Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en saa elää niinkuin haluan?

Vierailija
17.12.2006 |

Olen 5v lapsen kotiäiti. Lapsi on, joka arkipäivä puolipäivää hoidossa, vasta ensimmäinen syksy takana, tähän asti hän on ollut kokonaan kotihoidossa. Koulutus minulla on ylioppilas, ajattelin viettää välivuoden lukion jälkeen, mutta se on venynyt 10v, eikä oikeastaaan mikään opiskelu kiinnosta. Töissä olen ollut noin puolitoista vuotta kaupassa, en yhtä jaksoisesti vaan parin kuukauden jaksoissa ennen lapsen syntymää. Mieheni tienaa noin 3000¿/kk tulemme sillä hyvin toimeen kun asunto on velaton ja säästössä on rahaa. Voimme hyvin matkustaa lomalla etelään jos haluamme. Emme ole keneltäkään pyytämässä rahaa, silti naapuri ihmettelee kuka maksaa siivoojan, joka tulee tekemään joulusiivousta. Itse me sen maksamme.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette saisi jatkaa noin?

J0s tuntuu että noin haluat jatkaa niin missä vika?

Vierailija
2/16 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on varaa lomailuun, en ole opiskellut tai edes harkitse opiskelua tai työhön menoa. Tuntuu, että minua pidetään loisena ja katsellaan pitkin nenän vartta, koska en osaa kärsiä niin kamalasti niinkuin tuntuu olevan tarpeen tässä elämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurisi ja tuttavasi ajatella mitä haluavat! Ole oman elämäsi herra! He ovat vain kateellisia sillä haluaisivat itselleen saman tilanteen.

Vierailija
4/16 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole heille ylitsepursuavan ystävällinen! :)

Vierailija
5/16 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. 8, kotiäiti ja myös puolipäiväläisen äiti

Vierailija
6/16 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Kolmen lapsen äiti, kotona olen enkä aio enää töihin mennä. Eikä rahallisesti tarvitsekaan, tosin aion kyllä itse siivota sotkuni.

Vierailija
7/16 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis konkreettisesti.

Vierailija
8/16 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin eläisin mielelläni tuollaista elämää, vailla taloudellisia huolia, mutta valitettavasti se ei ainakaan näillä näkymin tule koskaan olemaan mahdollista. *lottovoittoa odotellessa* ;)

Vierailija
9/16 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö kaipaa mitään älyllistä stimulaatiota?

Vierailija
10/16 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mitä jos miehellesi käy jotain? Jokin tutkinto on hyvä olla, että on jotain minkä varaan tipahtaa kun maailma romahtaa.

Vierailija
11/16 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös jossain vaiheessa töissä jotta eläke kertyy ellei mies sitten maksa eläkevakuutustakin sinulle. Kaipa sitä kaikki mieluummin kotona olisivat kuin töissä kävisivät jos se vaan taloudellisesti onnistuisi. Sitä en sitten taas hyväksy jos kotona makoillaan yhteiskunnan tuilla kuten naapurini tekee ja vielä sillä oikeen kehuskelee.

Vierailija
12/16 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä on varaa lomailuun, en ole opiskellut tai edes harkitse opiskelua tai työhön menoa. Tuntuu, että minua pidetään loisena ja katsellaan pitkin nenän vartta, koska en osaa kärsiä niin kamalasti niinkuin tuntuu olevan tarpeen tässä elämässä.

kun et tee töitä ja hoidatat lapsenkin muilla ja elät miehes rahoilla, sori vaan... mä en kestä tollasia tyyppejä

Vierailija
13/16 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kotona olon, jos lapsia useampi ja/tai lapsilla jotain sairautta tms. mutta yhtä lasta, joka sitäpaitsi on hoidossa osan aikaa, en kyllä oikein...

Ja kyllä sitten siihen hintaan tekisin jo itse kaikki kotityöt ja opiskelisin uutta ammattia. Vähintään!

Vierailija
14/16 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

johonkin kurjaan laitokseen!

Vierailija
15/16 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Koska mitä jos miehellesi käy jotain? Jokin tutkinto on hyvä olla, että on jotain minkä varaan tipahtaa kun maailma romahtaa.

Jos nykyinen systeemi vielä jatkuu, niin koulutus kannattaa hankkia vasta siinä vaiheessa, kun on pakko. Nykyään on hienoja systeemejä kouluttamattomille ihmisille, joten niitä kannattaa käyttää siinä vaiheessa, kun jää yksin. Muutenkin koulutus on mukava välivaihe ennen työhönmenoa. Jos tulee tilanne, että mies jättää, niin silloin luultavasti on masentunut ja työnteko voi maistua puulta. Silloin koulutus on parempi vaihtoehto, koska siinä voi paremmin säädellä omia tekemisiään. Eli samalla kun hankkii koulutuksen, niin saa käydä surutyötään läpi.

Tämän lisäksi kouluttamaton ihminen saa nykyään jopa paremmin töitä kuin koulutettu ihminen. Tällä ihmisellä on kaikki ovet avoinna siinä vaiheessa, jos mies jättää. Hän voi hakeutua vaikka kaupan kassaksi tai haastattelujen tekijäksi heti. Kyllä töitä löytyy ilman koulutusta. Helsingissä bussikuskeja koulutetaan palkalla ja lippujen tarkastajaksi pääsee ainakin tällä hetkellä.

Vierailija
16/16 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa on normien vastaista käyttää kotisiivouspalveluja.

monissa maissa(ainakin jossain välimeren maissa) on tosi yleistä että kotona käy ulkopuolinen siivoamassa vaikka perhe ei olisikaan sikarikas. suomessa katsotaan kieroon jos siivooja käy. johtunee varmaan osaltaan köyhyydestä maamme alkuvuosina. ei ole sallittua elää vähän helpommin vaan itsensä pitää raataa hengiltä ja syödä pettuleipää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi