Onko muilla ongelmia jaksaa vuorotyössä?
Mulla on vaan kaksivuorotyö ja olen ihan loppu. Mulle ei illat sovi yhtään. Klo 18 jälkeen en enää ajattele selkeästi ja vaan haukottelen. Kun pääsen kotiin koko kroppaa särkee ja nukahdan varmaan heti kun saan silmät kiinni.
Kommentit (4)
Joo ja illasta aamuun vuorossa jää se 8 h aikaa nukkua kun yleensä nukun 10 tuntia. Tää on yhtä hel vettiä. Mietin vaan onko normaalia että ottaa näin koville? Mullakin päivätyö etsinnässä. En voi enää uhrata terveyttäni kun perussairauksiakin on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Joo ja illasta aamuun vuorossa jää se 8 h aikaa nukkua kun yleensä nukun 10 tuntia. Tää on yhtä hel vettiä. Mietin vaan onko normaalia että ottaa näin koville? Mullakin päivätyö etsinnässä. En voi enää uhrata terveyttäni kun perussairauksiakin on.
Ap
En usko että olet ainakaan enemmistössä, jos jo kaksivuorotyö saa noin mäsäksi. Mutta väliäkö sillä miten muut pärjäävät, itseäsi ja terveyttäsi sinun täytyy ajatella eikä muita.
Nuorena sairaanhoitajana vedin kahta tai kolmea vuoroa niin paljon kuin ehdin, ylitöitä hälytysrahalla aina kun mahdollista. Se oli ainoa keino saada yhtään rahaa sukanvarteen.
Nyt juuri neljäkymmentä täyttäneenä teen vain ja ainoastaan päivätöitä poliklinikalla ja otan vielä palkattomat lomatkin normilomien päälle.
10 vuotta työlle elämistä riitti.
Jep, vaihdoin kolmivuorotyöstä aamuvuoroon muutaman vuoden jälkeen. Mulla on tosi hyvät unenlahjat eli sinänsä vuorotyö ei erityisesti kuluttanut, mutta v i t utti sitäkin enemmän. Kolmivuorolainen omistaa koko elämänsä työlle, eikä oikein mitään voi ikinä suunnitella kolmea viikkoa pidemmälle. Ei kiitos. Aikansa kutakin.