Perjantaita SYYSMAMMAT-04
Kommentit (17)
Kirppunen herätteli äitin toooosi syvästä unesta puol8 :D
Puolen yön aikaan vielä laittelin valokuvia.
Eilen tuli taas 200kpl digikuvia.
Kahvia naamaan!!
Mulla on sama kun Piletellä että lost meinaa olla liian jännä!!
Mä oon tosi usein to/pe välisenä yönä nähnhyt painajaisia.Varsinkin sillon kun se Ethan oli hyi!!!!
Housesta en tykkää,aina menee samanlailla.
Eilen en kattonut kumpaakaa.
Meillä on telkkari ollut koko viikon melkee kiinni!!
Kannatti puhua miehellä,eikä Hilmakaa ole kysellyt ohjelmien perää.
Aamutissittelyn ajaksi annoin eilen lasten meikkaus jutut niistä riittä iloa :)
Tänään pitäis taas käydä säteellä ja ommella jouluverhot.
Ulos pitäis myös selviytyä.Illlalla ois stand uppia mutta jää kyllä väliin meikän osalta,väsynyt.
Hammas on ed kipeä!!
mua jännittää jo etukäteen se poisto/leikkaus!!!
Nyt on taas Hilman uhma väistynyt.
Eilen oli ihana päivä nuppujen kanssa!
Oon niin onnellinen kahdesta ihanasta tytöstä!!
Tomeralle tsemppiä loppurutistukseen!
Toivottavasti kaikki on saanut nukuttua myös
Yniksen koira :)
Sairastupiin paranemista!!
Tähdelle hali*
Hyvää Päivää!!!
Ramika ja Ipanat
Yöllä tuuli ja satoi kamalasti,tuntui että koko meidän pikkumökki täällä mäenpäällä lähtee lentoon.
Supistelee aikalailla,äh,kivuttomia mutta silti,kävelläkään ei oikein pidemmästi voi,paras asia tällä viikolla on se että lähipuistossa 300m käyvät aamupäivisin lähipienryhmän lapset,joten seuraa keväälle tiedossa eikä tarvii lasten kanssa raahautua tuonne kylälle välttämättä.
Mieliala vaihtelee kamalasti,miehen kanssa periaatteessa on kaikki hyvin ja vaikeimmat asiat puitu,silti mua jotenkin väliin ahdistaa,en oikein itekkään tiedä mikä. Onkohan tää 30 kympin kriisi. Kun V:tä odotin niin oli niin ihanan luottavainen olo koko ajan,vaikkei oltu naimisissakaan. Kummallista. no,täytyy sietää tätäkin olotilaa.....On vaan väliin jotenkin surullinen olo,kun tuntuu et raskaana pitäis olla onnellinen ja tää onvan mennyt tässä,mahaasukastakaan kohtaan ei ole mitään suuria tunteita.
Jaha,poika siivoo liian innokkaasti,meen hätiin,palailen
Eilen neuvolassa mahaasukki oli asettunut pää alaspäin,sen kyllä jo tiesinkin
tiivii,pikku-V ja pienenpieni 30 tai 31 rvk
Lääkärireissu tehty,typy valitti korvaansa ja yskii ihan kauheesti,vähän lämpöäkin on,kaikki kuiteski ok!hyvä niin!Ruokahluun ei ole tauti vaikuttanu..yleensä aamupala syödään ku on poika viety mut nyt annoin valmispuuron et jakso lääkärissä.No kotiin tultua vetäs ihan normaalisti kaurapuuron ;-)) Äitinsä tyttö,kyllä aina pikkusen voi syödä.
Lääkäriaika oli ysiltä ni vietii poika vast sitte.oltii tarhalla puol10 ja silti eivät ollet edes ulos lähössä.nyt on vielä hyvä ilma!Eilenki olivat sisällä,kyllähän se sato mut tihkutti vaan..Must tuntuu et eivät ole ulkoilleet aikoihin ja se näkyy.Tarhassaki sanovat et lapset tosi levottomia..
Typy kattoo Puuha-peteä..uusi ongelma,pitäs kokoajan kelailla sille suosikki kohtia...
