Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä on pakko saada jakaa jonkun kanssa (vauvakuumeilua)

Vierailija
31.12.2006 |

Tein vuosia sitten vakavasti masentuneena sterilisaation jota olen katunut siitä lähtien. Nyt masennus on voiton puolella ja pysynyt lääkityksellä tasapainossa pitkään joten vauvahaaveet alkoivat jyllätä toden teolla. Lääkitykseni ei haittaisi raskautta millään tavalla joten sekin puoli on kunnossa eli jäljelle jäi vain tuo tekemäni järjetön virhe.

Hankin kaikki potilastietokopioni ja jokaisessa paperissa niin gynellä kuin terveyskeskuksen puolellakin oli maininta masennuksestani mutta silti sterilisaatio tehtiin! tätä en voi ymmärtää. Soitin potilasvahinkolautakuntaan jossa todettiin että tapaukseni täyttäisi todennäköisesti hoitovirheen kriteerit ja neuvottiin soittamaan oman sairaalan potilasasiamiehelle. Yllätys oli suuri kun puhelimeen vastasi todella sympaattinen nainen joka jaksoi kuunnella itkunsekaista selitystäni ja otti asian hoitaakseen. Hän puhui gynen ylilääkärin kanssa alustavasti ennen joulua mutta en saanut potilasasiamiestä kiinni kun vasta joulunpyhien jälkeen. Ne olivat järjettömän pitkiä päiviä!

Lääkäri oli katsonut paperini ja sovimme että pyydän lähetteen terveyskeskuslääkäriltä leikkaavaan sairaalaan, ylilääkäri lähettää sinne oman lausuntonsa ja mukaan lähetetään vielä psykiatrini lausunto (hän ei näe mitään estettä raskaudelle) eli tässä odotellaan kuumeisesti jonoon pääsyä =)

Fiilikset ovat sanoinkuvaamattomat, tekisi mieli hyppiä riemusta ja kiljua onneni koko maailmalle. Tiedän ettei kukaan pysty takaamaan leikkauksen onnistumista mutta todennäköisyys kuulemma on hyvä varsinkin kun olen edelleen suhteellisen nuori. On todella vaikeaa olla puhumatta tästä kaikille läheisille mutta tiedän että osalta tulisi todella ikäviä kommentteja koska olen aikoinaan sairastunut masennukseen enkä halua kuunnella niitä ja toisaalta on helpompi jaksaa tämä odottaminen kun kukaan ei ole kyselemässä koska mitäkin tapahtuu. Onneksi tämä palsta on olemassa...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uudelle vuodelle!!

Vierailija
2/3 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä korjausleikkauksen epäonnituminen estä sinua tulemasta raskaaksi, sillä onhan aina mahdollista tulla raskaaksi keinohedelmöityksellä. = )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ennestään kolme lasta, haaveissa on aina ollut suurperhe mutta kukaan ei ole tuntunut ymmärtävän suruani syntymättömistä lapsista kun lapsia kuitenkin on (ja olen heistä tietysti enemmän kuin onnellinen) jo kolme.

Olin aivan toivoton kun tiesin ettei tässä sairaanhoitopiirissä leikata julkisella sektorilla purkuja eikä meillä olisi mitään taloudellista toivoa yksityiselle puolelle menoon. Tämä on siksi kuin lottovoitto meille.

ap