Ystävä ei lainaa miestänsä avuksi?
Asun yksinäni ilman miestä isossa talossa ja minulla on iso piha hoidettavana jne. Täällä riittäisi siirreltävää ja muuta. Tyhjin suin täältä ei tarvitsisi lähteä, vaan tarjoaisin ruoan ja kahvin. Olen ollut monia juhlia järjestämässä eli hyvät ruoat osaan kyllä tarjota. Muutaman kerran olen jo kysynyt, voisiko tulla miehensä kanssa auttelemaan, mutta ei. Tulee vain ilman miestä. Mistä kiikastaa, onko hän vain mustasukkainen?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Onko tilaa? Ota Alivuokralainen pist masamaan oasa vuorastaan työllä. Esim 300€ kk vuokra ja loput työnä esim 25h viikossa. Luulisi löytyvän joku epätoivoisesti asuntoa tarviva tyhmyri. Vai oilisikohan aika muutta palvelukotiin?
Huh huh! Vuokra yhdestä huoneesta olisi siis 300 + yli kolmen päivän työtunnit, ja joutuisi vielä käyttämään samoja yhteistiloja vuokranantajan kanssa. Näinköhän löytyisi alivuokralaista...
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä miehensä ei halua tulla ilmaisia hommia tekemään. Ruokaa saa kotonakin. Mikset maksa rahaa tuolle miehelle, jos ette kerran ole kovin läheisiä?
Moni ei halua luopua vapaa-ajastaan ja tällaisella aputyöllä on taipumus jatkua loputtomiin muuttuen lopylta itsestäänselvyydeksi.
Ehkäpä sitä miestä ei kiinnosta siirrellä pullapalkalla.
Sukulaisille voi mennä auttamaan, ystäville ei. Siinä raja.
Ap hankkii sellaisen kämpän, että pystyy sen hoitamaan. Tai hankkii ikioman talkkarin.
Itsellä kokemusta tuosta avuliaisuuden harjoittamisesta. Avun tarpeet kasvaa pikkuhiljaa ja vastavuoroisuutta ei tapahdu.
Yhden porukan kanssa sanoin ekan kerran "ei", kun olisi joulupäivänä pitänyt kuskata junalle. Melkein suostuin, mutta sitten ajattelin, että on väärin omaa perhettä (lapset pieniä) kohtaan. Ihan säikähdin, kun uskalsin kieltäytyä. - Toivottavasti saivat taksin varattua, kun kysyivät muutaman päivän ennen joulua.
Olivat tottuneet jo siihen, että mun "taxin" voi napata lennosta koska vaan.
Miksi ette saa ystävättäresi kanssa kahdestaan siirreltyä ja hoidettua? Mihinkä sitä miestä aina tarvitaan? Ja laittaisitte toisen yksin siirtelemään, ompa kiva selälle jne kropalle. Sinä se et kyllä hirveästi ap ajattele.
Vierailija kirjoitti:
Onko tilaa? Ota Alivuokralainen pist masamaan oasa vuorastaan työllä. Esim 300€ kk vuokra ja loput työnä esim 25h viikossa. Luulisi löytyvän joku epätoivoisesti asuntoa tarviva tyhmyri. Vai oilisikohan aika muutta palvelukotiin?
25h/VIIKKO!?
Meinaat, että joku haluaa tuollaisen "kevyen" osa-aikatyön oman duuninsa päälle?
Miestä ei voi vähempää kiinnostaa sun puutarhahommat.
Ei minunkaan mies mene hyväksikäytettäväksi kysyjille. Ennakkoon varoitin lupautumasta hommiin, jos tuttava pyytää.
Niinhän siinä kävi, että tuttava pyysi. Onneksi olimme jo etukäteen puhuneet asian, koska tiesin, että kokeilee saada ilmaiseksi tekijän.