Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi auttakaa! Mitä teen??!!

Vierailija
16.12.2006 |

Tilanne on siis tämä: Minulla on määräaikainen työsopimus ja se loppuu tammikuun viimeinen päivä. Asun kaupungissa, jossa minulla ei juuri ole ystäviä, olen eronnut ja uusi miesystäväkään ei täällä asu. Minulla on 4-vuotias tyttö, joka on yksityisellä pph:lla, mutta meillä on kunnan kanssa ostopalvelusopimus. Hoitosopimus loppuu samana päivänä kuin minulla työt.

Luonnollisesti olen nyt hakenut töitä. Minulla olisi työhaasttattelut sekä nykyisessä kotikaupungissani että eräässä toisessa kaupungissa, jonka lähellä myös miesystäväni asuu. Myös lapseni isä aikoo muuttaa sille seudulle. Työhaastattelut ovat kuitenkin vasta tammikuussa, joten en voi tietää, mihin suuntaan työelämä minua vetää.

Lapseni hoitaja ilmoitti minulle viikko sitten 7 päivää aikaa harkita, jatkanko hoitosopimusta tammikuun lopun jälkeen. Hänelle on tulossa muita lapsia ja hän tahtoo varmistaa oman työtilanteensa. Kerroin, etten voi vielä mitenkään tietää, jatkaako lapseni hoitopaikassa, kun haastattelutkin vasta tulossa. Hän kuitenkin pysyi kannassaan ja toisaalta ymmärränkin, toisaalta en. Hoitosopimuksessa on kuukaden irtisanomisaika, mutta minusta tuntuu, että hän ottaisi toiset lapset mieluummin (asuvat naapurissa) ja rohkaisi minua muuttamaan. En tiedä, irtisanooko hän sopimuksen, jos alan vänkäämään. Ja muutenkin olen kiltti, en tahtoisi hankaluuksia kellekään.

Minun pitäisi siis ylihuomenna muuttua ennustajaksi ja tietää, missä työni jatkuvat ja mihin muutan. Hoitopaikkoja on vaikea saada, samoin asuntoja.

Olen aivan epätoivoinen. Antakaa vinkkejä! Pidänkö hoitopaikan ja luotan saavani täältä töitä, jään tänne jumittamaan yksin. Plussana siinä on se, että lapseni hoitopaikka on sitten sama. Hän on jo klome kertaa elämässään vaihtanut hoitopaikkaa. Ja onhan täällä asunto. Ja miesystäväni kulkee sitten tänne. Harmi, että lapsen isä muuttaa täältä pois.

Vai otanko riskin ja sanon hoitosopimuksen irti ja katson, mistä itseni löydän helmikuun ekana päivänä. Olenko asunnoton, työtön.

Mielipiteitä! Kiitos!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisinkin noin tehnyt. Mutta hän nimenomaan painotti, että menettää muuten nuo uudet lapset, jos emme jatkakaan. :(

ap

Vierailija
2/8 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli periaatteessa voi irtisanoa itsekin, sanoo sen nyt vain näin kauniimmin. :( Muuten mielestäni olemme tulleet hyvin toimeen, ehkäpä se toinen perhe (ovat naapureita) ovat vain saaneet " kotikenttäedun" .

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan itse irtisano sitä hoitopaikkaa ennen kuin on varma tieto uudesta työpaikasta. Lastenhoitajan työn riskeihin kuuluu se, että lapset vaihtuvat ja sopimukset muuttuvat. Siitä ei kannata Sinun syyllisyyttä tuntea.

Vierailija
4/8 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vaistoni sanoo, että älä irtisano hoitopaikkaa vielä. Muuten, onhan hoitotädillä oltava jokin SYY teidän sopparin irtisanomiseen? Jokin muukin, kuin että SAATATTE lähteä tammikuussa...???

Mutta eihän siitä tarvitse riitaa tehdä - vaikutatkin kyllä sellaselta, ettet pidä riidoista (:

Vierailija
5/8 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas pitäisin tärkeämpänä sitä, että pääsisitte muuttamaan. En edes yrittäisi saada työtä samalta paikkakunnalta enää. Hoitopaikka ei ole tärkeintä elämässä. Se, että asutte samalla paikkakunnalla muitten ihmissuhteiden kanssa on tärkemäpää. Erityisesti pitäisi ajatella niin, että isän pitäisi olla lapselle tärkeämpi kuin hoitotäti. Ala vaan katsella asuntoja uudelta paikkakunnalta. Ja hoitopaikka pitäisi järjestyä sieltä heti kun löydät töitäkin. Kyllä asuntoja löytyy, jos on tarpeeksi aktiivinen kyselemään. Soita vaikka joka päivä eri asunnonvälityksiinm, ja joku kyllä tulee vastaan.

Vierailija
6/8 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on 4-vuotias. Hyviä kommentteja olen saanut. Olen yleensä rohkea tekemään isoja päätöksiä, ajattelen, että kaikki järjestyy. Mutta nyt hirvittää todella. :(

ap

Vierailija
7/8 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tapauksessa ottaisin riskin ja muuttaisin. Sinulla muuttuu kuitenkin työpaikka ja olisit lähempänä lapsen isää ja miesystävääsi. Hoitopaikka kyllä loppujen lopuksi aina järjestyy. Jos jumiudut nykyiseen kaupunkiin pelkän hoitopaikan takia ja tuo hoitaja vaikka lopettaakin puolen vuoden päästä, niin sitten vasta harmittaakin. Mutta tämä siis sivullisen mielipide, ratkaisuhan on omasi. kannatta alistata paperille plussat ja miinukset molemmista vaihtoehdoista, se usein selkiyttää ajattelua (vaikka listauksen jälkeen kuitenkin valitisisikin sen huonommalta vaikuttavan vaihtoehdon).

Vierailija
8/8 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta enhän voi olla varma. Ryhmähaastattelu on tulossa vasta tammikuussa. Epävarmuutta on kaikkien puolin toisin vaikea sietää.

ap