Onkohan Tea linjoilla tai joku poskiontelotulehuksita tietävä????
Kun mulla täät tukkosuutta(pahaa) on ollu jo pitkääääään ja päätä särkee usein ni voisko poskaritulehus olla vaik ei muita oireita?
Ja jos on ni paraneeko se ilman lääkettä vai paheneeko ja nostaa sit jossain vaihees kuumeen???Ku en enää edes tiedä oireita ku aina yskittää ja pää ihan pöhnässä ja räkää niin paljon!
Tiiviilta suparit vielä pois!
tomeralle tsemppiä viime metreille!
T@hti:Otan osaa!Teillä on nyt paljon surua.Hali!
PAranemista kaikille!!!!
Täytyy taas noita hiekkoja vähä imuroida..
jatu
vai onko niitä edes. meillä taas poitsu kitisi mahavaivojaan melkein koko yön, heräsi klo 2 ja vielä puoli 5 olin hereillä ja yritin saada kaveria nukahtamaan. isin syliin nukahtaa heti, mä taidan haista nuin maidolle etten saa tuota kaveria yöaikaan unten maille. nyt päivällä kyllä nukkuu munkin sylissä... sain nukuttua pari tuntia kun mies meni vauvan kanssa sohvalle, mutta jos tää meno jatkuu mä oon pian raato. myös mies raato, teki paperitöitä klo kahteen yöllä ja sit sai nukkua pätkissä pari tuntia... Ääni pikkumiehellä on kova, ellei saa heti haluamaansa tai masu kipeä huutaa oikeasti aikas lujaa...
tänään kokeillaan illalla relatippoja, haettiin eilen jo apteekista. ongelma vaan kun pitää sekoitaa juomaan, mites sekoitat tissicoctailin? Pakko kai pumpata, ei hyhtään huvittais kyllä.
tääl paistaa aurinko, ja me sisällä. blaah. tahtoo ulos, mut vauvan ulkoilut aloitettava pikkuhiljaa.... taapero onneksi tänään hyvällä tuulella. mä aattelin siivota vähän kun saan poitsun päikkäreille, mies meni kaupungissa käymään ja siis yksin poikien kanssa tääl....
sorry ei kommentteja tälläerää, ykskätisen jutut jää lyhyeksi taas...
kirjaimellisesti vieläkin verta, hikeä ja maitoa vuotava äq, poitsu ja vauva 13pv
Jatu, meillä oli sama homma, mies nukku päikit ruoan jälkeen, ei nyt joka päivä ja voi että mua ärsytti. Se perheen yhteinen aika arki-iltana on tosi lyhyt, ni siitä pois vielä tunnin päiväunet argh...
Tomera on kyllä ahkera opiskelija, kiva kun opiskelutauko lähenee, olet sen kyllä ansainnut :)
Sain järkättyä itselleni vapaata illaksi, meen kavereitten kanssa katsomaan lähibaariin Neumannia ja verestelee nuoruuden Dingo-huumaa. Kyllä monet vanhat hitit kolahtaa edelleen.
Viisurinpoisto vai synnytys, täältä piste synnytykselle, se on paljon tuskasempaa. Multa on kiskottu kaikki 4 viisuria.
Hilu
Päivää päivää
Heräsin just päikkäreiltä. Aamulla kävin hoitamassa joulupukin töitä, mutta puhti loppui heti alkuunsa. Olen siis oikeasti kipeä :). Lupauduin ostamaan mummin puolesta lapsille lahjat.
Haluatteko kokemuksen tuplarattaisiin? Minähän en ostanut kun Valma synytyi. Otso oli silloin 2 v 5 kk. Kaikki sanoivat, että mitä turhaan. Käytettiin lautaa, Otso kulki pyörällä ja potkulaudalla ja jonkin verran käveli. Olen katunut, etten niitä tuplia hankkinut. Sitten myöhemmin en enää raaskinut, kun ajattelin koko ajan, että kohta niitä ei kumminkaan tarvita. Normaalit puistoilut ja koti-kauppa-matkat sujui ihan hyvin. Mutta jos johonkin vähän kauemmaksi lähti, niin aina piti miettiä, miten isompi jaksaa, ja nukahtaako seisoalteen. Me kuljemme kaikki matkat kävellen tai julkisilla, joten mukavuuden kannalta olisi ollut kiva, jos molemmat lapset olis voineet nukkua rattaissa. Erinnäisen kerran muistan tulleeni jostain kylästä niin, että Otso nukkuu rattaissa ja minulla on Valma liinassa ja olen aivan hikimärkä. Usein Otso istui myös rattaisen jalkaosassa. Tuplien jälleenmyyntiarvo on niin hyvä, että vaikka käyttöaika on 1-2 v, niistä saa vielä hyvät rahat.
