Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut vaunujen kanssa kulkevat/pyörätuolilla liikkuvat kokevat oikeudekseen kiilata kun olen menossa hissiin pyörän kanssa??

Vierailija
07.08.2023 |

Käytän välillä metroa ollessani pyörällä liikkeellä. Lähes aina minua tunnutaan vihaavan ja ikään kuin minulla ei olisi oikeutta käyttää hissiä, kun olen pyörän kanssa. Jotkut oikeasti yrittävät kiilata vaikka olen ollut paikalla ensin ja tilannut hissin itselleni.

Maksan myös yli 600 euroa vuodessa kausikortistani, joten totta hitossa minulla on oikeus käyttää julkisia ja hissiä silloin kun pyörä on mukana.

En oikeasti ymmärrä ihmisten itsekkyyttä. En minäkään yritä kiilailla muita enkä tunge koskaan samaan hissiin edelläni oievien kanssa, vaikka tilaa olisikin.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörätuoli-ihmisillä on joku ihme kuvitelma, että heidät pitää päästää aina ensin kaikkialle ja koko muu maailma väistää heitä. Sori, ei toimi niin, jonon perälle siitä niin kuin muutkin kuolevaiset.

Vierailija
22/24 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et mene hissiin vaikka olisi tilaa vaan haluat privaattihissin? Olet p*s.kasi ansainnut.

Siis en tunge hissiin vaikka sinne juuri ja juuri olisin pyöräni kanssa mahtunut. Enkä myöskään juokse hissin perään, jos joku siellä jo on.

Ap

älä marise aikuinen mies!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlasin toistepäin vastaavan, niin aika eri vastaanotto :D

Hauskaa miten eri tavalla suhtaudutaan samaan aiheeseen, jos osapuolet käännetään toisinpäin.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4514018/ketju/onko_pakko_kuljettaa_niit…

Ap on siis aina väärässä...

Ap

Vierailija
24/24 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella pyörätuolin käyttäjällä on erittäin suuria kehonhallinnan vaikeuksia, ja he ovat siksi ruuhkatilanteissa ikään kuin puolustuskyvyttömiä. Siltä pohjalta ymmärrän hyvin halun päästä näistä tilanteista nopeasti selvemmille vesille. Pyörätuolin käyttö ei ole mitään muuten vain "istuskellen menemistä".