Mistä löytää sukkahousut, jotka mahtuu?
Olen 175 pitkä ja painan 80 kg eli mittaraulukon mukaan koon 40-44 sukkikset voisi mahtua ja käytän muutenkin kokoa 42. Isoimmat sukkikset, jotka löysin on kokoa 44-48 ja ne ei mahdu millään päälle, haarakiila jää todella alas, sukkisten pituus loppuu armotta kesken. Mistä siis saa sukkiksia, jotka mahtuu päälle?
Kommentit (37)
Ymmärrän ongelman! Kaupasta löysin yhdet ainoat isommat kokoa 52-56 vaikken ole sen kokoinen, mut ostin ne ja olipa ihana kokemus kun eivät mistään puristaneet, pituutta oli tosi hyvin ja erinomaisen mukavat jalassa.
Prismasta löydän sopivan mallisia.
Mun kokemus (180 cm pitkän tyttären äitinä) on, että sukkahousut venyvät enimmäkseen leveyttä, eivät pituutta. Joskus on tyttärelle ostettu kokoa liian suuret sukkahousut, jotka olivat hänelle liian lyhyet. Tosin tämä tapaus on varsin pitkäjalkainen.
LIndexissä on kuulemma sukkiksia, joissa riittää pituus (sain joskus tämän vinkin, kun tuskailin samaa ongelmaa).
Kunert ja 55-60 koko kantaa suosiolla ottaa.
Osta niitä halvempia perussukkiksia niin ne venyvät joka suuntaan.
Lindexin sukkahousuista on hyviä kokemuksia. XL kootkin on useimmiten riittäneet hyvin, mutta XXL sitten ainakin venyy pituutta riittävästi tällaiselle 180 cm pitkälle reilu 100 kg miehelle. Ja vinkkinä vielä, että jos mallin ja värin suhteen on mahdollista vähän joustaa, niin ale hyllyistä tuolla tekee usein todella hyviä löytöjä. Olen ostanut useammatkin sukkahousut, joiden lähtöhinta on reilusti yli kympin, hintahaarukassa 2 - 4 €. Tuolloin hinta/laatu suhde on jo kerrassaan loistava.
Pro Bambu sukkahousut venyy ainakin tosi hyvin ja pysyy silti ylhäällä. Olen tosin vain 168 pitkä, mutta läskiä löytyy.
Ainut iso miinus, että ne nyppyyntyy aika nopeasti
Laihduta. Persereikä on pienempi kuin suu, lapioi siis vähemmän sisään ja liiku enemmän.
Olen ostanut saksalaista tuotantoa. Olen 160 cm 75 kg ja normaali. Vatsan kohta on niin niin pieni sukkahousuissa. Ostan kokoa 52 sopiva vatsan ympärys. Ei haittaa, mutta ne ovat saksalaisia ja kestävät hyvin, pitkisten alla hyvät, vaikka olisi silmäpakoja. Harmi, ettei vatsan kohdalta väljiä ole riittävästi.
Ota plus-kokoa, vaikka et muuten olekaan sitä. Sukkahousut ovat sellaista materiaalia, että ne venyvät sekä pituus että leveyssuuntaan, mutta venyminen yhteen suntaan vähentää aina sitä toista suuntaa. Siksi pitkäjalkaisilla on käytännössä täsmälleen samat ongelmat kuin pulleillakin, ja ratkaisu niihin on yksinkertaisesti isontaa kokoa reippaasti. Plus-puolelta löytyy paljon yli 50 kokonumeroita, mutta se 50 voi jo riittääkin kun ei kuitenkaan tuota enempää ole pituutta.
Ei haittaa, vaikka normaali koko olisi vaatteille 42. Ostan miesten nilkkasukkia, ovat kiristämättömiä, jotkut mallit. Sukkahousuissa saa olla vaikka kuinka monta äxää, ei haittaa kunhan sopivat vyötäröltä.
Menin juhliin maalle. Olin unohtanut sukkahousut kotiin mutta mitäs siitä, olihan sielläkin vaateliike. Vaan sukkahousut oli menneet vähiin kun oli ollut kevät- ja kesäjuhlia. Sinne oli kuitenkin jäänyt tukisukkahousut, juuri minun kokoani. Sujahtivat ihan mukavasti päälle mutta valuivat ikävästi. Oli ensimmäiset ja viimeiset tukisukkahousut mitkä hankin.
Kastele sukkahousut ja venytä ottamalla kiinni vyötäröosasta ja jalkateräosioista ennen ensimmäistä käyttöä. Ei tietenkään märkänä jalkaan. Toki isompi koko myös
Kappahlissa 40 den semi shiny 48-50, tosi hyvät . Wolfordit mahtuu varmasti, ja pitkä sääriosa. Älä osta 3d - mallia , ne puristaa mahan kohdalta
Ap ei ole kokoa 42, vaan 48-50. Eiköhän sopivia sukkiksia ala löytyä, kun hyväksyy oman kokonsa.
Nykyään kun kaikki tehdään Kiinassa, niin aina loppuu materiaali jostain kesken. Minulla oli sama ongelma ja ratkaisin sen niin että ostan leggingsejä ja käytän sukkia niiden kanssa.