Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenellekään tehty aborttia rv 21-22 ?

Vierailija
28.07.2023 |

Minulle ollaan tekemässä raskauden keskeytys ja ole rv21 (syynä äidin terveyden vaaraantuminen, agressiivinen syöpä uudistui ja lääkärit haluavat aloittaa hoidot heti ja suosittelevat keskeytystä).
Lapsi olisi ollut toivottu ja yritimme lasta pitkään. Mietin onko muilla kokemuksia myöhäisistä keskeytyksistä.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa aivan kamala tilanne, otan osaa. Huh huh.

Vierailija
2/77 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla viikoilla lapsi vissiin jo synnytetään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit vaan alas ja niin se hoituu

Vierailija
4/77 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kolmea viikkoa voi odottaa, että lapsi saisi mahdollisuuden elämään?

Vierailija
5/77 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kolmea viikkoa voi odottaa, että lapsi saisi mahdollisuuden elämään?

Mitäs veikkaat, jos lääkärit suosittelevat keskeytystä?

Vierailija
6/77 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä tilanne, olen pahoillani. Se on synnytys noilla viikoilla ja sikiöllä on hiuksen hienot mahdollisuudet selvitäkin jos selviää viikolle 22. Pari viikkoa siitä niin on jo huomattavasti paremmat mahdollisuudet. Hirveän epäreilu tilanne kaikin tavoin jos et voi yhtään yrittää pitkittää.

Vierailija
7/77 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies eikä siis kokemusta, mutta olen toki kovin pahoillani tilanteestasi. Älä kuitenkaan kysy neuvoja tältä palstalta, tämä on täynnä uskovaisia höyrypäitä vaan kuuntele lääkäreitäsi. Onnea hoitoihin ja lapsia voi yrittää uudestaan kun olet parantunut. Tsemppiä!

Vierailija
8/77 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies eikä siis kokemusta, mutta olen toki kovin pahoillani tilanteestasi. Älä kuitenkaan kysy neuvoja tältä palstalta, tämä on täynnä uskovaisia höyrypäitä vaan kuuntele lääkäreitäsi. Onnea hoitoihin ja lapsia voi yrittää uudestaan kun olet parantunut. Tsemppiä!

Tiedoksi ettei kaikki uskovaiset ole tuollaisia.

Vierailija
9/77 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Kyse ei ole siitä selviäisikö lapsi ja pitäisikö raskautta jatkaa. Vaikka lapsen saaminen on ollut suurin toiveeni elemässäni, ja lapsella voisi tietenkin olla mahdollisuus selviytyä jos raskautta jatkaisi viikon pari, (mikä ei olisi mahdotonta lääkärin mielestä) mutta itse haluan keskeyttää raskauden, sillä syöpä on parantumaton ja olisi todella itsekästä tuoda lapsi tähän maailmaan jos hänen äitinsä tulee kuolemaan ennen kuin lapsi aloittaa edes koulun. Vaikka äidiksi tuleminen onkin ollut suurin toiveeni.

Hain pikemminkin tietoa millainen toimenpide tällainen myöhäisillä viikoilla tehty keskeytys on ja millaisia kokemuksia muilla on ollut.

Vierailija
10/77 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienimmät keskoset jotka jääneet henkiin on olleet vähän päälle 300g. Löytyi 340g ja 370g painavat. Toinen noista tapahtunut Suomessa.

Vierailija
11/77 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Kyse ei ole siitä selviäisikö lapsi ja pitäisikö raskautta jatkaa. Vaikka lapsen saaminen on ollut suurin toiveeni elemässäni, ja lapsella voisi tietenkin olla mahdollisuus selviytyä jos raskautta jatkaisi viikon pari, (mikä ei olisi mahdotonta lääkärin mielestä) mutta itse haluan keskeyttää raskauden, sillä syöpä on parantumaton ja olisi todella itsekästä tuoda lapsi tähän maailmaan jos hänen äitinsä tulee kuolemaan ennen kuin lapsi aloittaa edes koulun. Vaikka äidiksi tuleminen onkin ollut suurin toiveeni.

