Kipu ympäri kehoa alkoholin juomisen jälkeen
Juon harvoin eikä tätä ole muistaakseni ennen ollut, mutta nyt kahdella edellisellä juomiskerralla aamulla koko vartaloni sattuu. Siis nivelet ja lihakset. (Kyse ei ole mistään känniremuamisesta missä oisin satuttanut itseni.)
Eilen mulla oli koko oikea jalka lonkasta alaspäin kipeä. Pelkäsin jotain veritilulppaa, mutta muistin, että edellisellä juomiskerralla oli myös samanlaisia outoja kipuja kehossa.
Outo, kolottava kipu.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Hodgkinin tauti (eräs imusolmukesyöpä) voi aiheuttaa alkoholin käytön jälkeen tulevaa kipua. Kannattaa varmuuden vuoksi käydä lääkärissä.
Lymfooman alkoholikipu iskee heti alkoholin nauttimisen jälkeen, siis ihan ensimmäistä lasillista nauttiessa. Seuraavan päivän kipu lienee jotain muuta.
Tunnistan ap tuon mistä puhut. Mulla on ollut samanlaista, fibromyalgiaa epäillään. Nuorempana ei ollut noita nivel- ja lihaskipuja, se on erilaista kuin että olisi vaan normaali krapula tai törmäillyt johonkin. Mulla laukaisee nykyisin aika pienikin alkoholimäärä nuo kivut.
On mullakin ollut kipuja välillä krapulassa jos juonut reilusti, varsinkin jaloissa on ollut lihaskipua ja muuallakin. Normaali reaktio krapulassa.
Vierailija kirjoitti:
Syöpä? Käy tutkimuksissa.
Lopettakaa se vouhottaminen jostain syövästä. Höpö höpö. Saat juosta kokoajan tutkimuksissa jos tuolle linjalle lähdet.
Up. Onko jollain ollut samanlaista?
Pitää käydä ostamassa b-vitamiinia. Tällä hetkellä syön d-vitamiinia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpä? Käy tutkimuksissa.
Lopettakaa se vouhottaminen jostain syövästä. Höpö höpö. Saat juosta kokoajan tutkimuksissa jos tuolle linjalle lähdet.
Alkoholin aiheuttama kipu on itse asiassa ihan validi pointti huolestua syövän (imusolmuke) kannalta, mutta tosiaan se reaktio on aika välitön ja tulee jo pienestä määrästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko sulla olla joku fibromyalgia tms. Se reagoi joillain viinaan.
Tällaista mä pelkään. Jos nyt darrassa on kivut, niin onko mulla joskus tuleviasuudessa akna tollaiset kivut :(
Ne ketkä ehdottaa syöpää tms. muuta sairautta, niin millaisilla testeillä noita todetaan? Varaanko vaan lääkäriajan näiden nivel- ja lihaskipujen takia ? (Kipu on siis erilainen lihaskipu kuin rankan treenin jälkeen)
Toivottavasti ois vaan nestevajauksesta johtuvaa kipua.
Oletko nyt ihan varma että et vaan ole kännissä vaikkapa tanssinut baarissa tms. mikä aiheuttanut epänormaalia kuormitusta lihaksille ja siitä tullut nämä kivut?
Urheilen arkena todella paljon ja monipuolisesti, niin en millään usko, että hetki tanssilattialla tekisi mitään. Oli myös ihan samat kengät jalassa kuin muulloinkin.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan ap tuon mistä puhut. Mulla on ollut samanlaista, fibromyalgiaa epäillään. Nuorempana ei ollut noita nivel- ja lihaskipuja, se on erilaista kuin että olisi vaan normaali krapula tai törmäillyt johonkin. Mulla laukaisee nykyisin aika pienikin alkoholimäärä nuo kivut.
Minkä ikäinen oot ja minkä ikäisenä sulla nää alkoi? Mä oon 30v nyt ja kesällä alkoi.
Alkoholi on haitallista keholle. Nauti yrttiä, hyvä ystävä.
Men terveyskeskus pyydä lähete A-plk. Ei me tällä tietäjä,lääkäreitä olla vaivoihisi.
Vierailija kirjoitti:
Men terveyskeskus pyydä lähete A-plk. Ei me tällä tietäjä,lääkäreitä olla vaivoihisi.
Mikä on A-plk?
Markku Arosta oli juuri juttu iltalehdessä. Hirveät kivut, kontata piti huussiin ja vaimoa huutaa apuun. Taustalla olikin reuma. Sinulla tuskin on, mutta mainitaan nyt tämäkin, niin saadaan koko tautien kirjo esille. Voit sitten antaa "toivelistan" lääkärille.
Mulla on myös krapulassa erityisesti alaraajojen lihassärkyä ja paikoin ihokin tuntuu kosketusaralla tavalla kipeältä. Mulla syynä on se että juon tosi harvoin alkoholia (harvemmin kuin kerran vuodessa).
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös krapulassa erityisesti alaraajojen lihassärkyä ja paikoin ihokin tuntuu kosketusaralla tavalla kipeältä. Mulla syynä on se että juon tosi harvoin alkoholia (harvemmin kuin kerran vuodessa).
Niin ja siis tiedän tämän olevan syynä, koska samaa oiretta tuli silloin kun ekan kerran elämässäni olin krapulassa, mistä on nyt 25 vuotta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Hodgkinin tauti (eräs imusolmukesyöpä) voi aiheuttaa alkoholin käytön jälkeen tulevaa kipua. Kannattaa varmuuden vuoksi käydä lääkärissä.
Tämä on totta. Mutta kipu tulee heti, ja määrän alkoholia ei tarvitse olla kuin kulaus olutta tmv. Se kipu on jäytävä, jossain sisuksissa (hermot). Se oli se viimeinen merkki, että joku on vialla todella.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin myös, että b-vitamiinin puutos oireilee noin kun juo.
Olut sisältää erittäin paljon b-vitamiinia.
Ei sun nyt tuon takia mitään lääkäriaikoja tarvitse varata, jos kerran kivut ilmenee vain alkoholin juomisen jälkeen. Voit olla joko juomatta, jolloin ongelma häviää, tai sitten juot jos katsot sen jälkikipujen arvoiseksi.
Kyllä osalla ihmisillä tulee alkoholin palamisvaiheessa kipuja kroppaan, alkoholihan vaikuttaa kuitenkin aivoihin ja hermostoon, jossa kipu aistitaan. Alkoholi ollessaan veressä hidastaa hermoston toimintaa, jolloin elimistö kiihdyttää sitä toimiakseen, mutta tämä kiihdytys jää päälle vielä joksikin aikaa sen jälkeen kun alkoholi on jo pois verestä. Osalla pidemmäksi ja osalla lyhyemmäksi aikaa, riippuen mm. siitä miten keho käsittelee alkoholin aineenvaihduntatuotteita kuten asetaldehydiä yms. Vaarallista se ei ole, mutta osalla toki niin epämukavaa, että päättää sen takia olla juomatta.