Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nelikymppinen! Missä tilanteissa tunnet itsesi vanhaksi?

Vierailija
06.08.2023 |

Itse olen 41 ja tavallisessa arjessa ja töissä ja sellaisessa tunnen itseni melko nuoreksi. Mutta välillä tulee eteen tilanne, jossa tunnen itseni todella vanhaksi ja se ahdistaakin vähän. Olin eilen yksien sukujuhlien jatkoilla paikassa, jossa suurin osa oli parikymppisiä ja sitä menoa katsoessa tunsin itseni toodella vanhaksi.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku puhuu jostain tapahtumasta, asiasta, suositusta musiikkikappaleesta, leffasta yms. joka tapahtui hänen lapsuudessaan, mutta minun aikuisuudessani.

Ikää 45 v.

Vierailija
22/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen päiväkodin juhlissa, joissa muut vanhemmat on alle 30v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun katsoo pikkulapsiperheiden arkea niin ei jaksaisi enää. Onneksi nyt nelikymppisenä omat lapset on jo teinejä. Ei tässä iässä jaksaisi enää yöheräilyjä ja ulkoiluttaa kersoja.

Minäkin ajattelin noin joskus nelikymppisenä, mutta nyt melkein viisikymppisenä olen entistäkin ehommassa kunnossa, virkeä ja tekeväinen ihminen. Nukun hyvin, en tarvitse mitään päiväunia, jaksan touhuta hyvin aamusta iltaan ja kaikki on hyvin.

Jos tähän saumaan tulisi vaikka lapsenlapsia, niin hyvin jaksaisin heidän kanssaan touhuta ja valvoakin. Tosin en silloin kun kolme lasta olivat vauvoja asettunut mihinkään marttyyrin rooliin yöherätysten kanssa, vaan otin niin rennosti kuin pystyin ja nostin vauvan kainalooni nukkumaan. Siitä vain tissiä suuhun, kun nälkä tuli.

Vierailija
24/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näitä woketus-juttuja lukiessa tulee mieleen, että onneksi sain olla nuori 90-luvulla.

Zanoppas muuta! Ysärillä bailattiin huolettomasti. Pussailtiin, puristeltiinkin ja kukaan ei ahdistunut tanssilattialla. Kessua vedettiin sisätiloissa ja taksien hinnat oli tasan. Ei tarvinnut kännissä arpoa minkä valitsee. Naiset pukeutui korkkareihin ja minihameeseen. Ehkä napapaitaan. Ei ollut kotihousuja ja converseja baareissa. Musiikki oli täysin tanssipainotteista, ei mitään hiphop-räppiä. Baaritiskiltä sai vielä palavia drinkkejä ilman että joku turvarajoitus niitä esti. Jätkät oli kireisiin farkkuihin ja t-paitaan pukeutuvia, ei mitään löksypöksyjä. Yhden illan suhteet oli ok, ilman että kukaan kysyi "mikä on sun bodycount". Baarit jakoi ilmaisia kondomeja ja lähes missä tahansa yökerhossa sai tanssia pöydillä. Ale-pubissa vedettiin makulonkeroita ja pantiin vessassa. Kenelläkään ei ollut tarve hifistellä. Oi niitä aikoja.

Vierailija
25/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä ollaan jo vanhoja joten luulisi sen tiedostavan koko ajan

Vierailija
26/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teini sanoo kuuntelevansa jotain "Fat Rat"-nimisen tyypin musiikkia. Ikinä kuullutkaan.

Ja sanoo että mun nuoruusmusiikki "E-Type" on mummomusaa. 🙄

Vierailija
27/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun 60-70 vuotiaat miehet yrittävät lähestyä ja olettavat minun olevan into pinkeänä heidän antamastaan huomiosta.

Vierailija
28/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näitä woketus-juttuja lukiessa tulee mieleen, että onneksi sain olla nuori 90-luvulla.

Zanoppas muuta! Ysärillä bailattiin huolettomasti. Pussailtiin, puristeltiinkin ja kukaan ei ahdistunut tanssilattialla. Kessua vedettiin sisätiloissa ja taksien hinnat oli tasan. Ei tarvinnut kännissä arpoa minkä valitsee. Naiset pukeutui korkkareihin ja minihameeseen. Ehkä napapaitaan. Ei ollut kotihousuja ja converseja baareissa. Musiikki oli täysin tanssipainotteista, ei mitään hiphop-räppiä. Baaritiskiltä sai vielä palavia drinkkejä ilman että joku turvarajoitus niitä esti. Jätkät oli kireisiin farkkuihin ja t-paitaan pukeutuvia, ei mitään löksypöksyjä. Yhden illan suhteet oli ok, ilman että kukaan kysyi "mikä on sun bodycount". Baarit jakoi ilmaisia kondomeja ja lähes missä tahansa yökerhossa sai tanssia pöydillä. Ale-pubissa vedettiin makulonkeroita ja pantiin vessassa. Kenelläkään ei ollut tarve hifistellä. Oi niitä aikoja.

Sinä kyllä kuulostat reilusti yli viisikymppiseltä, et 40-49 vuotiaalta. Sorry vain..

Vierailija
29/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katson peiliin. 🙁

Vierailija
30/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä kyllä kuulostat reilusti yli viisikymppiseltä, et 40-49 vuotiaalta. Sorry vain..