Ankkis: löystikö jo kivan nukensängyn? Minäkin etsin viime syksynä ja laihoin tuloksin. Päädyttiin sitten valkoiseen pinnasänkymalliseen (Br-lelukaupasta). Se onkin ollut kiva, koska sinne mahtuu monta vauva ;)
Ramika: vaikken tykkää yhtään hammaslääkäristä ja sanon aina, että synnyttäminen on mukavampaa kuin hampilääkärissä käynti. Lohdutan, että mun kaikki viisauden hampaat ovat lähteneet todella helposti pois ja toimenpiteet ovat olleet nopeita. Ei kannata etukäteen murehtia, koska suurin osa poistoista sujuu hyvin ja (lähes)kivuttomasti.
Jatulle poskionteloista, en ole lääkäri, mutta omakohtaista kokemusta on. MUlla tosi usein pitkittyy nuha ja usein olen saanut hyvin vähäisen tuntuisilla oireilla diagnoosin poskiontelontulehdus ja antibiootin. Itse menen lääkäriin siinä vaiheessa (viim.) kun nuhaa ja tukkosuutta on ollut 2-3 viikkoa. Mulle ei yleensä ole kuumetta, oireena ehkä pää kipua, paineen tunnetta poski- tai otsaonteloissa kun laittaa pään alaspäin, ja tukkoisuus ja sellaista paksua limaa. Nytkin oireet täytyy, mutten halua heti syödä lääkkeitä, joten seuraillaan, josko menis itekseen ohi.
PL
Pikaisesti ennen ku lähden hakemaan Idaa päiväkodista. Aamun tentti oli kamala, ehkä just ja just sain tarvittavat pisteet kasaan et pääsen läpi... 1½h meni yhden tehtävän kanssa, mut sain kuitenkin sit 3 tehtävää valmiiksi neljästä... Aihe oli SPSS lomaketutkimuksen ongelmatilanteissa tai jotain, en edes tiedä! Kamala kamala aine, vauva paino kokeen ajan mun rakkoa niin et oli aivan tuskaa istua. Supistuksia tulee ja menee, kivuttomia ovat, mut muita kolotuksia ja vaivoja sitten riittääkin. No enää max 3vkoa, enköhän mä sen ajan kestä. Ois aika hienoa synnyttää vaikka ens vuoden ensimmäinen turkulainen :) vaikka ei sillä mitään väliä ole, kunhan vaan kaikki menisi hyvin.
Äsken kävin maksamassa meidän tuplarattaat, pari viikkoa pitäis toimituksessa mennä + sit pari päivää menee siihen et maksu näkyy myyjän tilillä. Näihin rattaisiin päädyin http://www.marama-kinderartikel.de/Jogger/Buggies/Zwillingsbedarf/Hauck…
Ulkonäöllisesti ei mitkään mun ykkössuosikit mut noissa molemmille lapsukaisille omat kuomut, selkänojat ja jalkatuet ja lisäks istumaleveys per paikka oli riittävä (30cm). Meille sisälle noi ei mahdu kun meidän talon hissi on niin kapea et just tavalliset rattaat mahtuu mut varaston ovesta noiden pitäis sopia.
No mut nyt sitä Idaa hakemaan, sit siivoamaan kun tulee kavereita kylään. Sori toi linkki varmaan veti tän koko sivun leveäksi, mut en osaa sitä muuten laittaa... *tosi urpo tietokoneiden kanssa*
Petra, Ida ja vauva rv 39 jee!!!
Ulkona nimittäin. Vaikkakin satoi koko yön lunta, se on muuttunut inhottavan märäksi loskaksi lämpöasteiden myötä.
