Olin hiljattain irlantilaisissa hautajaisissa ja täytyy sanoa, että ne olivat hauskemmat kuin monet vierailemani häät
Kävin äskettäin irlantilaisissa hautajaisissa. Tämä ei ole vitsi. Kyllä täytyy sanoa, että ne olivat hauskemmat kuin monet vierailemani suomalaiset tai muutkaan häät. Siellä tanssittiin, laulettiin, säkkipilli soi ja lopulta pappikin oli kännissä. 😃🙈 Parhaat pirskeet, joissa olen koskaan ollut.
Kommentit (13)
No juhlilta ei paljoa vaadita, että ne on hauskimmat kuin suomalaiset häät. Ankeampia juhlia on vaikea kuvitella.
Voi vain kuvitella miten hirvittävä olo olisi henkisesti herätä serotoniinit nollissa surun lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Oliko menninkäiset kutsuttu?
Luulen, että oli. Osallistuin myös ruumiinvalvojaisiin (Wake) ja monet toivat sinne lahjoja ym. 🙈
T. Ap
Olen ollut suomessa niin surkeissa häissä että mummon hautajaiset voitti ne sata nolla.
On myös sanottu, että karjalaisilla hautajaisetkin ovat iloisempi juhla kuin muualla Suomessa häät ;-)
karjalaiset hautajaiset ovat myös tuollaisia, mutta täytyy sanoa, että koskaan en ole nähnyt ketään kännissä karjalaisissa hautajaisissa, vaikka muuten hauskaa onkin ollut
Olen kuullut sanonnan: Mitä eroa on irlantilaisilla häillä ja hautajaisilla? Vastaus: Hautajaisissa on yksi ihminen vähemmän. 👍
Kai se riippuu niistä ihmisistä, jotka hautajaisiin osallistuu. Esim mummoni hautajaisissa hänen puhelias siskonsa muisteli niin värikkäin sanankääntein menneitä, että hautajaisväellä oli vedet silmissä myös naurusta.
Tuo ruumiinvalvojaiset onkin Irlannissa vielä yleinen perinne. Ihan kiva juttu.
Vähän sama juttu kuin olin 2008 jumalanpalveluksessa sunnuntaiaamuna Brooklynissa New Yorkissa. Millaista iloa ja ylistystä se kuoroineen olikaan verrattuna suomalaiseen melankoliaan ja itkuvirsiin.
Uskonnoton kirjoitti:
Vähän sama juttu kuin olin 2008 jumalanpalveluksessa sunnuntaiaamuna Brooklynissa New Yorkissa. Millaista iloa ja ylistystä se kuoroineen olikaan verrattuna suomalaiseen melankoliaan ja itkuvirsiin.
Noita seurakuntia löytyy kyllä Suomestakin. Kyse on kulttuurin lisäksi kirkkokunnasta.
Kuulostaa hyvältä. Todelliset läksiäiset!