Miksi jotkut pitää varjoisalla säällä tai kaupan sisällä aurinkolaseja?
Kommentit (86)
Peililaseilla voi tuijottaa rintavakoa ja muuta. Etkö ole huomannut kun kuola valuu suusta ja hengitys tihenee.
Kaihi, tai sitten mies on hakannut. Tai jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän jouluviikollakin aurinkolaseja kaupassa. Valosuunnittelija on päästetty suunnittelemaan ja saa provikkaa asennetuista lampuista, joten katossa on reilu 200kpl loisteputkeja. Auringon valo ei ole lähellekään yhtä kirkas.
Yllättyisit, jos joskus mittaisit valaistuksen voimakkuuden. Ihmisen silmä sopeutuu, joten talvella kaupan valot tuntuvat kirkkailta, mutta todellisuudessa ne ovat monta kertaluokkaa himmeämmät kuin auringonvalo kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä itse arvelet mahdollisiksi syiksi?
Ehkä he kuvittelevat olevansa cooleja rockareita tai elokuvatähtiä tai heillä on jotain salattavaa kuten mustat silmänaluset. Minusta on ainakin rasittavaa jutella jonkun kanssa ilman että näkee toisen silmät.
Miten monen ihmisen kanssa keskimäärin juttelet kaupassa käydessäsi?
Riippuu päivästä, en ole luonteeltani mikään hiljainen tuppisuu. Entuudestaan tuttujen ihmisten kanssa tulee juteltua tavallisesti pidempään.
En jaksa aina vaihtaa tavallisiin laseihin jos käyn pikaisesti kaupassa tai lasit ei ole mukana. Aurinkolasit ovat siis vahvuuksilla. Sama juttu pojalla, mutta sen lisäksi kirkkaat valot aiheuttavat migreeniä.
Minä käytän näkövammasta johtuvan häikäisyhaitan takia.
Varjoisalla säällä? Silloinhan aurinko räkittää kaikkein kirkkaimmin, kun varjoja on paljon? Tottakai on pakko käyttä aurinkolaseja.
Tarkoitit ehkä pilvisellä säällä? Suurin osa auringon säteilystä pääsee paksujenkin pilvien läpi, ja pilvissä on paksuuseroja, voi yht'äkkiä ollakin kirkasta vaikka olisikin pilvistä. Se häikäisy sattuu silmiin pilvisenäkin päivänä. SIskolleni tulee migreeni, itselläni tuntuu kuin työnnettäisiin puukkoja silmiin. Meillä on melkein aina aurinkolasit päässä tai ainakin mukana.
Loisteputkilampuissa on usein niitä, joiden sytytin alkaa olla lopussa, ja ne välkkyvät. Se ei kaikille ehkä näy eikä tunnu mitenkään, mutta itselleni se tuottaa taatusti päänsäryn alle kolmessa minuutissa. Aurinkolasien kanssa pystyn käymään kaupassa.
Minulla Basedowin tauti, kaikki valo häikäisee silmiä mutta erityisesti auringon valo.
Migreenikot, hermostoltaan ja silmiltään valoherkät (kaupoissa on liian kirkas valkoinen valo), ehkä epileptikot jos tiedostavat riskin. Silmälaseihin tummennus esimerkiksi. Kuivasilmäinenkin voi kaivata suojaa tai rasittuneet silmät.
Larppaan turvamiestä. Kauppaan laitan mustan puvuntakin, aurinkolasit, jonkin johdon korvaan roikkumaan ja mahdollisimman isot appelsiinit kainaloon.
Vierailija kirjoitti:
Laseissa on vahvuudet ja normi silmälasit ei ole mukana tai ei jaksa vaihtaa lyhyen kauppareissun takia.
Minä katselen alahyllylle kumartuneen tytön narun takana luuraavaa ruskeaa silmää
Vierailija kirjoitti:
Taisit nähdä minut äsken kaupassa :D
Kuljen aurinkolaseissa migreenin takia. Saan herkästi migreenin, joten ennaltaehkäisevästi pidän aurinkolaseja päässä muulloin kuin pimeällä.
Kävin just kaupassa ja lähtiessä mietin, että olisi pitänyt laittaa aurinkolasit koska silmiin otti vaikka migreenistä on taas muutama päivä. Heti toinen ajatus oli, että joku AV:lla siitäkin valittaisi että mitä joku tekee pilvisellä säällä aurinkolaiseilla. Tulen kotiin ja avaan tämän palstan ja tadaa! Tässähä se aihe on!
Minua häikäisee pilviselläkin säällä usein. Siksi pidän aurinkolaseja vaikka olisi pilvistä.
Kaupassa saatan pitää siksi, että ei vaan huvita ottaa aurinkolaseja 5 minuutin takia pois päästä.
Minullakin on aurinkolasit, joissa on voimakkuudet. En jaksa aina venkslata rillien ja niiden välillä.
Joku voi myös olla ujo ja aurinkolasit päässä ahdistaa vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Minua häikäisee pilviselläkin säällä usein. Siksi pidän aurinkolaseja vaikka olisi pilvistä.
Kaupassa saatan pitää siksi, että ei vaan huvita ottaa aurinkolaseja 5 minuutin takia pois päästä.
Ilma voi tosiaan olla kirkas, vaikkei aurinkoa edes näkyisi. Itse laitan lasit joskus jo kotiovella, vaikkei niitä porraskäytävässä tarvitsisi, mutta jonnekin ne on laitettava, ja päässä ne eivät rutistu tms. kuten taskussa, ja eivät siis hajoa niin helposti siinä usein lapsen ja lastenvaunujen kanssa kikkaillessa, jolloin ei välttämättä muistaisi, mihin taskuun tms. ne lasit nyt tunki. Eivät ne niin tummat ole, etteikö niillä pärjäisi varmaan joka paikassa.
Minä pidän jouluviikollakin aurinkolaseja kaupassa. Valosuunnittelija on päästetty suunnittelemaan ja saa provikkaa asennetuista lampuista, joten katossa on reilu 200kpl loisteputkeja. Auringon valo ei ole lähellekään yhtä kirkas.