Syntynyt vuonna -78. Eli voit siitä sitten ynnäillä. Mun aikana oli Ale, Arkadia, Tiger, Jose ja mitä näitä oli. Tarina on siis täysin tosi.

Vierailija
31/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luin suomalaisesta 28-vuotiaasta tytöstä joka oli jo isoemä.

Vierailija
32/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun istun työpaikkani ruokatauolla työkavereiden kanssa, joiden keski-ikä huitelee jossain 25 korvilla.

M 49

Sinä et ole nelikymppinen vaan viisikymppinen.

No silloinhan odotetaan vanhenemisen näkyvän sitäkin selvemmin kuin jollakin nihkeästi nelikymppisellä. Nelikymppisenä ovat ihan nuoria aikuisia vielä.

Mutta aloituksessa kysyttiin nelikymppisiltä.

Nelikymppiset ovat 40-49 vuotiaita. Vai ovat he sinun mielestäsi alle 40 vuotiaita? Eli vaikka 37 vuotiaasta jonnekin 45 vuotiaaksi? Minkä ikäinen on siis "oikea" nelikymppinen?

Vierailija
33/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän kohta 39. Näytän nuoremmalta kuin olen, minut arvioidaan 32-vuotiaaksi joten en tunne itseäni vanhaksi missään tilanteessa.

Vierailija
34/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D

Vierailija
35/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun katsoo pikkulapsiperheiden arkea niin ei jaksaisi enää. Onneksi nyt nelikymppisenä omat lapset on jo teinejä. Ei tässä iässä jaksaisi enää yöheräilyjä ja ulkoiluttaa kersoja.

Minäkin ajattelin noin joskus nelikymppisenä, mutta nyt melkein viisikymppisenä olen entistäkin ehommassa kunnossa, virkeä ja tekeväinen ihminen. Nukun hyvin, en tarvitse mitään päiväunia, jaksan touhuta hyvin aamusta iltaan ja kaikki on hyvin.

Jos tähän saumaan tulisi vaikka lapsenlapsia, niin hyvin jaksaisin heidän kanssaan touhuta ja valvoakin. Tosin en silloin kun kolme lasta olivat vauvoja asettunut mihinkään marttyyrin rooliin yöherätysten kanssa, vaan otin niin rennosti kuin pystyin ja nostin vauvan kainalooni nukkumaan. Siitä vain tissiä suuhun, kun nälkä tuli.

Tuokin vaihe on tuttu. Se on itselleen ja muille valehtelun vaihe. Tuossa vaiheessa ostetaan yleensä moottoripyörä ja pyristellään epätoivoisesti vanhuutta vastaan, mutta vanhuus on luissa ja syöpyy.

Enää kymmenen vuotta aikaa ja sitten vanhuus näkyy ja tuntuu. Sitten onkin enää toiset kymmenen kuolemaa odotellessa.

Vierailija
36/52 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm... aika monikin ahdistui puristelusta tanssilattialla. Siksihän näistä asioista alettiin jossain vaiheessa puhua kun niin monella oli traumaattisia muistoja tuosta ahdistelun kulta-ajasta.

Oli siinä ajassa toki hyvätkin puolensa, mitä ansiokkaasti kuvaat, mutta suhtautuminen lähentelyyn ja ahdisteluun ei ollut sitä.

Vierailija
37/52 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pop-kulttuurin käsityksessä. Tai ainakin ikäeron huomaan. Mulla ei ole mitään hajua nykyajan trendeistä ja näistä nopeasti ohimenevistä ilmiöistä. Mikä mun mielestä on tämmöstä trendikästä, onkin klassikko jostain 20+ vuoden takaa.

Vierailija
38/52 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytän kohta 39. Näytän nuoremmalta kuin olen, minut arvioidaan 32-vuotiaaksi joten en tunne itseäni vanhaksi missään tilanteessa.

Etkä näytä

Vierailija
39/52 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun puhutaan tiktokista

T.n31

Olet hädin tuskin 30 vuotias ja et tiedä tiktokista? Ymmärrän hyvin, jos joku 70+ ikäinen ei tiedä siitä, mutta luulisi kaikkien normaalien alta sen ikäisten tietävän suurinpiirtein mistä puhutaan, kun siitä puhutaan...

Vierailija
40/52 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään asiassa.

Isäni täyttää syksyllä 81 vuotta ja hän tuntee olonsa toisinaan vanhaksi ja väsyneeksi, koska hän joutuu ulkoillessa käyttämään kävelykeppiä, joa ajat sitten tehdyn lonkkaleikkauksen takia.

Isääni verrattuna olen itse nuori ihminen vielä.

Äiti on kahdeksan vuotta isää nuorempi, ja päästelee täysillä autolla menemään kaikkiin paikkoihin, käyttää isää lääkärissä ja asioilla.

Hän hoitaa myös itse tietokoneella pankkiasiat ja muut.

Ja hoitaa kodin. Onneksi on terve ihminen, ainakin toistaiseksi.

Jotkut eivät näköjänsä ole koskaan missään tekemisissä vanhempien ihmisten kanssa, eivätkä tiedä heidän elämästään yhtään mitään.

On se uskomatonta että jo nelikymppinen tuntis olonsa vanhaksi!