Tuplarattaat vai ei? Meillä en olisi päässyt mihinkään ilman tuplia, mutta ikäeroa lapsukaisilla vain 1v3kk, joten pakkohan ne oli hommata. Hyvät kapistukset ovat!
ÄitiQ:lle relatipoista. Meillä annettiin Neitille kanssa niitä Reloja reilut puolitoista kuukautta, mutta kokemus niistä varsin huono. Kitinät lisääntyivät, eivät helpottaneet mahavaivoja. Kun sitten kuulin joltain, että Relat olivat pahentaneet masuvaivoja, heitin tipat pois. Parissa päivässä kitinät selvästi vähenivät. Relathan on öljypohjaisia tippoja, monilla herkkävatsaisilla vauvoilla ne voi lisätä masuvaivaa. Meidän th suositteli niitä maitohappobakteereita (vaikkakin Relatkin on niitä), mutta nimenomaan tuon öljypohjaisuuden vuoksi ei siis suositellut Reloja, vaikkakin niitä hehkutellaan monenkin lehden sivulla. Ääh, toivottavasti tuosta sepustelusta otti jotain selvää... Mutta toivotaan että Prinssille Relat käy. Ja minä en niitä pahmmin sekoitellut mihinkään, suoraanlusikan kärjellä annoin Neitille.
Päivähoidostakin olitte keskustelleet. Meidän päiväkodissa silloin kun T kävi vähän aikaa siellä ennen Neitin syntymää, ei edes ehdotettu, että T vois jäädä esim. osa-aikaiseksi hoitoon vaan sanoivat, että hyvä että T pääsee takaisin kotihoitoon. Niin tappista oli T:n hoidon aloitus. :( Saapa nähdä, miten nyt käy. Ensi maanantaina mennäänkin sitten tutustumaan lapsien kanssa päiväkotiin. Jänskättää...
Ja huomenna shoppailemaan. Kipii!
Voikaa hyvin!
Mimmu ja lapset x3
Täällä ollaan, eilen en ehtiny koneelle, oli niiiiin kamala päivä kamalan yön jälkeen. Mini heräili aina puolen tunnin jälkeen pieremään ja itkemään, kuin uusinta Nean vauva-ajasta. Olin aivan itkuinen ja puhki ja puhuttiin miehen kans, et onko täs järkeä enää, et imetän..kun vaikka ei ois maidolle allerginen, en kuitenkaan ryhtyisi karsimaan muita ruoka-aineita itseltäni. Allergialääkäri sanoi, että ei todella kehota siihen ryhtymään, koska jos allergiat samaa luokkaa, kuin Nealla, ei mulle jää mitään syömistä. Ja kun nyt oon jo poikki jne.. Ja kun kuitenkin suurimman osan maidosta saa pullosta. No, illalla tein itkuisena raskaan päätöksen, et jätän nyt imetyksen ja mitä kävikään.. Vauva oli jo illalla rauhallinen. Nukkui yön kahdella syötöllä ilman vääntelehtimistä ja karjuntaa. Tänään nukkunut rauhalliset, pitkät päiväunet ja nyt toistamiseen jo parvekkeella, ei enää piereskele ja itke..Peli vaikuttaa aika selvältä, vaikka toi imetys surettaakin, mut nyt tuntuu ihanalta, et pieneen ei koske ja koko perhe voidaan paremmin! Tiistaina maitoaltistus, aikaa pitää varata neljä tuntia ja Nealle ei hoitajaa, mitä teen!!????
Lost hyvä, tosin nyt ei ehdi kattoo, ku nukutukset vie aikaa..en edes tiedä, mikä on House!?
