Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin hiljattain irlantilaisissa hautajaisissa ja täytyy sanoa, että ne olivat hauskemmat kuin monet vierailemani häät

Vierailija
05.08.2023 |

Kävin äskettäin irlantilaisissa hautajaisissa. Tämä ei ole vitsi. Kyllä täytyy sanoa, että ne olivat hauskemmat kuin monet vierailemani suomalaiset tai muutkaan häät. Siellä tanssittiin, laulettiin, säkkipilli soi ja lopulta pappikin oli kännissä. 😃🙈 Parhaat pirskeet, joissa olen koskaan ollut.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä. Todelliset läksiäiset!

Vierailija
2/13 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko menninkäiset kutsuttu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juhlilta ei paljoa vaadita, että ne on hauskimmat kuin suomalaiset häät. Ankeampia juhlia on vaikea kuvitella.

Vierailija
4/13 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vain kuvitella miten hirvittävä olo olisi henkisesti herätä serotoniinit nollissa surun lisäksi.

Vierailija
5/13 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko menninkäiset kutsuttu?

Luulen, että oli. Osallistuin myös ruumiinvalvojaisiin (Wake) ja monet toivat sinne lahjoja ym. 🙈

T. Ap

Vierailija
6/13 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut suomessa niin surkeissa häissä että mummon hautajaiset voitti ne sata nolla.

Vierailija
7/13 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös sanottu, että karjalaisilla hautajaisetkin ovat iloisempi juhla kuin muualla Suomessa häät ;-)

Vierailija
8/13 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

karjalaiset hautajaiset ovat myös tuollaisia, mutta täytyy sanoa, että koskaan en ole nähnyt ketään kännissä karjalaisissa hautajaisissa, vaikka muuten hauskaa onkin ollut

Vierailija
9/13 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut sanonnan: Mitä eroa on irlantilaisilla häillä ja hautajaisilla? Vastaus: Hautajaisissa on yksi ihminen vähemmän. 👍

Vierailija
10/13 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se riippuu niistä ihmisistä, jotka hautajaisiin osallistuu. Esim mummoni hautajaisissa hänen puhelias siskonsa muisteli niin värikkäin sanankääntein menneitä, että hautajaisväellä oli vedet silmissä myös naurusta.

Vierailija
11/13 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ruumiinvalvojaiset onkin Irlannissa vielä yleinen perinne. Ihan kiva juttu.

Vierailija
12/13 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama juttu kuin olin 2008 jumalanpalveluksessa sunnuntaiaamuna Brooklynissa New Yorkissa. Millaista iloa ja ylistystä se kuoroineen olikaan verrattuna suomalaiseen melankoliaan ja itkuvirsiin.

Vierailija
13/13 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnoton kirjoitti:

Vähän sama juttu kuin olin 2008 jumalanpalveluksessa sunnuntaiaamuna Brooklynissa New Yorkissa. Millaista iloa ja ylistystä se kuoroineen olikaan verrattuna suomalaiseen melankoliaan ja itkuvirsiin.

Noita seurakuntia löytyy kyllä Suomestakin. Kyse on kulttuurin lisäksi kirkkokunnasta.