Kuinka usein sinä aikuinen lapsi pidät yhteyttä vanhempiisi?
Sinä jo kotoa pois muuttanut, aikuinen lapsi, kuinka usein pidät yhteyttä vanhempiisi tai sisaruksiisi? Kuinka läheiset välit teillä on, miten henkilökohtaisia asioita jaatte?
Kommentit (10)
Soitan, jos on asiaa. Siskon kanssa tulee juteltua muutenkin, ehkä kerran kuukaudessa laitetaan viestiä, jos on asiaa. Ei jaeta mitenkään henkilökohtaisia asioita.
Äidin kanssa viestittelen tai soitan noin kerran viikossa, useammin jos on enemmän asiaa. Käyn kylässä 2-3 viikon välein.
Isää näen ehkä kerran kuukaudessa. Emme soittele välillä.
Siskoihin pidän yhteyttä aina kun on jotain asiaa. Tavataan usein äitimme luona. Ei olla erityisen läheisiä, mutta mukavaa silti on viettää aikaa yhdessä.
Vanhempani ovat siis eronneet aikoja sitten ja asuvat noin 100 km päässä molemmat.
Päivittäin kuulumisten vaihtelua tai niitä näitä. Ollaan aina oltu tiivis perhe eikä kotoa pois muuttaminen ole välejä viilentänyt. Kaikki keskenämme tiedämme, että jos jokin hätä tulee tai muuten vaan asiaa, voi aina soittaa tai laittaa viestiä.
Äidin kanssa vähintään kerran viikossa ja jaetaan paljon asioita (ei kuitenkaan esim. seksiasioita)
Isän kanssa juttelen kohteliaan ystävällisesti, mutta ei-syvällisesti noin neljä kertaa vuodessa kun siellä käyn.
Siskon kanssa en soittele ikinä. Jos ollaan samassa paikassa samaan aikaan jutellaan kuin hyvänpäiväntutut.
Veljen kanssa soitellaan noin kerran kuussa ja nähdään kerran vuodessa.
Kerran viikossa molempiin (asuvat kyllä yhdessä, mutta soitan molemmille), vaikkei olisi asiaa. Kerran, pari kuukaudessa yritän "ennättää" näkemään. Veljen kanssa olemme yhteydessä melkein päivittäin. Viestintä kyllä pääasiassa jotain linkkejä yms. "hauskoja" juttuja hänen kanssaan.
Isääni ehkä keskimäärin kerran kuussa, etäiset mutta ihan lämpimät välit on. Henkilökohtaisista asioista ei jutella, työasioista ja muusta arkisesta lähinnä ja ihan mukava on viettää aikaa yhdessä. Mieheni taitaa kyllä olla häneen enemmänkin yhteydessä kuin minä, heillä on yhteisiä harrastuksia.
Äitini muutti juuri 1,5km päähän meiltä ja tähänkin saakka on viikoittain oltu yhteydessä. Puhutaan monista asioista.
Lisäksi on wa-ryhmä jossa on meidän molempien vanhemmat ja sisarukset, sinne lähetellään vähintään joka viikko jotain lasten kuulumisia, kuvia lähinnä, joskus joku muukin lähettää sinne jotain kuvia koiristaan tms. Ollaan siis vähän päälle kolmekymppisiä ja pienet lapset, isovanhempien ainoat lapsenlapset.
Kun isäni vielä eli, niin olin äitiin ja isään yhteydessä noin kerran viikossa. Joskus meni parikin viikkoa.
Kun isäni kuoli, olin äitiin yhteydessä päivittäin. Sitten se harveni pariin kertaan viikossa. Kun hän sairastui, ja on nyt aika heikkona, olen yhteydessä vähintäön joka toinen päivä.
Kahta sisarusta tapaan nollasta kahteen kertaan vuodessa, jos sattuvat vanhempiemme luona käymään. Välissä emme pidä yhteyttä. Olemme väleissä eikä ole mitään riitoja.
Lähellä asuvaa sisarusta näen kerran pari kuukaudessa pikaisesti. Minun mittapuullani ollaan ihan läheisiä.
Vanhempiani tapaan kuukausittain. Väleissä ollaan ja toisen kanssa voi jutellakin.
Lähes päivittäin.
Enpä asu kaukana vanhempieni kämpästä.
Siskoon oon vähemmin väleissä ja siksi kun olemme keskenään niin erilaisia ihmisiä.
Siskopi myös asuu kauempana jossain huitsin nevadan kaupungissa.
Viikoittain. Vaihtelee vähän kuinka monta kertaa viikossa.