Äk, voimia ja halauksia, väsymys on varmasti kamala! Toivottavasti relat auttaa! Mä oon laittanu lusikkaan pienen tilkan keitettyä vettä ja siihen tipat, eli ei sun tartte pumppaamaan ruveta! Niin oli tuttuja ajatuksia sulla eilen siitä, et miten riittäs kahdelle lapselle ja se oma syyllisyys. Ja et miten jaksaa ne uhmajutut. Rankkaa se on.. Mustakin tuntu pahalta, kun isyysloman aikana Nea halus vaan isänsä syliin, ihan kun mua ei oiskaa. Mut nyt kun jäätiin lasten kanssa, on taas äitikin tärkeä! :)
Tea, voisin kuvitella, et Nea ois aikas samanlainen kuin Venna tarhassa, varmaan arempi vielä! Mut jospa sit aikanaan menis sisarukset yhdessä hoitoon! Titi nallen laulut raikaa mun päässä öisinkin, kun joka aamu Nea niitä kattelee jonkun aikaa, kun syötän vauvaa.. ja Riitta on aina yhtä tyylikäs! ;-) Meil on 3 titi-dvd-levyä..
T@hden perheelle halauksia ja voimia suruun, se on varmaan vieläkin voimakkaampi näin joulun alla, kun rakas ihminen on poissa..
Tiivii, kiitos paketista! :) Ja suklaaylläri on jo possutettu pois! Nam! Pois hus supparit sulta vielä!
Helli, hyvä kun ei muutoksia vielä kohdunsuulla ja voimia loppuraskauteen!
Tomera, ihanaa, et kohta saat lomailla! :)
Ynikselle jaksamisia ja voisin tulla sun naapuriin mielellään piparitaikinaa syömään! En kehtaa edes kertoa, kuin monta taikinalevyä oon pakkasesta jo mursunnu!!
Jatu, sovitaanko et ollaan pian terveinä ni voitas nähdä!
Oon kyllä niin onnellinen Ministä! Välillä harmittaa, et ei ehdi tarpeeksi vauvan kans seurustella ja sit on ihanaa välillä olla vaan kaksin vauvan kanssa. Nyt oon ehtinyt Nean kans enempi leikkiä ja on paljon paremmal tuulella ja vähemmän uhmaa.
Mut nyt pitää lopetella ja Nea kohta herättää unilta..
Hyvää viikonloppua!
Enkeli1 ja Nea+Mini
Hienoa Enkeli, jos imetyksen lopetus helpottaisi elämää! Pullomaito on ihan hyvä vaihtoehto, vaikka erityiskorvikkeet toki kalliita.
Aamupäivällä huvitti, kun luin Pilen viestin eilisestä pinosta. Ehdin miettiä, että kuka on kirjottanut vielä torstaille perjantai-iltapäivänä. Ajattelin, että oli ollut jotain tärkeää keskustelua tai jotain.
Meillä esikoinen yski yöllä. En saanut taas kunnolla nukuttua. Yh-viikonloppu alkoi aikasin aamulla, kun mies lähti Rovaniemelle. Ihmeen pirteä olo on kuitenkin. Johtuuko siitä, että mies on poissa:) Välillä tuntuu kivalta, kun ei tarvi huomioida muita eikä odottaa muilta mitään. Hoitaa lapset ja koiran miten itse parhaaksi kokee ja muut pysyy pois säheltämästä:)
Täytyis siivota. Lapsilla on joku pieni pelko tullut imuria kohtaan taas. Saa nähdä mitä imuroinnista tulee. Tää Ghostbuster heiluu imurin kanssa vähän väliä, kun sillä on helppo pyydystää katossa majailevia koisaperhosia. Ne kun ei suostu näköjään katoamaan meiltä. Ruoka-aineetkin on jo niin hyvin suojattu, ettei niissä voi mitään olla. Pitäis kait tyhjentää joskus kaikki keittiön kaapit (kääk!) ja suihkauttaa torjunta-ainetta niihin.
Jos yrittäis tehdä jotain viisasta, että voi sitten lysähtää sohvalle, kun lapset menee nukkumaan...
T: Ynis
Vastasyntyneidensä kanssa!!!Tietenkin myös kaikille isompien vauvojen kanssa touhuaville.
Tänään sitten pääsin uusinta ultraan=)Mukavaa!Olis se kiva käydä kurkistamassa vatsaan vaikka joka päivä!
Hammaslääkärikin oli tänään=(
Piti paikata iso reikä mutta pitkällisen pohdinnan jälkeen ei uskallettu puuduttaa.Puudute kun voi laukaista supistuksia ja meillä matka edessä viikonkuluttua.
