Omakotitalossa asuvat. Huolehditteko että ovi on lukitaan yöksi vai ajatteletteko että mitäs sitten jos on auki, ei sieltä ketään tule
Päivisinhän on helpompaa ettei ovi ole lukossa kun lapset ravaa siinä ym. Lukitaan sitten ennen nukkumaan menoa. Jos muistetaan.
Kommentit (38)
Ovet koko ajan lukossa, ja videovalvonta on myös.
Kalliimpi asuinalue Helsingissä, mutta ikävä kyllä täällä on varkaita naapureilla käynyt.
Vikan kerran kun tullaan koiran kanssa lenkiltä, laitan oven lukkoon. samoin ennen nukkumaanmenoa kierrän muut ovet (3kpl) ja katson, että ovat kiinni. Autotallin oven yleensä suljen samalla kun olen silä viimeisellä koiralenkillä ja kävelen sen ohi muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä logiikka on jättää ovi lukitsematta siksi, että on koira tai koiria? Vaikka koirat haukkuisivat ja hälyttävät, jos joku tulee sisälle, niin miksi ei lukita ovea ja estää kokonaan se, että joku tulee taloon? Ei minua ainakaan innosta yhtään ajatus siitä, että joku pääsee vaikka eteiseen asti sisälle, kunnes koira hälyttää. Mun koira on keskikokoinen ja jos käy niin, että sisälle tulijalla on vaikka sorkkarauta tai muu kädessä ja se sillä huitaisee koiraa, niin kyllä harmittaisi.
Kyllä se koira ainakin meillä alkaa haukkumaan ennenkuin kukaan vieras edes ehti oveen koskea, oman väen tunnistaa. On sellainen ääni ettei ole vielä kukaan outo itse ovea avannut. Tosin meillä ovia alettiin pitää lukossa kun koira oppi avaamaan lukitsemattoman oven...
ovet on lukossa, myös päivisin silloin kun olen talon takana tai puutarhassa hommissa. Ikkunasta olen katsellut oven kokeilijoita naapurissa, kokeili ensin avata, kun ei avautunut, niin soitti kelloa ja kun ei vieläkään mitään tapahtunut, niin taas kahvasta .
Kyllä on syytä ovet lukita vaikka ise pihalla on, saattaa kytätä vain hetkeä jolloin livahtaa sisään kun katse välttää.
Myöskään puhelinta ei pidä jättää pihalla ollessa mihinkään terassin pöydille, saattaa kadota kiertelijän mukaan
Vierailija kirjoitti:
Talossani on neljä uloskäyntiä ja tarkistan joka ilta vanhasta tottumuksesta, että ne ovat lukossa. Yhteen naapuritaloista murtauduttiin vuosi sitten, mikä lisäsi huolellisuutta.
Kun vaihdatin ulko-ovet muutama vuosi sitten, laitatin eniten käytettyihin oviin sähkölukot. Nyt ovet ovat aina päivisinkin lukittuina, kun ei tarvitse enää huolehtia siitä, tuliko avain mukaan roskikselle tai postilaatikolle lähtiessä. Suosittelen!
Millä sinä ne sähkölukot avaat jos ei ole sitä lätkää mukana?
Ei lukita yöksi koskaan, ja päivälläkin vain jos lähdetään kauemmas. Pyörät on lukitsematta pihalla jne. Pientaloalue vähän syrjemmällä.
Lukitaan jos muistetaan? Kaikkea sitä kuuleekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talossani on neljä uloskäyntiä ja tarkistan joka ilta vanhasta tottumuksesta, että ne ovat lukossa. Yhteen naapuritaloista murtauduttiin vuosi sitten, mikä lisäsi huolellisuutta.
Kun vaihdatin ulko-ovet muutama vuosi sitten, laitatin eniten käytettyihin oviin sähkölukot. Nyt ovet ovat aina päivisinkin lukittuina, kun ei tarvitse enää huolehtia siitä, tuliko avain mukaan roskikselle tai postilaatikolle lähtiessä. Suosittelen!
Veikkaan, et toimii koodilla
Ovi on lukossa yötäpäivää paitsi silloin, kun työskennellään pihalla.
Laitetaan lukkoon joka yö. Joskus saattaa unohtua lukita yöksi kun päiväsaikaan on auki. Rauhallisella haja-asutusalueella asutaan, aina ollut hiljaista eikä ketään epämääräistä tai ylimääräistä liikkumassa lähistöllä. Hommattiin myös juuri kamera, josta näkee kaikki pihaan tulevat.
Ovi on aina auki. Sisään pääsee helposti ulos pääsy saattaakin sitten olla vielä helpompaa sut todennäköisesti kannetaan paareilla.
Tavan vuoksi ovet lukitaan, mutta käytännössä nämä tavalliset Abloy-lukot eivät lukitse mahdollisia murtomiehiä ulos, vaan etupäässä omat perheenjäsenet.
Maalla asutaan ja kesällä ei ole ollut lukossa varmaan kertaakaan. Pimeällä lukitsen osan ovista, parvekkeen ovet auki, mutta siellä nukkuu pari laumista yleensä yönsä niin en usko kenenkään niistä ovista tulevan.
Kyllä koira hälyttää jo siinä vaiheessa kun joku kääntyy tieltä pihaan.
No kyllä meillä siitä huolimatta ovet on lukittu yöksi. Joskus on vaan unohtunut.
Mutta ainakaan kukaan ei pääse pihaan pahojaan tekemään meidän nukkuessa. Kyllä senpäiväinen meteli alkaa.
Ovet aina lukossa, elektronisilla lukoilla joita lapsetkin osaavat käyttää.
Ei varkaiden takia, vaan myyntimiesten.
Härskeimmät hälytinmyyjät/viemärikorjaajat/maalarinyyjät tulevat etuovesta olohuoneeseen jos ovi ei ole lukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim numerokoodilla, sormenjäljellä tai puhelimella.
Vierailija kirjoitti:
Auki se on, jos joku tulee niin sit naksahtaa takana lukkoon ja kellarissa on tilaa.
Mä voisin ottaa ilmaiseksi orjaksi.
Meidän koko tontille /alueelle ei pääse näkemättä (kamerat ja ilmoitus liikkeestä) ja koirien ohi ei kukaan kutsumaton pääse, voi toki yrittää mutta paha liikkua jos koira on kaulavaltimossa kiinni ja toiset raajoissa.