Mitä hyötyä on tehdä lennon lähtöselvitys 1,5 vuorokautta etukäteen, kun nykyään ei saa edes valita paikkaa? Mitä hyötyä
verrattuna siihen, että tekee esim. tunti ennen lähtöä?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Joskus lentoja ylibuukataan enkä minä halua olla se, joka jää kyydistä. Lisäksi kun lähtöselvitys on niin simppeli tehdä puhelimella, niin teenpä sen aina samantien kun ilmoituksen lähtöselvityksen aukeamisesta saan. Pari painallusta ja se on tehty.
Menee siinä pari minsaa enemmän kun passi ym tiedot pitää syöttää.
Taas on laitettu asiakas tekemään työt. Menee 15 minsaa siiheen että säästää pari minsaa lentokentällä. Ja ne pari minsaa joutuu kuitenkin joka tapauksessa lentokentällä viettämään.
Lisäksi lentoyhtiö saa mahdollisuuden markkinoida lisäpalveluita siinä kun tekee sen netti lähtöselvityksen. Luokan ja istumapaikan upgrade, premium ruoat, co2 hyvityksen ym.
Vierailija kirjoitti:
Minä valitsen paikkani jo lippua ostaessa.
Minä taas valitsen käyttää ne säästöt johonkin hyödylliseen.
Ei tuosta koihdu vaivaa että menee valitsemaan ne paikat heti kun check in aukeaa.
Vierailija kirjoitti:
Se ettei lähtöpäivänä tartte kuin ehtiä läpi turvatarkastuksesta ja portille. Hki-Vantaalla riittää puoli tuntia.
Tuossakin bisnekset hyötyy kun asiakkailla on enemmän aikaa tuhlata rahojansa lentokentän ylihintaisiin tuotteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus lentoja ylibuukataan enkä minä halua olla se, joka jää kyydistä. Lisäksi kun lähtöselvitys on niin simppeli tehdä puhelimella, niin teenpä sen aina samantien kun ilmoituksen lähtöselvityksen aukeamisesta saan. Pari painallusta ja se on tehty.
Menee siinä pari minsaa enemmän kun passi ym tiedot pitää syöttää.
Taas on laitettu asiakas tekemään työt. Menee 15 minsaa siiheen että säästää pari minsaa lentokentällä. Ja ne pari minsaa joutuu kuitenkin joka tapauksessa lentokentällä viettämään.
Lisäksi lentoyhtiö saa mahdollisuuden markkinoida lisäpalveluita siinä kun tekee sen netti lähtöselvityksen. Luokan ja istumapaikan upgrade, premium ruoat, co2 hyvityksen ym.
Matkustan yleensä vain EU-alueella. Mitään passitietoja ei kysellä. Kuten jo sanoin, kaksi painallusta tai max kolme. Sellaista ok, ok, ok. Ei mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Lähtöselvityksen tekeminen lentokentällä on helpompaa ja nopeampaa kuin kotoa käsin. Lentokentällä vain laitetaan passi automaattiin ja automaatti löytää heti kaikki tiedot. Kotoa joutuu näppäilemään asioita.
Mikä mahtaa olla lähtöselvityksen merkitys tänäpäivänä lentoyhtiöille kun sen voi tehdä edellisenä päivänä kotoa. Eihän se takaa että matkustaja saapuisi lennolle.
Kuka kantaa passia mukana jos lentää kotimaan sisällä?
Aikaisin kun tekee lähtöselvityksen, saa koko perheelle tai seurueelle vierekkäiset paikat. Joskus ei viime tipassa lähtöselvityksen tekijöille ole jäljellä kahtakaan vierekkäistä paikkaa.
Lennon selvitys on syy miksi john lennon vihasi lentämistä.
Ei onnistunut Norwegianilla paikkojen valinta, ei sitten millään. Ei edes lisää maksamalla.
En ymmärrä hyötyä. Kuitenkin pitää kentällä taas näpytellä tiedot siihen vehkeeseen joka sylkee ne laukkutarrat. Sitten se menee jumiin ja joutuu menemään tiskille selostamaan asiaa.
Paljon helpommalla pääsee kun vaan menee suosiolla siihen tiskille.
Ei mun ainakaan ole koskaan tarvinnut maksaa finskin lennoille valitsemastani paikasta, vaan se paikanvalinta sisältyy aina ostettuun lippuun. Näin oli viimeksi tämän viikon neljällä lennollani, jotka kaikki oli finskin lentoja.
Onko sillä väliä missä itse istuu, ja toisaalta jos tekee lähtöselvityksen päivän ennen lähtöä ja silti myöhästyy koneesta niin se on voi voi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä väliä missä itse istuu, ja toisaalta jos tekee lähtöselvityksen päivän ennen lähtöä ja silti myöhästyy koneesta niin se on voi voi sitten.