Nyt saan jännätä ettei hammas ala vaivata matkalla.sain panadol forte lääkemääräyksen varuilta jos alkaa vaivata.Ja jos alkaa särkeä merkitsee se aivan varmasti juurihoitoa,Ihan kamalaa.Muistoja on siitä jo...
Toivon tosiaan ettei siihen pisteeseen jouduta!!!
Koirakin sairastaa.Taitaa olla kennelyskää.Ihan ressu on!
Muuta en nyt muista mitä piti sanoa ja mainita...
RADE..
L+5+rv 26
Onko teillä Ynis jauhokoisia? Sellaisia lentäviä kuvottavia ötököitä? Meillä meinaan oli niitä opiskeluaikana. Saimme kehoituksen hävitää kaikki kuivaelintarvikkeet, vaikkei kaikissa ollut vielä ötököitä. Lisäksi siivottiin samalla kaikkia kaapit kunnolla. Tämän jälkeen vielä odoteltiin, ennenkuin uskallettiin ostaa lisää elintarvikkeita ja nekin sitten vain tiiviisiin astioihin. JAuhokoisa on erittäin hankala hävitettävä. Toukka-asteelle se ei näy, mutta muodostaa sellaista rihmastoa esim. jauhopusseihin. Meillä ongelma katosi oikeastaan vasta sitten kun muutimme, emmekä ottaneet mitään elintarvikkeita mukaan. Hyi hitto, kun niitä pöllähteli alussa joka paikasta.
Lykkyä tykö, jos teillä on sama vaiva.
Ihanaa, Enkeli, että korvike auttaa. Imetys on onneksi vain pieni osa äitiyttä ja kokonaisuuden kannalta ei varmasti kukaan puolustele imetyksen jatkamista.
Olen huovuttanut monta sydäntä. Joo ihan helppoa, muttei niistä kovin kauniita tule ;) Otso jaksoi pistellä yhden sydämen, Valmalle touhu on liian vaarallista.
PL
Jep, tauti iski sitten minuunkin eilen illalla, kerkesin juuri käydä lenkillä, mutta en kerinnyt ottaa enää mitään palauttavaa. Eipä se mitään olisi auttanut. Tuloksena 12 tunnin tauoton mahan tyhjennys ja aivan järkyt tauottomat lihaskrampit ympäri kroppaa. Huh! Nyt olen hiukan pystyssä, vaikka paha olo vaivaa. Mottikaan ei ole vielä terve, ei oksenna,mutta vesiripulia tulee koko ajan. Miehen oli pakko käydä töissä, kahdeltatoista soitin, että jos ei nyt tulee, niin harkitsen avioeroa;)
Taitaa mennä huomiset pikkikset sivu suun, niinkuin on menneet kaikki muutkin tänä vuonna. Harmittaa, oltiin niitä vielä itse järkkäämässä ja oltais vihdoin päästy kahdestaan johonkin:(
Pile, siihen huovutukseen on myös saatavana sellaisia muotteja, saa tehtyä sitten esim. pulleita koristeita. Ne on musta jotenkin kivempia kuin litteät.
Ramika: Synnytys on paljon pahempaa, hampaan pois otto ei koskenut ollenkaan, mutta sitten kipu tuli jälkeenpäin. Sanonkin kaikille, että ottakaa etukäteen särkylääkettä niin ei ole niin paha juttu. Jos sulta otetaan hammas pois alhaalta, poistata samalla myös ylhäältä, kipua ei tunnu ylhäällä ollenkaan tällä taktiikalla. Näin neuvoo sukumme hampilääkäri.
Jos menisi pitämään sänkyä paikallaan, vielä saan maata, mies valittaa vatsaansa, joten tod.näk.pian vuoronvaihto.
Aavis ja Motti
Hilulle hasukaa nostalgiailtaa Nipan tahtiin ;-D
Mäkin haluun!! Tekis NIIN mieli lähtee mukaan! Nim. dingofani aina vaan
Mimmu, kiitos kokemuksesta, hyvä tietää noista rela-tipoista että voivat pahentaakin tilannetta. Nyt tiedän seurata miten vauikuttaa. Saisivat kyllä toimia, sikakalliita olivat tavallisiin maitohappobakteereihin verrattuna.