Hain pikemminkin tietoa millainen toimenpide tällainen myöhäisillä viikoilla tehty keskeytys on ja millaisia kokemuksia muilla on ollut.

Jos et itse ole halukas pitämään lasta, voisitko antaa hänet adoptoitavaksi? Tyhjiä sylejä on paljon.

Vierailija
12/77 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni lapselle tapahtui kohtukuolema noilla viikoilla. Käytännössä sitten synnytys käynnistettiin lääkkeellisesti jotta kuollut sikiö saatiin pois. Synnytys oli fyysisesti helppo sikiön pienen koon vuoksi, mutta henkisesti vaikea. Kohtuun kuollut lapsi nimettiin ja haudattiin.

Vierailija
13/77 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos että ajattelet lapsen parasta. Moni olisi varmasti synnyttänyt lapsen koska ajattelevat että minä itse haluan kokea äityiden, välittämättä millaiset kauheat traumat lapsi saisi. Kamalaa sellainen minä minä minä ajattelu.

Vierailija
14/77 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

melko itsekästä jos lapsella kuitenkin on isä. meinaat ettei lapsi ansaitse elämää jos äiti kuolee? oot maailmannapa vissiin?Meitä äidittömiä lapsia on paljon ja uskallan väittää että melkein jokainen pärjää elämässään.

Vierailija
15/77 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

melko itsekästä jos lapsella kuitenkin on isä. meinaat ettei lapsi ansaitse elämää jos äiti kuolee? oot maailmannapa vissiin?Meitä äidittömiä lapsia on paljon ja uskallan väittää että melkein jokainen pärjää elämässään.

Ap kuulostaa minusta ap taas kuulostaa erittäin epäitsekkäältä. Hän on kuitenkin lasta aina halunnut, tekstin perusteella

Lapsi välttyy hirveiltä traumoilta.

Lisäksi jos lääkärit suosittelevat keskeytystä heti, luultavasti on fiksumpi kuunnella lääketieteen ammattilaisia.

Vierailija
16/77 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et itse ole halukas pitämään lasta, voisitko antaa hänet adoptoitavaksi? Tyhjiä sylejä on paljon.

Eiköhän ole parempi kuunnella lääkärien neuvoja ja keskeyttää heti, jos niin suositellaan. Ulkomailla on paljon lapsia, joita nämä "tyhjät sylit" voisivat adoptoida.

Vierailija
17/77 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että lapsi pitäisi päästää hengiltä, kun on mahdollista, että jää äidittömäksi myöhemmin? Jos minun pitäisi valita, niin mieluummin valitsisin elämän kuin kuoleman. Kyllä siitä äidittömyydestä pääsee yli, ei äidit niin korvaamattomia ole.

Vierailija
18/77 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinulla on omankin kuoleman läheisyys käsiteltävänä etkä parane? Tämä on sydäntä särkevää luettavaa. Ymmärrän täysin ettet halua tuoda tänne äiditöntä lasta ja ero siitä menetetystä lapsesta ei silloin jää edes kovin pitkäksi.

Vierailija
19/77 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa että lapsi pitäisi päästää hengiltä, kun on mahdollista, että jää äidittömäksi myöhemmin? Jos minun pitäisi valita, niin mieluummin valitsisin elämän kuin kuoleman. Kyllä siitä äidittömyydestä pääsee yli, ei äidit niin korvaamattomia ole.

Ei, vaan lääkärit suosittelevat keskeytystä heti. Tilanne on varmasti erittäin vakava, jos ei voi edes viikkoa paria odottaa. Turha toimia lääkärien suosituksia vastaan, vain jotta voisi synnyttää lapsen joka jäisi ilman toista vanhempaa pienenä lapsena.

Vierailija
20/77 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti. Minulla jäi aikoinaan tekemättä abortti kun päätinkin pitää lapsen. Lapsi on kysellyt sitten aikuisempana miksi hänen on pitänyt syntyä. Ei edes tiedä että olin viittä vaille tehdä abortin. Siinä sitä sitten ollaan, no kun minä nyt tein tämmösen päätöksen että täällä olet vaikka et halunnut. Että mitä tahansa teet niin se on todennäköisesti jonkun mielestä väärin.