Uskovainen sairaanhoitaja avaa aina ikkunan sairaalassa kun näkee jonkun kuolleen
Siksikö, että sielu pääsee ulos vapauteen? Mitä tapahtuisi jos ei avaisi ikkunaa?
Kommentit (58)
Tuuletus lienee tarpeen. Mutta vasta sitten kun on oikeasti kuollut, eikä luule vain.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ei-uskovainen lähihoitaja ja kyllä mäkin avaan ikkunan aina jos olen paikalla asukkaan kuollessa. Pääsee sielu pois.
Sieluja ei ole olemassakaan, mutta jos olisi niin aineettomana niille ei tarvi ikkunoita availla. Yrittäisit edes olla järjettömyydessäsi looginen.
Vierailija kirjoitti:
Miten ne seinät sitä sielua estäisi? Henkihän vaeltaa missä ja miten sitä huvittaa.
Ei onneksi vaella. Vaan nukkuu. Ei tiedä mistään mitään. Viimeisenä päivänä herätetään tuomiolle.
Kun isä kuoli, avasi hoitaja ikkunan ja sanoi että sielu pääsee ulos. Mielestäni se oli kaunis ele.
Tämähän on ihan normaali käytäntö hoitotyön eri ympäristöissä vainajan kuollessa. Meillä tosin ei avata ikkunaa koska tuuletusikkunoita ei uudessa modernissa sairaalassa ole.
Eli jos kuolee vaikka kaivoksen sortuessa niin sielu ei pääse pois? No siinähän availevat ikkunoita, ei ole minulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne pääse koneellisen ilmanvaihdon kautta ulos?
Ei pääse, siksi avataan ikkuna. Ei tarvitse ihmetellä, miksi jossakin on suorastaan räyhähenkiä, kun jäävät koneelliseen ilmanvaihtoon kiertämään pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun isä kuoli, avasi hoitaja ikkunan ja sanoi että sielu pääsee ulos. Mielestäni se oli kaunis ele.
Mielestäni se oli typerä ele ja itse ainakin tulisi mieleen että olisiko isälle ollut jotain tehtävissä jos henkilökunta keskittyisi taikauskon sijaan lääketieteen harjoittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
No noissa vanhainkodeissa on aika outoja tarinoita. Kannattaa avata se ikkuna.
Energian pitää poistua jonnekin.
Aika kaunis kielikuva sille, että alle laskettujen kehon eritteiden hajun pitää poistua jonnekin.
Jos ei sielu pääse ikkunan läpi, ei se pääse kunnon HEPA-suodattimenkaan läpi. Sielun voisi siis imuroida kunnon teollisuusimurilla, laittaa pussi lasipurkkiin ja näin alkaa keräilemään ihmisten sieluja itselleen. Saatana ilmeisesti maksaa sielusta hyvän hinnan, tuolla tapaa voisi myydä tuntemattomien sielut hyvästä rahasta ja pitää omansa koskemattomana!
Kaunis ele. Kunnioittaa vainajaa. On myös tärkeä hoitajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ei-uskovainen lähihoitaja ja kyllä mäkin avaan ikkunan aina jos olen paikalla asukkaan kuollessa. Pääsee sielu pois.
Sieluja ei ole olemassakaan, mutta jos olisi niin aineettomana niille ei tarvi ikkunoita availla. Yrittäisit edes olla järjettömyydessäsi looginen.
Miksi olet noin tympeä? Tuo on kaunis tapa enkä sitä muuta tuollaisen negailevan kiukkupussin vuoksi. Kaikesta sitä voikin ihmiset ärsyyntyä. Ota vähän rennommin.
Pakkohan siellä on tuulettaa. Ei se uskontoon liity.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No noissa vanhainkodeissa on aika outoja tarinoita. Kannattaa avata se ikkuna.
Energian pitää poistua jonnekin.
Minkä energian?
Kaikessa materiassa, myös ihmisruumiissa, on energiaa. Ja universumissa on energian häviämättömyyden laki.
Miten niin?
No oikeasti nyt, ette voi olla noin tamp ioita. Ikkuna avataan ja kynttilää poltetaan jotteivät kuolemaan liittyvät epämiellyttävät tuoksut täytä usein aika pientä huonetta. Ja kun käytäntöä selitetään sillä, että sielu pääsee avoimesta ikkunasta taivaaseen, niin sillä halutaan olla hienotunteisia omaisia kohtaan.
Kylmän pierun pitää päästä ulos. Hoitoalalla on omat tapansa ja uskomuksensa.
🇺🇦🇮🇱