Enkelin kykyä jaksaa muistaa aina vaan meitä muita vaikka itsellä rankkaa ihmetyttää aina vaan. Olet ihana!! Ja kiva kuulla että imetyksen lopetus helpottaisi Minin oloa. Vaikka se päätös varmaan äitiä kirpaiseekin, parempi kuitenkin että pienen masu rauhoittuu ja koko perhe saa levätä ja jaksaa paremmin. Ruokaa se on se pulloruokakin!!
Meillä mummu ja pappa olivat koko illan kylässä, nyt viimein hetki rauhaa talossa. Pitäsi paketoida joulupakettaja, kukahan viitsisi... Tajusin just myös että joulukortit jäi sitten eka kertaa varmaan kymmeneen vuoteen laittamatta. No, kavereille laitan vaan sähköpostiterveyhdyksen valokuvan kera ja jos omille kummeille vaikka vielä maanantaina laittaisi kortit tavallisella merkillä ehtii perille.
En kato kumpaakaan, lost ja mikä se toinen edes oli... kymppiuutisiin rajoittuu mun tv katselu nykyään.
äh, nyt tarttee mennä taas.... taapero itkee....
äk
Tomeran viikot jo pitkällä! Hui kuinka aika menee. Meidänkin kirppu jo huomenna 2 viikkoa! Koitan laittaa teillekin viikonloppuna valokuvan s-postilla.
Vielä piti sanoa, että ihme kyllä en ole kamalan väsynyt - vielä. Kai joku äitiyshormooni auttaa pysymään hereillä minimaalisilla unilla. Ja alkuajan ihanuus, ennenkuin se varsinainen arki iskee päälle. Pelkään kyllä että viimeistään parin viikon päästä se kamala kestoväsymys iskee päälle, nyt vielä ihmeen energinen olo vaikka unta viimeyönäkin vaan pätkissä muutamia tunteja. Onneksi tulee joulunpyhät ja saa levätä, ja mieskin kotona.
nyt menen hus pois puuronkeittoon. Poika kinuaa tuossa hapankorppuja, mutta tiukkisäiti tekee ensin puuron...
äk taas
Mulla on nyt jotenkin sellanen olo, etten jaksa siitä niin stressata. Mietittiin, jos ensi viikolla tai joulun välipäivinä tyhjennettäis kaapit kaikki ja myrkytettäis. Ei niitä kauheasti ole, noin 5 tapetaan päivittäin. Kuiva-aineet lensi jo roskiin. Uudet oli kyllä pakko ostaa tilalle, mutta samalla ostin tiiviitä purkkeja niille ja osa on laitettu heti avaamisen jälkeen suljettuihin pusseihin. Mutta kaiketi on mahdotonta saada kämppä täysin siistiksi muruista yms. kun niitä tippuu kaikkiin väleihin kuitenkin. Jos ei rupea mikään tehoamaan, niin sitten kutsutaan ammattilaiset hätiin. Meillä ei ole näkynyt sitä seittiä tai ulostetta, mutta ei me kaikkia kuiva-ainepaketteja edes katottu, kun heitettiin suoraan roskiin vaan. Osasta lensi niitä perhosia kyllä.
Minä olen selvinnyt työpäivän jälkeen lasten kera koiran ulkoilutuksesta (on muuten vielä ihan hyvässä kunnossa), lasten ruokinnasta, siivouksesta ja pikaisesta kauppareissusta. Hyvä minä! Ainoa vika, että olen itse unohtanut syödä:) Lapsille annoin luvan hetken lukea kirjoja sängyissään, mutta kohta kirjat pois, valot sammuksiin ja minä syömään.
Aaviksen perheeseen pikaista paranemista! Samoin muille sairastajille!
T: Ynis
Nyt Aa kuumeessa ja räkäinen. Eekin kyllä vielä kipeä samoin mies. Minä ainakin vielä kunnossa. Pitäisiköhän mennä takaisin sänkyyn kun sain Aan uudelleen nukkumaan?!
päässä lyö tyhjää...
mari