Minulla on visalla 1500e
Saan veronpalautuksia 4500. Palkka on 2800 käteen jäävä osuus. Miten selviän veloistani?
Kommentit (23)
Olisiko täällä hyviä budjetoijia paikalla?
Miksi kukaan ei kommentoi mitään?
Ap
Saat palautuksia 4500e ja mietit kuinka pärjäät. Et ansaitse vastausta
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä kaikki niin kateellisia! Mietin vaan Onko fiksua maksaa koko velka pois vai osissa. Keksisin vaikka mitä käyttöä 4500elle ja tililläkin voisin säilyttää rahaa.
Ap
Minulla on todella tuhlailevainen rahankäyttö tapa. Aina on rahat loppu ennen tilipäivää siksi visalasku on noin hirvittävä suhteessa tuloihini.
Nyt olen ottanut opikseni ja alan käyttämään laskinta menojen ja tulojen hallitsemisessa. On tosi kurjaa kun kukaan ei voi vastata kiltisti.
Ap
Jäähän sulle 3000€ vaikka maksat sen 1500€ pois?! Onko sulla joku hahmotushäiriö??
Minä maksaisin vero palautuksista koko velan pois. Laittaisin pari tonnia jemmaan ja touhutonnin voisin käyttää ihan miten tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä kaikki niin kateellisia! Mietin vaan Onko fiksua maksaa koko velka pois vai osissa. Keksisin vaikka mitä käyttöä 4500elle ja tililläkin voisin säilyttää rahaa.
Ap
Ei täällä kateellisia olla! Nappikauppaa on nuo sun roposet.
Vierailija kirjoitti:
Minä maksaisin vero palautuksista koko velan pois. Laittaisin pari tonnia jemmaan ja touhutonnin voisin käyttää ihan miten tykkään.
Minäpä toimin tämän mukaan. Ja tiukennan visan käyttöä. Ensi kesänä on lapsen rippijuhlat maksettava, ei ole kiva jos on visa jo ihan tukossa. Jonnekin matkalle on kesällä kiva päästä.
Ap
Visalasku on velkaa, josta maksat kk-maksua ja vielä korkoakin. Eli siis miinusta tulee joka ostosta.
Se raha, mikä sulla on tilillä, se veronpalautusraha, on velatonta, tosin varmaan korotontakin. Mutta ylimääräistä rahaa normaaliin tuloihisi. Se siis on tavallaan rahaa, jota sulla ei ole koskaan käytössäsi ollut.
Visalaskuun on mahdollista määrittää prosentti, jonka maksat eränä kuukausittain lyhennyksenä. Ei ole pakko maksaa koko Visalaskua siis kerralla, vaan laitat semmoisen prosentin, jonka pystyt lyhentämään normituloistasi.
Mutta siis maksa se Visalasku nyt pois mahdollisimman pieneksi, määritä takaisinmaksu mahdollisimman pieneksi/kk, äläkä sitten osta uutta turhaa heti.
Jos aloituksen ymmärsin oikein, Sinulla on 1500 velkaa Visalla ja rahaa tulossa 7300. Eikös kaikkien järkevien näkemysten mukaan ole viisainta maksaa korkeakorkoinen Visaluotto heti pois ja sinulle jää kuitenkin elämiseen ja hummaamiseen! Tiedätkö muuten, paljonko joudut maksamaan korkoa Visa-luotostasi esimerkiksi 7 kk ajalta?
Minullakin on usein visalla rahaa. Kun lyhentää enemmän kuin velka niin saldo menee plussalle.
Maksa Visa pois kokonaan palautuksista, sinulle jää kuitenkin vielä ihan kiva summa jäljelle.
KIitos!!! Joo, maksan ja vaihdan s-kaupan visan debit kortiksi. Op-visan säästän nettikauppaa varten. En käytä sitä muuhun.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuskin täällä kukaan sinua kadehtii. Tee just velkasi kanssa mitä lystäät. Ihan sama meille.
Ei Visa-lasku ole aina korollista velkaa. Toiset meistä osaavat käyttää luottokorttia maksuaikakorttina, koska keräämme esimerkiksi lentopisteitä.
En ole koskaan maksanut luottokortin käytöstä korkoa.
Ap on trolli ja te menitte halpaan. Huomaa etteivät suomalaiset osaa matematiikkaa. Kyllä 1500 euron visalaskun maksaa veks jo noista palkkatuloista.
Pitäisikö maksaa kerralla koko velka pois ja leikata visa?
Tai sitten sopia itsensä kanssa että maksaa palkasta 200e luottokorttivelkaa pois 7 kk se olisi maksettu.