Miksi haluatte parisuhteen
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Siksi, etten jäisi vanhana yksin.
Jäät vanhana yksin joka tapauksessa. Kaikista varmimmin näin, jos olet nainen ja suhteessa miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua. Jo teininä olin sitä mieltä, että parisuhde ei ole mulle mikään ns. pakollinen asia mitä haluan elämältä. Niitä kuitenkin tullut tässä reilussa 20 vuodessa muutama ja vaikka hyviäkin puolia on ollut niin enempi huonoja. Jotenkin helpompaa vaan maksaa itse kaikki ja tehdä kotityöt kuin, että joutuu niistä kinastelemaan ja lisäksi tietysti kaikki muutkin mahdolliset ongelmat.
Helpompaa maksaa vain omat kulut ja hoitaa omat kotityöt kuin se, että lisäksi maksaa toisenkin kulut ja hoitaa toisenkin kotityöt.
Helpompaa toki, mutta yksinäistä. Siksi suostuinkin maksumieheksi aikanaan, mutta tulin lopulta jätetyksi. Maksumiehenä toimin toki edelleen.
jr-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, etten jäisi vanhana yksin.
Jäät vanhana yksin joka tapauksessa. Kaikista varmimmin näin, jos olet nainen ja suhteessa miehen kanssa.
Niin, eipä sitä tiedä, kumpi puolisoista lähtee vanhana ensin, silloin kun ollaan jo tosi vanhoja. Joka tapauksessa, ettei yksin olisi koko loppuelämää, tästä hetkestä lähtien. Että olisi joku tuki ja turva, elämän arvaamattomissa myrskyissä. Yksin sitä kaatuu helposti, mutta toisen tuella voipi pysyä pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
En halua, mutta se on ainoa tapa saada usein seksiä. Parisuhdetta pitää sietää, jos haluaa säännöllistä seksiä.
Seeking
Siksi, koska sitä yhteiseloa, jota minä ja kumppanini tykkäämme yhdessä harrastaa, sanotaan parisuhteeksi.
Kyseinen ihminen on minulle tärkeämpi kuin se, mitä termiä meidän välistä ihmissuhteesta käytetään.
Olen aina halunnut parisuhteen. Ihan normaalia mielestäni. Läheisyys ja rakkaus on minulle arvokkainta elämässä.
Koen olevani hyvin onnekas, kun olen saanut jakaa elämäni rakkaani kanssa. Hän ymmärtää minua paremmin kuin kukaan muu, ja minä häntä. Se on upea tunne.
Naimisissa kohta 40 vuotta, edelleen on hauskaa yhdessä, keskusteluseuraa, leffakaveria, matkustuskaveria, saunakaveria, seksikaveria ,kahvikaveria, aina tarjolla. Lohdutusta ja kannustusta, mitä milloinkin tarvitsee. Väittelykaveria. Matkustuskaveria. Vielä ei olla kyllästytty toisiimme. Tänäänkin naurettu paljon yhdessä.
Mitäkö saan parisuhteelta?
Nukkumiseen on mulla ihana pesä olohuoneen sohvalla ollut jo muutaman vuoden. Saan aivan ilmaiseksi päivittäin jopa tuntikausia huomattavan perusteellista ja perusteellisesti mietittyä analyysiä siitä mitä parisuhteessa olemiseen ja muiden ihmisten ymmärtämiseen minun toimestani tulee. Paljon olisi kohdallani vielä parannettavaa ja vähän kaikilla osa-alueilla. Minulle on kerrottu sen olevan paitsi mahdotonta myös liian myöhäistä, joten olen todella kiitollinen siitä, että silti toinen jaksaa yrittää. Olen päässyt tutustumaan omaan seksuaalisuuteni koska hoidan sen kokonaan itse ja omin käsin. Taloudellinen vapaus on tässä parisuhteessa myös huomattava eli minä maksan kaiken. Jatkuvuutta ja turvallisuutta tilanteeseen tuo lisäksi se, etten ole itsekään lähdössä tästä mihinkään koska rakastan lapsiani niin paljon, että haluan pysyä heidän elämässään.
Nuo nyt ihan ensimmäiseksi tulee mieleen.
parisuhteen olen halunnut aina vain silloin kun rakastun. Ja rakastuin mieheni ja hän minuun. Hän on minun paras ystävä vaikka kuulostaa typerältä. Voin jutella hänelle kaikesta. Teemme yhdessä asioita. Hän on tuki ja turva ja minä hänelle.
Halusin parisuhteeseen, koska ihastuin toiseen ihmiseen. Parisuhteessa saa jakaa ilot ja surut ja ihan tavallisen arjen. Mukava tehdä yhdessä ruokaa, käydä yhdessä kaupassa, katsoa illalla ohjelmia yhdessä. Viihdyn todella hyvin myös itsekseni, mutta aina on ihanaa, kun oma kumppani on vierellä.
Moni asia, kuten läheisyys, mutta sitä, mitä kukaan muu ei voi tarjota, on kumppanuus. Kumppanuus tuo minulle lisäarvoa. Että me olemme me.
Helpompaa maksaa vain omat kulut ja hoitaa omat kotityöt kuin se, että lisäksi maksaa toisenkin kulut ja hoitaa toisenkin kotityöt.