Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalkapöytäkipu ja vain toisessa jalassa?

Vierailija
26.07.2023 |

Mitä voisi olla. Kipeä levossakin enkä ole hirveesti liikkunut eli ei ole kipeä rasituksesta. Sattuu aaltoilevasti välillä enemmän ja välillä vähemmän, haittaa myös yöunia.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tällainen kipu oli nivelreumaa.

Vierailija
2/22 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tällainen kipu oli nivelreumaa.

Voiko peukalossa oleva luupatti viitata myös reumaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihti?

Vierailija
4/22 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa painoa.

Vierailija
5/22 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samantyylistä kipua silloin tällöin jommassa kummassa jalassa, mutta arvauskeskuksen lääkärit eivät edes yritä selvittää vikaa. Itse epäilen nykyisin sen olevan jotain reumasairauksiin kuuluvaa.

Vierailija
6/22 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa painoa.

Juu on, mutta kun on kipeenä vain toinen jalka enkä ole mitenkään rasittanut sitä. Välillä tulee lisäksi ihan tyhjästä kramppeja jalkapöydän kipukohtiin. Varpaisiinkin sattuu, mutta ikävin kipu on jalkapöydässä.

Vierailija
7/22 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on samantyylistä kipua silloin tällöin jommassa kummassa jalassa, mutta arvauskeskuksen lääkärit eivät edes yritä selvittää vikaa. Itse epäilen nykyisin sen olevan jotain reumasairauksiin kuuluvaa.

Joo, en lääkäriin viitsi mennä, kun saa tuntea itsensä vaan luulosairaaksi.

Vierailija
8/22 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso eniten käyttämiesi kenkien pohjia. Saattaa olla, että toinen on kuluneempi kuin toinen, eli nojaat enemmän painoa toiselle jalalle.

Vierailija
9/22 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

🙋 Täällä sama. Vaivannu jo pitkään ja taas jomottaa. Mulla kyllä selvästi se jalkapöytä alkaa kääntymään sisäsyrjään, enkä ole käyny näyttämässä. Takaraivossa ajatus päästä sairaseläkkeelle ennen eläkeikää. Ha haa.

Tai sit vaan hidastan työtahtia ja palkka pysyy samana..?

Vierailija
10/22 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nivelrikko?

Vierailija
11/22 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tutkittu mahdollinen alkava 2. tyypin diabetes? Labrat? Sokerit?

Usein alkaa oirehtimaan jaloista ja juuri jalkateristä.

Voi olla toki muutakin, mutta tämä kannattaisi kyllä sulkea pois. Tai sitten saisi ajoissa lääkityksen, niin ei mene pahemmaksi.

Jos saat mitattua jossain sokerit, niin tee se.

Tämä siis ihan omakohtaisen kokemuksen perusteella.

Vierailija
12/22 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla toki muutakin, mutta tämä kannattaisi kyllä sulkea pois. Tai sitten saisi ajoissa lääkityksen, niin ei mene pahemmaksi.

Monella 2. tyypin diabetes oirehtii "sukka mutrussa"- tuntemuksena jalkaterissä. Onko tällaista?

Vierailija
13/22 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei ainakaan välilevyn pullistuma.

Vierailija
14/22 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on jalkapöydän päällä ganglio eli hyytelöpatti. Tulee usein ranteeseen tai jalkaan. Eikä niille mitään tehdä jos ei ole tosi paha tai iso.

Vierailija
15/22 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörittele siilipalloa jalan alla

Vierailija
16/22 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on jalkapöydän päällä ganglio eli hyytelöpatti. Tulee usein ranteeseen tai jalkaan. Eikä niille mitään tehdä jos ei ole tosi paha tai iso.

Samoin minulla, tuntuu vain pieni kohouma mutta on välillä tosi kipeä,

Vierailija
17/22 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella 2. tyypin diabetes oirehtii "sukka mutrussa"- tuntemuksena jalkaterissä. Onko tällaista?

Ei ole sukka mutrussa, mutta varpaat tuntuu usein kuin ois vähän puutuneet, huono ääreisverenkierto. Lisäksi sairastan silmäsairautta, joka osalla johtuu diabeteksestä, mutta silmäsairaalasta eivät ole ohjanneet minua kuitenkaan kokeisiin diabeteksestä, vaikka olen reilusti ylipainoinen. Olen kyllä aikoinaan käynyt sokerirasituksessa omituisten oireiden takia, mutta silloin otettiin muitakin kokeita ja diagniisiksi tuli kilpirauhasen vajaatoiminta.

Vierailija
18/22 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freibergin tauti eli toisen jalkapöytäluun kuolio?

Vierailija
19/22 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sukka mutrussa, mutta varpaat tuntuu usein kuin ois vähän puutuneet, huono ääreisverenkierto. Lisäksi sairastan silmäsairautta, joka osalla johtuu diabeteksestä, mutta silmäsairaalasta eivät ole ohjanneet minua kuitenkaan kokeisiin diabeteksestä, vaikka olen reilusti ylipainoinen. Olen kyllä aikoinaan käynyt sokerirasituksessa omituisten oireiden takia, mutta silloin otettiin muitakin kokeita ja diagniisiksi tuli kilpirauhasen vajaatoiminta.

Jos on pitkä aika tuosta sokerirasituksesta, niin kannattaa kyllä käydä uudelleen labrassa. Puutuneisuus, huono ääreisverenkierto, kylmyyden tunneta vaikka jalat lämpimät? Silmäsairaus?

Sokeriarvojen ottaminen ei ole mikään iso ongelma. Pyydä lähete julkisesta tai käy yksityisellä jos on varaa. 

Ei näitä kannata pitkitellä. Ajoissa kun saa diagnoosin, niin voi selvitä pelkällä Metforem-lääkityksellä.

Nämä ovat niin yleisiä vaivoja, että arvauskeskuksen kokematon kandikin osaa tämän diagnosoida.

Vierailija
20/22 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovasti vaan kuulostaa tutulta ja 2. tyypin diabetekselta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä