Onko tälläinen ruokarytmi normaalia?
Vai voiko olla jotain haittaa? Aamulla juon isohkon kupin kahvia. Töissä en syö mitään (toimistotyö), juon vain vettä ja ehkä teetä. Illalla kun tulen kotiin, syön ison annoksen kotiruokaa jälkiruokineen. Liikkuakin jaksan, kävelyä, kuntosalia, muutakin liikuntaa...
Kommentit (13)
Siis syöt vain yhden ison aterian koko päivän aikana? Terveyshaitoista en tiedä, mutta joo ei ole normaalia. Normaalia on syödä useita aterioita päivässä.
Paljon riippuu siitä, mitä se yksi ateria sisältää.
Miten tärkeää sinulle on että se on normaalia? Tiedät varmasti että useimmat ihmiset syövät useamman kerran päivässä. Mutta jos voit hyvin, onko sillä jotain merkitystä mitä useimmat ihmiset tekevät?
Vierailija kirjoitti:
Siis syöt vain yhden ison aterian koko päivän aikana? Terveyshaitoista en tiedä, mutta joo ei ole normaalia. Normaalia on syödä useita aterioita päivässä.
Ei nyt sentään. Mitään normaalia ei ole syödä kaiken aikaa.
Vierailija kirjoitti:
muualla esimerkiksi eroopassa ei todellakaan puputeta jatkuvasti! eli normaalisti taitaa olla suhteellista
Vierailija kirjoitti:
Miten tärkeää sinulle on että se on normaalia? Tiedät varmasti että useimmat ihmiset syövät useamman kerran päivässä. Mutta jos voit hyvin, onko sillä jotain merkitystä mitä useimmat ihmiset tekevät?
Useimmat ihmiset syövät epänormaalisti.
Mä olen kans iltapainotteinen syöjä.
Miksi kyselet jos voit ihan hyvin? Pätkäpaastoksihan tuota kutsutaan ja se on hyvinkin normaalia nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva syöminen nostaa verensokeria.
Ihan normaalia syödä kerran päivässä, jos hyvältä tuntuu. Itse en ymmärrä syömistä viisi kertaa päivässä ja lisäksi kahvitellaan välissä pikkuleipien kanssa. Nälkää huudetaan jo 2,5 tunnin kuluttua syömisestä.
Jos olo hyvä niin hyvin sopii ja saat ruuasta vitamiinit ja muut tärkeät aineet. Energiaa sopivasti. Keho sopeutuu mihin tahansa rytmiin syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva syöminen ei ole sama kuin useampi ateria päivässä.
Useampi ateria päivässä tasoittaa verensokeria terveellä ihmisellä.
Siis sun täytyy vauvapalstalta kysyä että onko haittaa? Kai sä nyt itse vointisi tiedät?!