Miksi joku, josta ei pidetä työpaikalla,
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi kauan kun savustaa, niin varmasti lähtee.
Tiedän tunteen. Olin niin huono työntekijä. Onneksi pääsivät eroon minusta. Olisin voinut tehdä ilmoituksen eteenpäin joidenkin toiminnasta mutta uskon että saavat vielä ansionsa mukaan.
-Tuotantolaitoksessa tapahtunut
Voit mennä ihan rauhassa takaisin töihin, mä ymmärsin jo lähteä muualle. Mua kyllä harmittaisi, jos mun takia paikka saisi maineen, ettei sinne kannata hakeutua. Mutta meriitti se on sekin, eikö vaan?
Jos on vaikea työllistyä (esim. ikä 50+), on pakko jäädä, vaikka olisi kamalaa.
Poistaa vielä ap tähän MENE TÖIHIN!!
Töissä ollaan tienaamassa elantoa ei kaveeraamassa.
Ei se niillä savustajillakaan kovin hyvä olo voi töissä olla. Vie energiaa ja aiheuttaa pahaa mieltä.
Itse ajattelen että työkavereista ei tarvitse pitää mutta toineen on yritettävä tulla.
Työpaikka muuttui heti mahtavaksi kun kaksi huonoa lähti pois.
Esimies pitää, eli on tyytyväinen rekryynsä. Ei muulla väliä.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikka muuttui heti mahtavaksi kun kaksi huonoa lähti pois.
Kiva kuulla. Kun kerran esihenkilötkin tietävät miten kohtelette muita, on varmasti parasta, ettei sinne kukaan erehdy pidemmäksi aikaa.
Aloituksen työpaikka kuulostaa naisvaltaiselta
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys
Eikun huono kysymys. Mitä kettua se sinulle kuuluu. Se on työnantajan ja työntekijän välinen asia.
Niin siis savustajathan käyttää valtaa, heillä kun sitä tuskin liiemmälti muualla on. Heikko itsetunto panee kompensoimaan hierarkian alatasolla lymyävää joka koittaa painaa toisia vielä alemmas jotta itse pääsisi edes vähän ylemmäs.
Käytännössä siis henkistä väkivaltaa johon esimiehen tai työsuojelun olisi puututtava mutta ehkä tätä ei oikein tunnisteta työpaikoilla tarpeeksi tai ei vaan välitetä.
Esimies kyllä kohtelee hyvin hyviä työntekijöitä. Eli kyllä vika on vain itsessä jos henkilöstä halutaan eroon.
Savuttaminen on henkistä väkivaltaa ja työpaikkakiusaamista. Epäasiallista käytöstä jonka voi viedä liiton kautta käsittelyyn.
Outo kysymys. Suurin osa meistä taitaa käydä töissä saadakseen palkalla itsellensä kivemman elintason. Ei siellä käydä etsimässä uusia ystäviä. Toki sen verran käytöstapoja toivoisi kaikilta aikuisilta, että jos nyt niin huonosti sattuu ettei jostakusta työpaikallaan pidä, niin koittaa silti käyttäytyä kohteliaasti että kaikilla on ihan mukavaa olla työpaikalla.
Työpaikalla ollaan tekemässä työtä eikä hakemassa muiden tykkäämistä. Miksi ihmeessä pitäisi taipua savustukseen? Miksi pitäisi antaa kiusaajan voittaa? Kannattaisi jokaisen keskittyä olemaan hyvä työssään, se on paras näpäytys ja opetus näille savustelijoille.
Huh, onneksi on työpaikkoja joissa saa työskennellä yksin. Kukaan ei yritä savustaa ulos tai kiusaa, kukaan ei huuda tai valita.
Vierailija kirjoitti:
Esimies kyllä kohtelee hyvin hyviä työntekijöitä. Eli kyllä vika on vain itsessä jos henkilöstä halutaan eroon.
Hyvin usein esimies on itse kiusaaja, tai voi olla itse kiusattu. Molemmatkin voi toteutua yhtäaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalta savustaminen on melko yleistä. Silloin kannattaa lähteä. Saa vain vihaa enemmän niskaan ja asioiden vaikeuttamista.
Riippuu varmaan, minkälaista savustaminen on. Itsessäni herää yleensä vastareaktio, jos koen vääryyttä. Eli saattaisin pysyä työssäni entistä vankemmin, jos yritettäisiin savustaa.
Kuulostaa lastentarhalta.