Niska/ylähartian seutu aivan jumissa, tuntuu koko ajan kireys ja vihlonta, olisiko antaa jotain jumppa/venytys tms vinkkejä?
Todella vaikeata olla, kun tuntuu ettei jaksaisi päätä pitää ns pystyssä, koko ajan tuntuu kireys ja kipu esim.niskan alueella.
Kommentit (8)
Älä mene mihinkään pimeisiin joogajuttuihin, vaan osta muutaman kilon käsipainot ja nostele niitä. Kyllä lähtee kivut.
Netti myös pullollaan erilaisia niska/hartiajumppaohjeita, etsi sieltä.
Ruokavalio, liikunta ja lepo eli elintavat.
Liikunta-asiat kuntoon: aerobista kuntoa kohottavaa liikuntaa 2-3krt/vko, samoin lihaskuntoa yhtä paljon ja kehinhuoltoa parituntia/vko. Niska-hartia-alue oireilee liian heikkojen lihasten/staattisten asentojen takia, pää on painava osa kroppaa.
Liikunnan pitää olla itselle mielekästä mutta esim juoksu vaihtelevassa maastossa/kahvakuula/pilates yhdistelmä on hyvä. Tai uinti-punttisali- jooga. Mitä tahansa mutta jotain joka päivä ja viikossa treenitunteja yhteensä 7-10.
Minulla asettaa rajoituksia toisen käsivarren ja olkapään magneetti+hermoratatutkimuksissa todetut vauriot, en kykene nostelemaan kummoisia painoja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla asettaa rajoituksia toisen käsivarren ja olkapään magneetti+hermoratatutkimuksissa todetut vauriot, en kykene nostelemaan kummoisia painoja.
Ap
Sitten ensin mars fysioterapeutille, joka katsoo sulle sopivat liikkeet. Vaikka olisi vaurioita, lihaskuntoa pystyy/täytyy saada nostettua. Mites uinti?
Jos on pahasti jumissa ja liike pahentaa asiaa, luulen että on parasta laittaa mobilat voide punainen pakkaus (ei geeli, sininen pakkaus) ja burana, sekä paramax, hieman eri aikaan (8h välein ja ohjeen mukaan). Lisäksi tyynyn säätö ja ei nuoki eteenpäin istuessa. Sitten vitamiinit, rauta, magnesium, kana, peruna, ruisleipä - oman valinnan mukaan. Ja onko nesteitä tarpeeksi elimistössä. Kun jumi hellittää vähän, uskaltaa liikkua vähän tai hieroa varovasti itse. Stressi pois.
Älä valita vaan mene hierojalle ja fyssarille.
Itsellä auttoi joogit.fi, heillä on hyviä ohjattuja online niska-hartiajumppia. Maksuton tutustuminen, sitten maksullinen, mutta minusta joka pennin väärti.