Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi XXX tympii nuo " imetys= ei yhtään alkoholia" -fanaatikot!

Vierailija
16.12.2006 |

He ovat itse saaneet päähänsä tuon ajatusmallin:jos on äiti, ei saa relata yhtään. Meillä on lääkäreitä paljon lähisuvussa ja faktat tiedossa. Säälittää tuo kun äidit elävät aivan turhaan nunna- elämää. Pipon ei tarvitse kiristää aina niin saakelisti.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan olen ehtinyt sitä tarpeeksi juoda muutenkin. En yhtään kokenut itseäni fanaatikoksi, vaikka en mitään juonutkaan.

Vierailija
2/12 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus hiprakassa imettämisestä ei ole kauhean mukava (ja hiprakka tulee jo lasillisesta kun on ollut pitkään ilman alkoholia ;).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on synnytystautien erikoislääkäri lähipiirissä ja viimeksi tarjosi viinit ja konjakit kun oltiin heillä kylässä ja imettelin ruokapöydässä. Juu ja en juo joka päivä tai ees viikko ;)

Vierailija
4/12 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en yhtään tajua, mitä tekemistä tällä on tiukkapipouden kanssa. Kai ihminen saa tehdä niinkuin haluaa.

Vierailija
5/12 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva kärsii alkoholismista ja todellisesta viinan himosta, mutta aivan tavallisen äidin viikonloppuillasta tekee erinomaisen yksi tai kaksi laisïa viiniä hyvän ruuan kanssa.... T. AP

Vierailija
6/12 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niin on, ettei imettävän (tahi odottavan) äidin tule ottaa lainkaan alkoholia. Jokainen pisara joutuu myös lapsen verenkiertoon!

Just tänä syksynä oli tästäkin puhetta julkisuudessa; tutkijat ovat vahvasti sitä mieltä, lääkäreiden kanssa yhdessä, että koska ei ole tiedossa sitä rajaa alkoholimäärälle joka ei olisi lapselle haitallista, suosittelevat olemaan juomatta a-pitoisia juomia sen ajan kun odottaa/imettää. Ei toi nyt niin iso asia voi olla, olla juomatta noin lyhyt aika elämästä??!!! Ja jos se rentoutuminen on ryypystä kii, niin taitaa olla sitten ongelmia kuningas alkoholin kanssa muutenkin! Mene hyvä nainen vaikka hierojalle tms opettelemaan rentoutumista. Ajatelkaa lasta, eikä aina itseänne...

Vierailija
7/12 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ollaan niin uskomattoman mustavalkoisia ja kiihkoilijoita just nimenomaan raskauden ja imetyksen suhteen. Kukaan Norjassa tai Ruotsissa ei ole kuullutkaan mistään ihme hysteerisistä maksamakkarapeloista, ja silti kummankin maan sikiö-ja lapsikuolleisuus on alhaisempi kuin Suomessa. Kummassakin maassa imetetään reilusti enemmän ja pidempään kuin Suomessa, ja epäilemättä sen takia, että imettäminen on siellä NORMAALI, luonnollinen osa elämää, johon kuuluu, että voit rauhassa ottaa sauna- tai ruokaoluen ilman, että kukaan edes kyseenalaistaa sitä, saati sitten miettii edes kahta kertaa. Suomessa alkoholiin suhtautuminen on aivan kahjoa, joko ei tipan tippaa tai sitten aivan mielettömät perskännit tai viinin/kaljan lipittelyä vähän joka ilta.

Vierailija
8/12 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska musta se on täysin tarpeetonta sontaa. Ja, juu on huomattu että Suomessa ei _melkein kukaan_ hyväksy /ymmärrä alkottomuuttani. Mutta eipä olekaan mun ongelma.

Vierailija
9/12 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettävä äiti saa olla lähes tiedottomassa humalatilassa ennen kuin lapsen elimistöön pääsee edes mainittava määrä alkoholia. Raskaana olevan äidin tulisi pidättäytyä alkoholista, koska sikiöllä ja äidillä on istukka yhteys=sikiön ja äidin promillemäärä on sama. Imettäessä ei suositella humalaan asti juomista, koska lasta ei saisi käsitellä humalassa, ei siksi että lapsi saisi promilleja vereensä.

Vierailija
10/12 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me äiditkin olemme erilaisia ja saamme nautintoa eri asioista. Minulla on tuttavapiirissä äiti, joka ei varmasti juo yhtään, kun imettää. Hän ei muutenkaan nauti erilaisista riennoista, vaan on hyvin koti-ihminen.

Toinen kaverini taas kauhisteli, kun lähdin ensimmäistä kertaa ilman lasta kaupungille, kun lapsi oli jo 9kk. Hän oli järkyttynyt siitä, kuinka sidoksissa olin vauvaan ollut. Hän taas on kova menemään ja kärsii, jos pitää olla vain kotona.

Itse olen jotain näiden kahden äidin väliltä ja ymmärrän hyvin molempia.

Vierailija
11/12 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän ole paras et kaikki huolehtii vain omista asiaoistaan ja elää kuten haluaa :)

Itse olen ottanut muutamia imettäessäkin ja käynyt ulkonakin ystävien kanssa lapsen ollessa isällään (ei ollut täysimetyksellä), eikä se mielestäni ole keneltäkään pois! Päin vastoin sain lisäenergiaa ja mieli koheni...jaksoin taas paremmin kotona lapsen kanssa päivät. Toki tästäkin joku paasaa että mitäs et mennyt ennen lapsia, mutta kun mun elämässä yhden ei tarvitse sulkea toista kokonaan pois.

Vierailija
12/12 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä jokainen tekee mitä tykkää, KUNHAN pysytään kohtuukäytössä (ja tällä kohtuukäytöllä en tarkoita suomalais-eurooppalaista juomista, jonka mukaan joka ilta voi juoda lasin tai pari jotain ja viikonloppuna lärvit...)

Itse en mitenkään erityisesti välitä alkoholista enkä ikinä juo itseäni humalaan. Lasi tai kaksi viiniä ruoan kanssa kerran parissa-kolmessa kuukaudessa on enemmän mun tyyliä, samoin kesäkuumalla yksi saunaolut. Imettäessä taisin juoda ehkä kerran tai pari lasin viiniä, ja täytyy sanoa ettei olisi tullut edes mieleenkään miettiä, että voiko vai eikö. Ettekö te hyvät ihmiset hae tietoa asioista itse tai käytä omaa järkeänne, uskotteko vain kaikkea kuulemaanne tai lukemaanne aivan sokeasti? Miettikääs nyt hyvät naiset - jos juo pullon olutta tai lasin-pari viiniä, niin maidon promillepitoisuus on sama kuin oman veren, tässä tapauksessa ehkä 0,5 promillea. Tiedättekö, että esim. tavallisessa tuoremehussa on usein enemmän " promilleja" kuin äidinmaidossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän