Mikä sai sinut luopumaan uskosta?
Ensisijaisesti tarkoitan nyt kristinuskoa, mutta voit vastata myös jos olet luopunut jostain muusta uskosta. Milloin ja miksi luovuit uskosta?
Kommentit (12)
En oo luopunu uskosta vaan valtauskonnosta ja kaikkee siihen liittyvästä koska se on valetta, ja tää ei siis päde ainoastaan kristinuskoon vaan kaikkiin valtauskontoihin.
Toki niissä on jotain ihan oikeitakin aitoja asioita mutta 90% ne on paskaa ja valetta mitä käytetään kaikkeen muuhun mihin ne on alunperin tarkotettu.
Ristiretket, Virukset / taudit, Maailmansodat, hävitysleirit, Uskonnolliset murhat / sodat jne.
Kaikki samasta syystä "SE OLI JUMALAN TAHTO".
Sellainen Rakastava jumala.
En ole koskaan voinut luopua uskosta, kun en ole koskaan uskonutkaan. Pikkulapsesta asti olen nauranut noille jutuille.
Koska ajatus kuolemanjälkeisestä ahdisti niin paljon, että aloin ajatella etten halua uskoa. Kun riittävän kauan mieleni pohjalla oli ajatus "en halua uskoa", se saa uskon hiipumaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan voinut luopua uskosta, kun en ole koskaan uskonutkaan. Pikkulapsesta asti olen nauranut noille jutuille.
Miksi sitten vastasit? Kysymys ei ollut selvästikään tarkoitettu Sinulle.
Luin Raamatun kannesta kanteen. Ensin yhden kerran. Sitten toisen kerran alleviivaten ne kohdat, jotka jäivät mietityttämään. Mulle kun oli sanottu, että jos Raamatussa on jotain ikäviä kohtia, ne on sitten myöhemmin - viimeistään uudessa Testamentissa - kumottu. Luin kolmannen kerran ja totesin, ettei ollutkaan kumottu. Sen jälkeen tulin siihen tulokseen, että kristinusko ei vastaa mun omaa arvomaailmaani. En silti vastusta kristinuskoa tai kristittyjä. Ymmärrän ihan hyvin, että joidenkin arvomaailmaan se sopii erittäin hyvin.
Kun ymmärsin noin 8-vuotiaana miten pöljä ja lapsellinen kristinuskon tarina on.
Luulin, että se oli kuin tarina joulupukista - jonkinlainen satu, eihän aikuiset tietenkään voi niin tyhmiä olla, että pitäisivät sitä totena.
Kun joskus lapsena tajusin että kaikki se uskontopaska mitä minulle on tuputettu pienestä pitäen ei vaan ole totta.
Ensin tajusin että joulupukki ei voi olla totta ja melkein heti perään että jumala on samaa paskaa.
Tyhmät sikailevat uskovaiset, pastoreita myöten. Terveisiä helsingin saalemiin ja river seurakuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmät sikailevat uskovaiset, pastoreita myöten. Terveisiä helsingin saalemiin ja river seurakuntaan.
Tuota, en ole uskosta luopunut. Lapsuudessani hienoimmat, älykkäimmät ja rakastavimmat ihmiset elämässäni olivat uskovia ja heitä arvostaen ja kuunnellen päädyin seuraamaan samaa ja olen siitä heille kiitollinen.
Sen sijaan, olen monesti ajatellut, että jos minulla ei näitä uskon juuria lapsuudestani olisi, en enää kiinnostuisi koko asiasta. Niin vastenmielisiksi olen kristityiksi uskoviksi itseään tituleeraavien käytöksen ja puheet kokenut niin politiikassa, julkisuudessa, somessa jne.
Uskoin joulupukkiin mutta isoveli kertoi sen olevan huijausta. Sen jälkeen tiedän ilman isoveljeäkin, että Jesse on täyttä puppua.