Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia etälääkärien vastaanotoista?

Vierailija
27.07.2023 |

Ajattelin kokeilla tuollaista lääkärin puhelinvastaanottoa, kun täältä landelta on niin pitkä matka lääkäriin. En tosin pidä puhelimessa puhumisesta, mutta ehkä se jotenkin onnistuisi. Kyse on iho-ongelmasta, joka aktivoitui muutaman vuoden jälkeen (ehkä auringonvalon seurauksena), eikä siihen saa tepsivää lääkitystä ilman reseptiä. Edelliset reseptit ovat jo vanhentuneet.

Onko teillä kokemuksia etälääkäreistä? Miten lääkäri tutkii puhelimitse? Kiva jos joku viitsii vastata, vaikka aihe on vähän tylsä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tuossa tilanteessa chat-lääkäri parempi, jotta saisi kuvan liitettyä siitä ihottumasta?

Vierailija
2/6 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tuossa tilanteessa chat-lääkäri parempi, jotta saisi kuvan liitettyä siitä ihottumasta?

Jotain tuollaista tarkoitinkin. Anteeksi, etten selittänyt kunnolla. Johtuu ihan kokemattomuudesta. Voiko chatissa siis käyttää kuvia? Vai olisikohan videoyhteys välttämätön? Olen tosiaan ihan pihalla. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii hyvin tuollaisiin pieniin vaivoihin ja jos käyttäjä on selkosanainen ja ilmaisee itseään sujuvasti chatissa. Jos jompikumpi ehdoista ei täyty niin silloin ei ole hyvä juttu.

Olen saanut itse chattiäkäriltä avun heti aamuseitsemän pintaan, kun yöllä kehittyi massiivinen ja todella kipeä silmätulehdus.

Chattilääkäriin voi ja kannattaa lähettää kuvia. Ihovaivat kuten silmätulehduskin sopivat hyvin chatissa hoidettaviksi vaivoiksi.

Vierailija
4/6 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimii hyvin tuollaisiin pieniin vaivoihin ja jos käyttäjä on selkosanainen ja ilmaisee itseään sujuvasti chatissa. Jos jompikumpi ehdoista ei täyty niin silloin ei ole hyvä juttu.

Olen saanut itse chattiäkäriltä avun heti aamuseitsemän pintaan, kun yöllä kehittyi massiivinen ja todella kipeä silmätulehdus.

Chattilääkäriin voi ja kannattaa lähettää kuvia. Ihovaivat kuten silmätulehduskin sopivat hyvin chatissa hoidettaviksi vaivoiksi.

Kiitos, tämä vastaus todella auttoi. Diagnoosihan minulla jo on, vaikkakin tällä kertaa näkymä on hieman erilainen kuin viimeksi. Onko chattilääkäri muuten kokonaan kirjallinen vai puhutaanko chatissä? Hassua kysellä tällaisia, kun olen aikuinen pärjäävä ihminen, mutta tuntuu vain niin erikoiselta "mennä" lääkäriin chatissä. ap

Vierailija
5/6 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chatlääkäristä minäkin sain avun silmätulehdukseen. Kyseessä oli tuttu vaiva, johon olin hakenut apua jo "oikeasta" lääkäristä joitain aikoja aiemmin. Kuvan ottaminen omasta silmästä taisi olla homman hankalin vaihe.

Vierailija
6/6 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chatlääkäristä minäkin sain avun silmätulehdukseen. Kyseessä oli tuttu vaiva, johon olin hakenut apua jo "oikeasta" lääkäristä joitain aikoja aiemmin. Kuvan ottaminen omasta silmästä taisi olla homman hankalin vaihe.

Kiva kuulla.  Minulla on nyt useammassakin paikassa ongelmaa, mutta ehkä se riittää, jos yhdestä kohdasta ottaa kuvan. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi