Mitä sairauksia olet perinyt?
Kommentit (33)
En perinyt mitään mutta sairastan 1 tyypin diabetesta, ainoana suvussa. Meillä ei edes ole kakkostyyppiä sairastavia.
Suonikohjut ja peräpukamat (kudostyyppi ja alttius molemmilta vanhemmilta).
Likinäköisyyden. Refluksin oireet hyppäsivät minun ylitseni, mutta valitettavasti jälkikasvuni sai sen minulta.
Mulla on ahdistuneisuushäiriö, kakssuuntanen mielialahäiriö, atooppinen iho, astma ja allergioita 🙄 kaikki periytyviä tai alttius periytyy, mut kas kummaa vaan isän isällä oli astma ja muuten näitä ei muilla suvussa ole, et mulla on selkeesti törkeen hyvät geenit 😅
Vierailija kirjoitti:
En perinyt mitään mutta sairastan 1 tyypin diabetesta, ainoana suvussa. Meillä ei edes ole kakkostyyppiä sairastavia.
No onko muita autoimmuunisairauksia? Alttius näihin on perinnöllistä, eli voi sitten iskeä joku muu näistä eli esim keliakia, kilpirauhasvaivat tai reuma.
Näitähän riittää. Listalla ovat mm. verenkiertonhäiriöt,aivoverenkierronhäiriöt, korkea verenpaine, migreeni ja syöpä. Itselläni on tosin diagnosoitu vasta autismikirjo. Kärsin monista tähän liittyvistä ongelmista ja suolistovaivoista. Varmasti saisin helpostikin myös diagnoosin ahdistuneisuudesta ja kroonisesta suolistovaivasta. Sinällään on jotenkin huvittavaa, että suuret riskit on vaikka mihin ja diagnoosina on sitten autismikirjo. Tämä diagnoosi todellakin yllätti.
Kehno selkä, kilpirauhanen ja tulevaisuudessa sydän- ja verisuonisairaudet?
Verenpainetauti. Todettiin aika vasta, 30-vuotiaana vaikka elintavat kunnossa eikä ylipainoa ole.
Pienen pesiksen. Sen lisäksi eturauhasen syöpä pitäisi tulla jossain vaiheessa.
Pelkään saavani Parkinsonin taudin. Sekä isäni että isänäitini kuolivat siihen.
Heikot nivelet ja reumaa suvussa. Diabetes.