Hyviä helppoja kasvisruokareseptejä
Haluan lisätä kasvissyönnin osuutta ruokavaliossani ilmastosyistä mutta olen siis täysin uusavuton kokki. Yliopistolla tulee kyllä syötyä kasvisruokaa mutta aina kun yritän tehdä sitä itse niin siitä tulee vaan pahan makuista. Ja siis vika ei ole kasvisruoassa sinänsä koska ruokalassa on kyllä hyvää.
Monesti suositellaan blogeja, Chocochili yms ja ne ovatkin ihan mukavia paitsi mun taidot ei riitä niihin resepteihin. Puihin menee vähintään puolet ajasta. Tarvin siis jotain tosi helppoja.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Mustapapuquesedillat on hyvä ja nopea ja helppo.
Esim. http://www.smaksak.fi/2013/10/ihanat-mustapapuquesadillat.html
Aina hyviä ja helposti onnistuvia ovat mm. Tortillat, pitsa, lasagne ja sosekeitto. Jos ruoka tuntuu mauttomalta, kannattaa lisätä rasvaa, esim. öljyä. Ilman sitä mausteidenkaan maku ei pääse parhaalla tavalla esiin.
Helppo ruoka on kuumentaa pannulla texmex-härkistä ja pahvitötsällinen chilitomaattikastikkeessa olevia papuja sekoittaen ne. Chili sin carne on valmista ! Halutessasi voit lisätä esim. sipulia, valkosipulia ja tuoretta korianteria.
Ja sun tarvii joka ikinen palstan viesti lukea ja osallistua keskusteluun? Mahtaa olla rankkaa seurata kaikkia keskusteluja noin tiiviisti. Ehkä ap ei ole kaltaisesi kuten en minäkään.