On sillä väliä. Itse en halua istua keskipaikalla. Maksan mielellään siitä hyvästä, että saan käytävä tai ikkunapaikan.
Välillä ostan myös business-lipun lennoille, niin saa varmuudella olla ihan rauhassa ilman vieruskaveria.
Lennon lähtöselvityksen tekemisellä ennakkoon voi olla muutamia etuja verrattuna siihen, että tekee sen vasta tunti ennen lähtöä:
Nopeampi pääsy turvatarkastukseen: Joissain lentokentillä on erilliset jonot niille matkustajille, jotka ovat tehneet lähtöselvityksen ennakkoon. Tällöin saatat päästä nopeammin turvatarkastuksen läpi ja välttää pidemmät jonot.
Matkatavaroiden käsittely: Joissain tapauksissa lennon lähtöselvityksen teko etukäteen voi auttaa varmistamaan, että matkatavarasi ovat oikein merkitty ja oikealla lennolla. Tämä voi vähentää mahdollisuutta, että matkatavarasi päätyvät väärään kohteeseen.
Mahdolliset muutokset: Jos teet lähtöselvityksen ennakkoon ja myöhemmin lentosuunnitelmiisi tulee muutoksia (esim. lennon peruutus tai aikataulumuutos), lentoyhtiö voi ottaa sinuun yhteyttä aikaisemmin ja tarjota vaihtoehtoja uusista lennoista.
Vältä ruuhkat: Lentokenttä voi olla ruuhkautunut, ja etukäteen tehty lähtöselvitys auttaa varmistamaan, että sinulla on paikka lennolla, vaikka lentokentällä olisi paljon matkustajia.
Vaikka et välttämättä voi valita paikkaa etukäteen, lennon lähtöselvityksen tekeminen ennakkoon voi silti tarjota joitakin käytännön etuja. On kuitenkin hyvä huomioida, että käytännöt ja säännöt vaihtelevat eri lentoyhtiöiden ja lentokenttien välillä, joten on aina hyvä tarkistaa tarkat ohjeet ja mahdolliset edut suoraan lentoyhtiöltä tai lentokentältä, jolta olet matkustamassa.
No ei siitä varmaan mitään varsinaista hyötyä ole, mutta eipä toisaalta haittaakaan.
Vierailija kirjoitti:
On väliä. Haluan aina käytäväpaikan. Minusta on inhottavaa istua niin että joku blokkaa pääsyn käytävälle tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sillä väliä. Itse en halua istua keskipaikalla. Maksan mielellään siitä hyvästä, että saan käytävä tai ikkunapaikan.
Välillä ostan myös business-lipun lennoille, niin saa varmuudella olla ihan rauhassa ilman vieruskaveria.
Matkustan vaimon kanssa. Jostain syystä joudun aina keskipaikalle, vaikka lipussani olisi ikkuna- tai käytäväpaikka. Vaikka ostaisimme paikat, sama juttu. Aina mulle lankeaa keskipaikka.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä hyötyä. Kuitenkin pitää kentällä taas näpytellä tiedot siihen vehkeeseen joka sylkee ne laukkutarrat. Sitten se menee jumiin ja joutuu menemään tiskille selostamaan asiaa.
Paljon helpommalla pääsee kun vaan menee suosiolla siihen tiskille.
Juuri näin. Olen monesti lomareissuilla kysellyt matkakumppaneiltani, mitä hyötyä on tehdä lähtöselvitys ennakkoon. Kun pitää viimeistään puoli päivää ennen kotiinpaluuta alkaa hötkyilemään sen älyluurin kanssa, vaikka rentoa lomailua olisi vielä jäljellä.
En ole koskaan saanut mitään järkevää vastausta, ainoastaan: "sitten se on tehty".
Kontrollifriikkiä touhua mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Esim oma halpisyhtiömme Finnair on juuri muuttanut käytäntöään: ennen paikan sai vaihtaa vielä lähtöselvityksen yhteydessä veloituksetta. Nyt paikat on naulattu eikä mitään mahdollisuutta vaihtaa. Näin pakottavat kaikki ostamaan valinnan etukäteen, eli silkkaa rahastusta. Ja tämä ei koske vain superhyperlinght-varauksia, vaan myös normaalihintaisia.
Juurikin näin! Finnairilla on normilentoyhtiön hinnat ja mutta kilpailee halpayhtiöiden kanssa paskimmasta palvelusta. Sääli
Se ettei lähtöpäivänä tartte kuin ehtiä läpi turvatarkastuksesta ja portille. Hki-Vantaalla riittää puoli tuntia.