Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa naiset joutuu kaksi kertaa useammin väkivallan kohteeksi kuin muissa länsimaissa

Vierailija
16.12.2006 |

Joko tätä asiaa on käsitelty? Niin että se siitä tasa-arvosta sitten. Mistä tälläinen suomalainen ahdistuneisuus johtuu? TV-uutissa oli että väkivalllan käyttö parisuhteessa ei ole edes mitenkään, jonkinlaisesta valistuksesta huolimatta, vähentynyt.

Olen itse vuosia ulkomailla asunut ja minä olen aina sanonut että täällä, myös oman havaintoni mukaan väkivalta on ylieisempää kuin muualla. Johtuneekohan tästä alkoholi kulttuurista?

Kun muutin takaisin Suomeen tänne pari vuotta sitten, naapurissa oli heti ekan viikonloppuna sellanen tappelu että huh, sellanen rytinä kuului ja huuto. Edelleenkin nämä tappelevat kolmikymppiset naapurit rapussa vastaantullessaan ovat ihan niinkuin ei mitään, vaikka tämä tappelunujakat toistuvat viikonloppuisin säännöllisin väliajoin.

Ikinä siinä massa missä asuin ennen Suomeen muuttoani en ollut edes kuullut että joku mies pahoinpitelisi vaimoaan! Vaikka tietysti sitä taphtuu joka maassa mutta täällähän se tuntuu olevan isompi ongelma.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti täällä haukutaan esim. muslimeja väkivaltaisiksi vaikka se Matti taitaa olla paljon väkivaltaisempi.

Vierailija
2/3 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset kasvatetaan sulkeutuneiksi ja kommunikointi kyvyttömiksi mörökölleiksi. Minua taasen vaivaa se etteivät naapuri edes tervehdi rapussa. Joten otetaan se rikka pois ekana omasta silmästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kovasti täällä haukutaan esim. muslimeja väkivaltaisiksi vaikka se Matti taitaa olla paljon väkivaltaisempi.

Mikä suomalaista miestä vaivaa, kun lyö? Ja mikä suomalaista naista vaivaa, kun ei lähde ensimmäisen lyönnin jälkeen, vaan ottaa lisää lyöntejä vastaan vuodesta toiseen (vrt. Paula Björkqvist, joka teki vielä lapsenkin väkivaltaiseen suhteeseen)?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi