mun soitti just tytar, etta hanet on valittu lentoemantaopiskelijaksi, mutta ei haluakaan aloittaa = (. Haaveena lastentarhaopettajan ammatti. Miten puhuisin jarkea, etta hankkii
varmuudeksi tämän yhden koulutuksen, ja sitten toisen, jos pääsee sisälle?? OKL:een on melko vaikea päästä, tosin tytär tuntuu pääsevän minne ikinä haluaa = )
Kommentit (15)
Siis 6 vkon palkaton koulutus, jonka jälkeen työ ei ole varmaa. Palkka HUONO! Ja työkin voi olla osa-aikainen ja määräaikainen. Että kannattaa harkita...
Tosin opinnot ovat liittyneet matkailuun ja asiakaspalveluun, joten sikäli työkokemuksesta on omalla kohdalla ollut enemmän hyötyä kuin tyttärelläsi tulisi olemaan...
Ei se ota jos ei annakkaan....Tai jotain sinne päin:-)
Myöhemmin sitten voi pyrkiä sinne okl:een. Minä kyllä lähtisin mieluummin lentoemoksi kuin opettajaksi.
Ope
oikeasti kokemusta. Ihme romantisoituja kuvitelmia. Työ on raskasta ja alun viehätys matkustelusta karisee nopeasti, kun samoja reittejä sahaa edestakaisin ja näkee yleensä vain lentokentän. Palkkauskaan ei hyvä.
opiskelemaan, koska Finnair pyrkii kaikin keinoin pienentämään henkilökuntamenoja. Uusien emojen työehdot onkin sitten sellaiset, että niillä en töihin menisi.
Vaan realistinen kuva opettajan työstä.
Siellä on todella huonot työehdot. Sen takiahan Finnairin henk. kunta marssi uloskin, kun heikentevät nykyisten oloja ja yrittävät halvalla saada uutta työvoimaa, joka tekisi mitä vain, mihin hintaan vain..
Sano tyttärellesi, että tämä täti ei ainakaan ole katunut yläilmoissa viettämiään vuosia. Lastentarhanopettajaksi ehtii kyllä myöhemminkin.
Onko monella naisvaltaisella alalla sen parempi? terv.äiti edelleen
Kyllä lentoemännät enemmän tienaa kuin opettajat. Eivät ehkä heti alussa, mutta pian kuitenkin.
Minäkin yrittäisin varovasti ehdottaa, että kävisi lentoemäntäkurssin. Sinne OKL:ään voi aina hakea. Tuo kurssi nyt ei niin kauaa kestä...
kunnioittaneet päätöksiäni opiskeluiden suhteen vaan tuntuivat aina olevan tyytymättömiä. Minusta on tärkeää, että osoitat tyttärellesi, että mitä hyvänsä hän valitsee, sinä olet tukena.
Minusta olisi hyvä käydä lentoemokurssi, jso se tosiaankin kestää vain 6 viikkoa. Ties mitä hyötyä ja kokemusta tuoltakin alalta voi saada noin vähällä opiskelulla, vaikkei ammattia harjoittaisikaan loppu ikäänsä. Mutta voit esittää tyttärellesi faktoja, etuja jne. lopulta hän itse tekee päätöksen. Eikö hän voi hankkia kumpaakin koulutusta?
että mitä se äiti täällä sitä puuhaa? Väkisin hakee tuelleen kantaa ja alkaa ilmiselvästi sitten painostaa? Eikö nyt aikuinen ihminen saa jo päättää asioista? Vai onko tyttäresi joku lapsinero 7-vuotias, joka pääsi lentoemokurssille?
Omasta mielestäni meillä on ihan hyvät palkat, ja ainakin meidän firmassa paljon mm. akateemisia töissä juuri tuon palkan vuoksi. Itse en ainakaan tarvitsisi yhtään enempää palkkaa työstäni : ).
Työ on kivaa (useimmiten), mutta aika raskasta - pitää olla hyvässä fyysisessä kunnossa, että jaksaa, eikä saa olla mitään perussairauksia. Sen olen huomannut myös ihan käytännön työssä, että kielitaito pitää olla hyvä (sitä myös yllättävän monet matkustajatkin meiltä lennolla testaavat!)
En ole itse myöskään Finnairilla.
No eiköhän se ole hänen oma päätöksensä. Lentoemännän työ näyttää olevan varsin raskasta tarjoilija/siivooja-hommaa, jatkuvasti reissussa ja saat sietää humalaisia valittavia matkustajia. Että enpä menis minäkään. Ja yleensäkin vanhempien paasaukset kannattaa jättää väliin, jokainen tekee itse omat päätöksensä. OKL on pidemmällä tähtäimellä ehkä viisaampi vaihtoehto.