Mika liikuntamuoto olisi minulle paras, en tahdo laihduttaa vaan kiinteyttaa vartaloani, varsinkin takapuoleen pitaisi saada muotoa
Kommentit (8)
Eli ei muuta kuin salikorttia hankkimaan, kysele kavereilta, josko joku osaisi suositella jotain paikkaa. Täällä päin salikortit maksaa siinä 50 euron tietämillä/kk, ja hintaan sisältyy henkilökohtainen ohjaus, sekä räätälöidyt saliohjelmat (joita kannattaa vaihtaa noin 2-3kk välein). Jumpat ja kaikki muukin rääkki sisältyy tuohon hintaan, eli jumpassa voi käydä salin lisäksi vaikka joka päivä.
Yksittäisistä liikkeistä takamukseen ottavat eritoten kyykky, jalkaprässi, ja tietysti lähentäjä-loitontaja-liikkeet. Kotioloissa mainio liike on ihan vain se, että menet kontilleen maahan, ja nostat jalkoja vuorotellen (koukussa tai suorana, makuasia) ylöspäin. Toistoja vähintään 20-30 per sarja, sarjoja kunnon mukaan 2-4. Salilla laitteiden kanssa tarvii toistoja ja sarjoja vähemmän, koska lisäpainolla saa äkkiä tehokkaamman liikkeen.
Kaikki karpit aina kehuskelevat, että mitat ovat tyyliin 170/50 eli ihan riisikeppejä. En suosittele ruokavalioksi karppausta, mikäli haluat KAUNIIN vartalon, joka on terve ja sopivan kiinteä ja lihaksikas. Toki ruokavalioon tulee kiinnittää huomiota.
http : //www. vauva-lehti. fi/keskustele/tm. asp?m=6899710&t=6899572&appid=&p=&mpage=1&key=mit%E4+jumppaa&language=single&tmode=&smode=&s=#6899710
Sitä paitsi karppi-ortorektikkojen 170/50-vartalot eivät ole kauniita, vaan riisikeppejä. Sori vaan.
Jalkakyykky, askelkyykky, yhden jalan kyykky, ja suorin-jaloin-maastaveto muokkaavat parhaiten peppua. Lähentäjä-loitontaja vehkeiden vemputtamisen voit jättää väliin :-)
Vierailija:
Jalkakyykky, askelkyykky, yhden jalan kyykky, ja suorin-jaloin-maastaveto muokkaavat parhaiten peppua. Lähentäjä-loitontaja vehkeiden vemputtamisen voit jättää väliin :-)
Jooga tai callanetics mun mielestä, jos et halua isoja tukevia lihaksia johonkin kohtan missä niitä ei sulla luonnostaan ole. Pilatesta en itse tunne mutta on iili että se on yhtälailla sopivaa.
Mutta: jokin aerobinen harjoittelu, esim. tanssi on tosi hauskaa ja rinnalle kuntosalikäyntejä.