Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 19-21 lasten saaminen olla hyvä päätös?

Vierailija
01.08.2023 |

Olen nyt 18v ja olen tiennyt aina haluavani lapsia. Minusta olisi ihanaa olla nuori äiti, lapset tuovat elämään ainakin minulle paljon iloisuutta. En ole bilettäjä tyyppiä, opiskelen, ja menen kohta mahdollisesti ohessa töihin, koen olevani ikäisekseni ihan vastuuntuntoinen ihminen. Mietin vain, että olisiko lasten hankinta nuorena huono päätös esim opiskelujen ja töiden takia.. Toisaalta jos koen olevani pian valmis, niin tuleeko koskaan täysin sopivaa hetkeä vaikka olisinkin vanhempi? Jos olet ollut nuori äiti, miten koit päätöksesi?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvalla on noin montaa lasta. 10 voi onnistua. Ei 21 toki vielä ME ole? Mutta uran siitä saa.

Joo siis pikagoogletuksella jollain venakolla maailmanennätys, komeat 69 omaa, itse synnytettyä lasta.

Vierailija
22/27 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos nyt teet lapsia, tulee ero, ja tapaat myöhemmin elämäsi rakkauden joka ei haluakaan lapsiperhe-elämää? Sitten kaduttaa, kun sulla on lapsia ja elämäsi rakkaus menee sivu suun.

En tekisi lapsia sellaisen miehen kanssa joka ei olisi elämäni rakkaus, ja tuskin pystyisin tällä hetkellä ajateltuna ollakkaan sellaisen kanssa jolle lapset olis ehdoton nounou. T. Ap

Ihmiset muuttuvat, se nykyinen kumppani voi vaikka kuolla. Tai ihan vaan jättää sinut jonkun lapsettoman naisen takia, jolla on enemmän aikaa miehelle ja kaikkeen hauskaan. Siinä sitten olet useamman lapsen yksinhuoltajana, kun mies on onnellinen jonkun vapaammin ja huolettomamman naisen kanssa.

Aina ihmiset voi kuolla. Itsekin voin kuolla, sitä on turha ajatella etukäteen. Jos mies tekisi noin, hyvä vaan että lähtisi, kyllä minä silloin lapset valitsisin ja mahdollisesti löytäisin uuden kumppanin, tai sitten olisin ihan tyytyväinen siihen että minulla on mitä on. Kyllähän noin voi tapahtua missä iässä olevalle vanhemmalle tahansa, eikä se minusta liity nuoreen ikääni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sitä täältä kyselemään? Ihan itse sinä päätät elämästäsi ja jos kumppani on samalla aaltopituudella asian kanssa niin antaa mennä.

Itse en todellakaan haluaisi äidiksi tässä iässä, jos koskaan. Vielä on niin paljon kokematta ja täytän loppuvuodesta 23.

Vierailija
24/27 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla aavistustakaan, miten paljon lapsiin menee rahaa?

Vierailija
25/27 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä sitä täältä kyselemään? Ihan itse sinä päätät elämästäsi ja jos kumppani on samalla aaltopituudella asian kanssa niin antaa mennä.

Itse en todellakaan haluaisi äidiksi tässä iässä, jos koskaan. Vielä on niin paljon kokematta ja täytän loppuvuodesta 23.

Halusin kuulla muiden näkemyksiä asiaan, eniten muiden tilanteen kokeneen. Tietenkin lopulta teen mikä itsestä tuntuu oikealta. T. Ap

Ps tuo yhdestä vastauksesta kumppaniin liittyen jäi unohtumaan ap, hups

Vierailija
26/27 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, tiedän että rahaa saa kyllä menemään. Kuitenkin kumppanini kävisi töissä, ja tietenkin ennen kuin minä menisin töihin pitäisi aika tiukilla elää. En kuitenkaan tiedä voittaako se että olisin taloudellisesti vakaampi nuoren ikäni ja muuten hyvältä tuntuvan hetken?

Vierailija
27/27 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, tiedän että rahaa saa kyllä menemään. Kuitenkin kumppanini kävisi töissä, ja tietenkin ennen kuin minä menisin töihin pitäisi aika tiukilla elää. En kuitenkaan tiedä voittaako se että olisin taloudellisesti vakaampi nuoren ikäni ja muuten hyvältä tuntuvan hetken?

Onko sinulla on ammattitutkinto tehtynä? Vai mitä töitä ajattelit tehdä raskausaikana ja lapsen syntymän jälkeen? Miten pitkään ajattelit lasta hoidettavan kotona?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme