Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suosittele Euroopan kaupunkia syyskuun pidennetyksi viikonlopuksi?

Vierailija
27.07.2023 |

Olisin lähdössä juhlimaan pojan 14-v synttäreitä johonkin Euroopan kaupunkiin pidennetyksi viikonlopuksi. Helppo lento Kuopiosta plussaa. Onnistuu Helsinkikin.
Teiniystävällisyys plus. Helppous ja edullisuus plus. Mitä matka tulisi maksamaan, kun mukana on vielä 11-v pikkuveli?

Kommentit (408)

Vierailija
41/408 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä teinistä, mikä häntä kiinnostaa. Mä oon lähdössä 13 v pojan kanssa syyskuussa Müncheniin, koska haluaa nähdä keskitysleirejä. Syyslomalla taas mennään Milanoon, koska AC Milan on suosikkifutisjoukkue Serie A:ssa.

Keskitysleirit on lakkautettu jo lähes 80 v sitten.

Oikeesti?! Luulitko että mä sen teinin oon sinne polttouuniin laitettavaksi jättämässä?

Niin on Rooman valtakuntakin jo paljon aikaisemmin, mutta kyllä siellä viimeksi käydessäni oli esimerkiksi niin Colosseum kun Forum Romanum paikkoja, joissa oli mahdollista silti käydä.

Vierailija
42/408 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Malaga, Berliini, Rovaniemi, Praha, Dubrovnik

Rovaniemi?? 🤣🤣

Upea kaupunki, joka kelpaa supertähdillekin. Monet maailman supertähdet kehuvat lomiaan Rovaniemellä ja muualla Lapissa. Taitaa Lapin lomat olla sen verran hinnakkaita, ettei tonni riitä luksuslomaan Rovaniemellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/408 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heinola - vaikka se on valtio valtiossa et tarvitse sinne passia.

T: Mies Heinolasta

Hei sorry off topic, mutta sinä Mies Heinolasta, onko Heinola kiva paikka asua? Miksi/miksi ei? Harkitsen muuttoa jonnekin pienemmälle paikkakunnalle. 🙂

Vierailija
44/408 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barcelonassa ja Amsterdamissa ihmiset on kurkkuaan myöten täynnä turisteja eli ei sinne. Milano vois olla hyvä noita kiinnostuksenkohteita ajatellen, tai vaikka Kööpenhamina.

Vierailija
45/408 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amsterdam. Ihana kaupunki ja paljon kivaa nähtävää lapsillekin.

Eikä tarvitse tulla viisastelemaan punaisten lyhtyjen alueesta.

Amsterdamissa kovat majoitushinnat, jollei ole sitten laskeneet siitä kun olin siellä viimeksi, noin 15 vuotta sitten.

Vierailija
46/408 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä teinistä, mikä häntä kiinnostaa. Mä oon lähdössä 13 v pojan kanssa syyskuussa Müncheniin, koska haluaa nähdä keskitysleirejä. Syyslomalla taas mennään Milanoon, koska AC Milan on suosikkifutisjoukkue Serie A:ssa.

Keskitysleirit on lakkautettu jo lähes 80 v sitten.

Oikeesti?! Luulitko että mä sen teinin oon sinne polttouuniin laitettavaksi jättämässä?

Niin on Rooman valtakuntakin jo paljon aikaisemmin, mutta kyllä siellä viimeksi käydessäni oli esimerkiksi niin Colosseum kun Forum Romanum paikkoja, joissa oli mahdollista silti käydä.

Jos kuumat paikat kiinnostaa, niin Rhodos olisi hyvä kohde.

Vierailija
47/408 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika on tosi kiinnostunut muodista, hajuvesistä, mopoista, tytöistä 😀. Ehkäpä saisin mukaan museoon. Pikkuveli haluaisi aurinkomatkalle uimaan turkoosiin mereen.

Italiassa olisi muotia, hajuvesiä, mopoja ja tyttöjä, mutta en osaa suositella kivaa kaupunkia, jossa pääsisi uimaan turkoosiin mereen. Olen käynyt vain Pohjois-Italiassa, eikä siellä ole oikein merta isojen kaupunkien lähellä. Ehkä etelämpänä Napolin alueella Amalfi Coast voisi olla sellainen paikka, mutta en ole itse käynyt siellä.

Kroatian rannikolla on varmaan ihan kivoja paikkoja ja Budapestissa on meren sijasta ulkoilmakylpylöitä, joihin voi mennä uimaan lämpimään veteen.

Eurooppalaisilla ja amerikkalaisilla kesälomakausi loppuu suomalaisia myöhemmin, joten se kannattaa ottaa huomioon suosituissa lomakohteissa, koska niissä voi olla paljon porukkaa.

Vierailija
48/408 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me muuten lennetään, saadaan veronpalautuksia niin päästään matkaan. Ja veronpalautuksia jää vielä 3500 säästöön.

Ap

Vierailija
49/408 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa tutkia hotellin arvostelut tarkasti, sillä luteita on aivan älyttömästi joka puolella Eurooppaa hotelleissa.

t. vakuutusyhtiössä töissä, ludemyrkytys ei sisälly vakuutukseen, mutta luteista tänä kesänä soittoja lomamatkojen jälkeen enemmän kuin ikinä

Vierailija
50/408 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milanoon menee paljon lentoja ja voisi olla nuorille kiinnostava.

Vierailija
51/408 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kellään vielä mielipidettä?

Ap

Vierailija
52/408 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos Mallorcalla La Palma vai minkäniminen isompi kaupunki? Se näyttää aika hyvältä ainakin videoissa.

Vierailija
53/408 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa tutkia hotellin arvostelut tarkasti, sillä luteita on aivan älyttömästi joka puolella Eurooppaa hotelleissa.

t. vakuutusyhtiössä töissä, ludemyrkytys ei sisälly vakuutukseen, mutta luteista tänä kesänä soittoja lomamatkojen jälkeen enemmän kuin ikinä

HYI!!!!! MINÄ TAIDAN JÄÄDÄ HELSINKIIN! Missä kaupungeissa on ollut luteita?

Ap

Vierailija
54/408 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltalla olen käynyt joskus ysärillä. Oli ihan kiva paikka.

Vierailija
55/408 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosi paljon siitä mistä nuori pitää. Toisaalta teillä on pienempikin lapsi matkassa, joten pitäähän sekin huomioida. Rantalomakohteetkin on syyskuussa vielä hyvä vaihtoehto, jos molemmat lapset pitää rantaelämästä. Merivesi on syyskuussa vielä lämmintä etelässä, ja turistiruuhka on jo rauhoittunut. Esimerkiksi Barcelonassa voi yhdistää ranta/ kaupunkiloman. Tai jos löydät halvat lennot Venetsiaan, ja sieltä lentoasemalta menette bussilla Lido di Jesoloon, joka on iso rantalomakohde jossa on kaikenlaista tekemistä ja pitkä hyvä ranta. Voitte majoittua siellä, ja vaikka käväistä ihan Venetsiassakin, jos haluatte. Bussilla pääsee helposti. Ostatte bussiliput Punta Sabbioniin (joka on päätepysäkki, joten ette eksy). Sieltä on hyvät vesibussi yhteydet perille. Tosin täytyy muistaa, että Italia ei ole mikään halpa lomakohde, mutta tuurilla löytyy hyvän hintainen majoituspaikka. Ehkä voisitte jopa miettiä mökkiä leirintäalueelta? Jesolon leirintäalueilla on paljon palveluita, mm uima-altaita ja ravintoloita. Jos haluatte lähinnä shoppailla, niin ehdotan Kaunasia Liettuassa. Halpaa, ja hyvät valikoimat kaikenlaista. Kiva kävelykatu, ja erilaista kuin täällä. Kööpenhaminakin voisi olla kiva kohde.

Vierailija
56/408 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossa ainakin pn paljon kaikkea, vaikka oma suosikki se ei kyllä ole. Moni kuitenkin tykkää, ja sinne saa usein halpoja lentoja. Sama juttu Berliinin kanssa.

Vierailija
57/408 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita, mutta jos edullisuutta haetaan, niin ehdotan Bulgarian kaupunkeja. Niistä ainakin nuoriso ja kukkaro tykkäävät, (kokemusta on).

Jos ei halua Sunny Beachille, voi mennä Kultahietikolle, Balchikiin tai Nessebariin. Syömiset ja kaikki edullista!

Jos kalliimpaa matkaa, niin Lontoo tai Barcelona.

Vierailija
58/408 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madre M. kirjoitti:

Onhan noita, mutta jos edullisuutta haetaan, niin ehdotan Bulgarian kaupunkeja. Niistä ainakin nuoriso ja kukkaro tykkäävät, (kokemusta on).

Jos ei halua Sunny Beachille, voi mennä Kultahietikolle, Balchikiin tai Nessebariin. Syömiset ja kaikki edullista!

Jos kalliimpaa matkaa, niin Lontoo tai Barcelona.

Samat kokemukset omien teinien kohdalla. Heidän mielestää Sunny beach on ihan paratiisi jossa on kaikkea mitä toivoa saattaa. Aikuisen näkökulmasta taas siellä ei ole mitään. Yhtä isoa huvipuistoa koko paikka. No meri on kyllä ihana, ja halpaa ostettavaa löytyy joka lähtöön (toki piraatti tavaraa). Tekemistä on vaikka ja mitä lasten ja nuorten näkökulmasta, ja perus pizzaa, pastaa, hampurilaisia ja muuta lasten makuun löytyy halvalla ja helposti.

Vierailija
59/408 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossa on paljon jännää nähtävää.

London eye tietysti, mutta sitten Tower, jonka historia ainutlaatuinen. Teloituspaikkakin nähtävänä, jossa kuningatar Anne Boleyn mestattiin. Pettureiden portti ja beefeaterit, korpit.

Madame Tussaudsin vahakabinetti julkkiksineen.

Pakollinen fish and chips.

British museumissa Rosetta Stone, kivi, jonka tekstin avulla Egyptin hieroglyfit saatiin tulkittua.

Vierailija
60/408 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooma!

Turusta halvalla lennot sinne