Läheisen outo käytös
Ostin läheiselle lipun tapahtumaan johon olen itsekin menossa ja nyt hän kieltäytyy lähtemästä mukaan. Siis mikä homma? Onko kellään kokemusta tämän kaltaisesta tilanteesta? En kuitenkaan viitsi ketään väkisin raahata perässäni, kyseessä aikuinen ihminen eikä mikään teini.
Kommentit (19)
Mitä ihmettä tästä pitäisi päätellä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei ole kellekään mitään velkaa
Älä? No ei auta yhtään. Kyseessä tapahtuma, jossa on aikaisemmin käyty ilman mitään ongelmia. Nyt vissiin sitten on ongelmia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jag tror att jag ska göra brödet själv. Jag ska använda:
Sunnuntai Karkea vehnäjauhoja
Myllärin Kiiretön kaurahiutale
Arimex Auringonkukan siemenJag ska använda surdeg (eller vad kallas det på svenska?) Mindre jäst, mer smak, bra konsistens! Som ciabatta...
Degen ska vara mjuk så att brödet blir bra. Mjöl kanske bara 1,5 gånger vikt av vatten.
Jauhojengi?
Miksi ostit lipun kysymättä? Pyydät sitten mukaan jonkun muun, tai myyt lipun pois.
Olisko ihan villi ajatus kysyä häneltä itseltään syytä, miksi nyt ei lähde. Ehkä ei olisi koskaan halunnut mutta kuitenkin lähti seuraksesi ennen, mutta nyt viimein oppi sanomaan ei.
Ehkä et tiedä hänestä kaikkea ja tunne tätä ihmistä kovin hyvin.
Nyt sitten alat ajattelemaan, että menet sinne jonkun toisen kanssa, menet yksin tai et mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä? No ei auta yhtään. Kyseessä tapahtuma, jossa on aikaisemmin käyty ilman mitään ongelmia. Nyt vissiin sitten on ongelmia.
Ap
Nyt sinulla on ongelma, ei sillä toisella. Jos hän ei halua tapahtumaan, niin se on ok.
Mistä me tiedämme mikä läheisellesi tuli. Mahdollisuuksia on todella paljon. Hän on kuitenkin nyt selkeästi ilmaissut, että ei ole lähdössä ja se syy riittää sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostit lipun kysymättä? Pyydät sitten mukaan jonkun muun, tai myyt lipun pois.
Olisko ihan villi ajatus kysyä häneltä itseltään syytä, miksi nyt ei lähde. Ehkä ei olisi koskaan halunnut mutta kuitenkin lähti seuraksesi ennen, mutta nyt viimein oppi sanomaan ei.
Ei osaa sanoa miksi ei halua lähteä mukaan. Meni melkein paniikkiin, kun pyysin häntä. Semmoinen tarkennus, että hän on käynyt tapahtumassa aikaisemmin, mutta ei minun kanssani.
Ap
Halusin yllättää, koska lippu oli kallis. Maksoin siis molempien liput.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkä et tiedä hänestä kaikkea ja tunne tätä ihmistä kovin hyvin.
Nyt sitten alat ajattelemaan, että menet sinne jonkun toisen kanssa, menet yksin tai et mene.
Olen tuntenut hänet monta kymmentä vuotta. Eipä näköjään toista voi tuntea.
Ap
Tänään ehdotin toista tapahtumaa, josta hän ilahtui ja aikoi mennä sinne. Mutta ilman minua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Nyt sinulla on ongelma, ei sillä toisella. Jos hän ei halua tapahtumaan, niin se on ok.
Kyllä. Minulla on ongelma. Se on tullut selväksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mistä me tiedämme mikä läheisellesi tuli. Mahdollisuuksia on todella paljon. Hän on kuitenkin nyt selkeästi ilmaissut, että ei ole lähdössä ja se syy riittää sinulle.
Olisi kiva tietää mikä hiertää, mutta ei suostu sanomaan.
Ap
Kai se on hyvä sopia etukäteen, että haluaa mennä sinne, ja ajankohta sopii, tai ei ole jo ehtinyt sopia menevänsä jonkun muun kanssa sinne tms.
Oon mäkin käymyt aiemmin esim jossain festareilla, mutta en halua enää mennä.
Kuulostat rajattomalta. Muut ihmiset saavat tehdä mitä haluavat, se on heidän oikeutensa.
Vierailija kirjoitti:
Tänään ehdotin toista tapahtumaa, josta hän ilahtui ja aikoi mennä sinne. Mutta ilman minua.
Ap
Voiko olla niin, että hän on sinulle jostain suutahtanut. Onko teillä ollut vaikka edellinen yhteinen meno sellainen, että toiveet ovat menneet ristiin ja sä olet päsmäröinyt?
Tuli mieleen, että hän on menossa tuohon tapahtumaan, mutta ei minun kanssani. Selittäisi paniikkireaktion.
Ap
Ymmärrän että sinua hävettää se että sinä haluat olla toisen kanssa ja hän ei halua olla nyt sinun kanssasi. Oletko tällaisissa tilanteissa hyökkäävä ja dominoiva, piilotat tarvitsevuuden ja loukkaantumisen sen alle että päsmäröit ja kiukuttelet, teet hänestä syntipukin ja sen kenessä on jotain vikaa?