroita joista voi saada vielä jotain, vaan pyrin myymään tai vaihtamaan tai muokkaamaan niistä vielä jotain.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä on taloyhtiössä roskakatos ja siellä astia nimeltä "sekajäte". Sinne menee kaikki tarpeettomaksi käynyt. En todellakaan rupea jotain puhkikulutettuja riepuja kaupittelemaan. Käyttökelpoiset käytän itse.
Hienoa, että käytät vaatteet loppuun. Jos tosiaan kyse on puhkikuluneista vaatteista, ne voi tosiaan laittaa sekajätteeseen. Mutta niidenkin kanssa kannattaa pitää kohtuus, ettei tuki sekajäteastiaa kerralla.
Elektroniikka, lasi, metalli, paperi, pahvi, keräysmuovi, biojäte ja ongelmajätteet sitten omiin kierrätyspisteisiinsä.
-kierrättelijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Keräykseen.
En anna ilmaiseksi vaatteita tai tavaroita joista voi saada vielä jotain, vaan pyrin myymään tai vaihtamaan tai muokkaamaan niistä vielä jotain.
Ap
Sinun vapaa-aikaan, sinun elämäsi. Neuvoni on, että joko lopetat myymisen ja lahjoitat tavarat, tai opettelet tykkäämään kyseisestä harrastuksesta.
-eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Keräykseen.
Ap
Sitten sinun pitää nähdä vaivaa asian suhteen ja lopettaa valitus.
Kun huomaa tavaran tai vaatteen, jonka voi laittaa kiertoon, laittaa sen kiertoon. Tai kerää niitä erilliseen kassiin tai laatikkoon ja laittaa kerralla nettiin myyntiin tai hyväntekeväisyyteen.