Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaimpia leipomisreseptejä ovat entisajan (mummoilta perityt) reseptit

Vierailija
04.08.2023 |

Mä nappaan aina lehdistä sellaiset reseptit mukaan, missä sanotaan että se on kulkenut perintönä mummolta ja mummon mummolta.

Tällaiset reseptit on parhaimpia ja maukkaimpia. Nam!

En tykkää nykyajan väkerryksistä

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle vanhat reseptit on hepreaa. Yhdessäkin ohjeessa luki 'paista kakku kypsäksi hyvässä lämmössä'.

EI siis mitään lämpötiloja tai aikoja mainittu. Mihin tarvii reseptiä, jos mutulla osaa kerran tehdä?

Vierailija
2/5 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta! Itse olen vasta ihan pari vuotta ollut näistä perinneleivonnaisista innostunut. Ennen vähän jopa halveksin, ajattelin että ne on ankeita pula-ajan ruokia. Mutta kyllä maistuu Tuulomantorttu, mustikkarättänä, viipurinrinkelit, perinteiset mausteiset kuivakakut yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle vanhat reseptit on hepreaa. Yhdessäkin ohjeessa luki 'paista kakku kypsäksi hyvässä lämmössä'.

EI siis mitään lämpötiloja tai aikoja mainittu. Mihin tarvii reseptiä, jos mutulla osaa kerran tehdä?

Ne alkuperäiset reseptit on usein noin, koska ruokia on valmistettu isoissa leivinuuneissa eikä ole ollut lämpömittareita. Mutta monista perinneresepteistä löytyy kyllä nykyaikaiseen sähköuuniin sopeutettuja tarkempia ohjeita netistä ja esim. Marttojen julkaisemista keittokirjoista.

Vierailija
4/5 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mummon vanha 1900-luvun alun keittokirja, ne leivontareseptit on ihania kun aina ensimmäiseksi käsketään pesemäään voi - no tietysti tuohon aikaan se oli ihan validi ohje. Ja tosiaan, paisto-ohje on esim. kullankeltaiseksi hyvässä lämmössä kun puu-uuneja on käytetty. Ja aina vatkataan puuhaarukalla...

Vierailija
5/5 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki reseptit eivät ole mummoilta vaikka niin väitettäisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi