Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Listataan tähän minkälainen on HYVÄ ystävä

Vierailija
25.07.2023 |

Minä aloitan:
Vastavuoroinen. Ei odota hovia, vaan kutsuu reippaasti sinua tekemisiin ja kylään puolestaan
Vastaa viesteihisi jos ei heti, niin parin tunnin sisällä
Kysyy myös sinulta päin kuulumisia ja on aidosti kiinnostunut
Aidosti iloinen puolestasi

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisesti taitava henkilö joka osaa asettua myös toisten asemaan, siis ei omaa itsekeskeinen ihmisen luonteenlaatua. 

Ei pyri hyötymään ystävistään, vaan pitää heitä nimenomaan ystävinä niin arjessa kuin juhlassa. Ystävä voi olla kaukanakin, eikä tarvitse nähdä vuosiin, yhteydenpitokin voi olla vain kerta-pari vuodessa, mutta pysyy ystävänä.

Osaa olla läsnä ja kuunnella silloinkin kun ystävällä on paljon asiaa tai mieltä harmittava juttu valvottavana, ei siis tunge välttämättä omia asioitaan esille vaan käsittelee ystävän huolia.

Luotettava, ei tarvitse pelätä että juttuni leviävät muille yhteisille tutuille.

Empaattinen, eikä ollenkaan kateellinen tai piirunkaan vertaa vahingoniloinen.

Vierailija
62/66 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastavuoroinen, molemmat kysyy näkemisiä joskus, osaa puhua avoimesti kaikesta mutta osaa myös kuunnella, uskaltaa sanoa rehellisesti asioista eikä mielistele, ei piilottele myöskään vaikeita asioita ja pidä kulissia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ystävä on terveellä tavalla itsevarma ja sinut itsensä kanssa. Silloin hän pystyy sekä olemaan ystävänsä tukena että tunnistamaan ystävänsä rajat ja kunnioittamaan niitä. Hyväitsetuntoinen ystävä osaa arvostaa ystävänsä hyviä puolia ja kannustaa tätä omannäköisiin ratkaisuihin. Oma kokemukseni on, että epävarmat ja itsetunnoltaan häilyvät ihmiset rupeavat helposti "fiksaamaan" ystäviään, koska heijastavat heihin omia mielikuviaan ja kipupisteitään. Sellainen ei tee hyvää ystävyyssuhteelle, koska kukaan ei voi olla jonkun toisen ihmisen projekti.

Hyvä ystävä on myös perusempaattinen ja ottaa osaa ystävänsä iloihin ja suruihin. Ei teeskentele tai suurentele tunteitaan mutta ymmärtää, että ystävyyssuhteessa on tärkeää tulla kuulluksi ja käyttäytyy ystävää kohtaan sen mukaan. Toisaalta hyvä ystävä osaa ja uskaltaa tuoda omaa persoonallisuuttaan mukaan ystävyyssuhteeseen eikä ole vain passiivisen kuuntelijan roolissa. Kun hän uskaltaa olla oma itsensä, vapautuu myös toiselle tilaa olla omanlaisensa.

Vierailija
64/66 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kaikki tuota mitä muilta odotatte? Epäilen että ette ole. Netkään jotka hyvesignaloivat itseään. Lisäksi vaatimustasonne on aika hirveä ystäville.

Itse sanoisin että luotettava ja samanhenkinen on ystävyyden avaimet. Samanhenkisyys ei tarkoita samanlaisuutta mutta joitakin yhdistäviä tekijöitä jotka ovat kuin liimaa sille ystävyydelle.

Vierailija
65/66 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei puhu lakkaamatta itsestään. Tyyliin minä minä minä ja meidän X ja Y

Ei puhu lakkaamatta siis vain omista lapsistaan. Kysyy myös sinun lapsistasi. Kohtaa lapsesi myös innostuneesti, on kiinnostunut heidän taidoistaan.

Tervehtii reippaasti myös muita vanhempia päiväkodin pihalla. Ei sössötä korostuneen kauan asioitaan päiväkodin hoitajien kanssa.

Ööööö. Miten v...ssa ystävä ja päiväkoti liittyvät toisiinsa?! :"D

Vierailija
66/66 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kaikki tuota mitä muilta odotatte? Epäilen että ette ole. Netkään jotka hyvesignaloivat itseään. Lisäksi vaatimustasonne on aika hirveä ystäville.

Itse sanoisin että luotettava ja samanhenkinen on ystävyyden avaimet. Samanhenkisyys ei tarkoita samanlaisuutta mutta joitakin yhdistäviä tekijöitä jotka ovat kuin liimaa sille ystävyydelle.

Opettele kirjoittamaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi