Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö tupakoitsijoita harmita rahan kuluminen tupakkaan?

Vierailija
25.07.2023 |

Maksaa aivan helvetin paljon.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raha polttamisessa itseä eniten ole harmittanut vaan riippuvuuden turhuus ja terveyden meneminen. Aamukahvi ja tupakka ovat yhdistelmänä niin koukuttava että tuosta tavasta on ollut vaikea päästä irti. Nyt olen ollut ilman muutaman viikon ja toivottavasti lopullisesti.

Vierailija
22/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiwi kirjoitti:

Harmittaa, ja aivan saakelisti. Sitä vaan on niin helppo lopettaa huomenna sitten, ja ensviikolla sitten jne ja keksiä tekosyitä miksi ei pysty lopettamaan. Riippuvuutta vastaan taistelu on rankkaa ja pelottavaa niin sitä on vaikea aloittaa vaikka kuinka laskisi säästävänsä satasia kuukaudessa :(

Just näin ja se lopettaminen tuntuu kaikkein helpoimmalta just vedetyn savukkeen jälkeen ja se helppous kestää siihen saakka kunnes pitää sytyttää seuraava 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tietysti aina sen vajaan 100€ kuukaudessa voisi tietsti muuhunkin käyttää, mutta kait sitä elämässä jotain mielihyvääkin saa olla."

Voihan sitä lottoakin pelata(minä en pelaa).  Lopetin jo vuosikymmeniä sitten.

Vierailija
24/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se iljettävä tapa ja sairasta, että maksavat siitä valtavia summia, että haaskaavat rahansa tyhjään ilmaan (lisäksi saastuttavat ilmastoa ja sairastuttavat sillä itseään ja viattomia sivullisia), mutta riippuvaiset ovat riippuvaisia. Nostan hattua jokaiselle tupakoitsijalle, joka pystyy lopettamaan. Kyllä heitäkin on.

Salaa olen mieltä, että tupakoitsijat pitäisi pakkovieroittaa. Ja kaikki muutkin päihteidenkäyttäjät. Mutta kuten yllä joku sanoikin, pahat tavat tuottavat valtioille ja suurille yhtiöille. Ihmisten halutaan olevan riippuvaisia, olipa kyse ruoasta tai päihteistä, koska joku aina hyötyy toisen epätoivosta. :(

No, miksi ei vaan kielletä kokonaan tupakan ja tupakkatuotteiden myyntiä? Aivan, koska valtio tarvitsee verotuloja 

Vierailija
25/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoin, vaan kahvit on kyllä jäänyt todella vähille viime aikoina, ja ei edes vierotusoireita.

Teetähän en juo, se on kyllä minun suussa aika myrkkyä.

Vierailija
26/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointia ei voi kieltää, koska ihmiset eläisivät liian vanhaksi. Valtiolla ei ole varaa sellaiseen. Opetelkaa te tupakoimattomat vapaamatkustajat äkkiä tupakoimaan, jos ette vielä osaa.

Vierailija
27/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä nyt tiiä. Tietysti aina sen vajaan 100€ kuukaudessa voisi tietsti muuhunkin käyttää, mutta kait sitä elämässä jotain mielihyvääkin saa olla. Jos oikein ahdistaa niin aina voi vetäistä muutaman tunnin ylitöitä, mutta mihin raja vedetään kun alkaa rahanhimo vallata mielen.... ja olis tuossa helpompiakin kohteita säästää muutamia saturaisia.

Toiset juo sidukkaa, toiset mäsyttää sipsejä ja suklaata. Toiset ostaa valmiita kasviksia vaikka itse kasvattamalla saisi halvemmalla ilman torjunta-aineita. Onhan näitä jos käydään rahaa miettimään.

Mutta miksi ylipäätänsä toisia kiinnostaa kontrolloida muita ja puuttua heidän asioihinsa ?

Päihteiden käyttö ei ole ihmisen oma asia. Alkoholi ja huumeet vahingoittavat muita, kuten läheisiä ja sivullisia eri tavoin, tupakka levittää myrkyllistä savua ja voi aiheuttaa passiivisesti sitä hengittäville syöpää. Inhoan suunnattomasti esimerkiksi naapurin parveketupakointia, sillä se estää minua pitämästä ikkunoita auki kesällä. Mielihyvää kannattaisi hakea muista asioista kuin vahingollisista tavoista.

Yleisesti ottaen olen kuitenkin samaa mieltä siinä, että jos ei aiheuta haittaa muille, niin ei yksilön valintojen tulisi muita haitata. Se vain usein menee niin, ettei tämä yksilö näe aiheuttavansa muille haittaa.

Eipä tule mitään mieleen mikä ei olisi jollain tavalla haitallista joko yksilölle, muille tai yhteiskunnalle. Tämän perusteella voisi sitten ohittaa kenen tahansa yksilönvapauden, syy löytyy kyllä aina. Ravinto, liikkuminen, kontaktit, nukkuminen... kaikkeen voisi luoda valtion johdolla raja-arvot joita kansalaisten olisi rangaistuksen uhalla toteutettava. Tietysti näin saisi tehokkaan ja terveen yhteiskunnan jos sitä haluaa.

Aika nössöä että meillä on vain suosituksen PMI:hin, julkiseen liikenteeseen, flunssiin ym. kylmästi vaan PMI pakollinen 19 – 24,9, ainoat liikkumisvälineet on valtiolla, kontakteja muihin ihmisiin saa olla max. 5 päivässä (mukaan lukien oma perhe), 20-04 pakollinen nukkuminen, 4 tuntia päivässä liikuntaa....

Eikö ole muuten hassua että esimerkiksi sairaalan lääkäri saa polttaa työpaikalla/ajalla tupakkaa, koska se muuten rikkoisi lakia. Mutta sama ei päde yksityisellä puolella, siellä korporaatio saa päättää mitä työntekijä saa tehdä ja mitä ei. Tätä me vasta kaivataankin :)

Sinällään ehkä vähän kehnoa vetää tupakointi sekä yksilönvapaus mukaan, mutta kyllä meiltä tykätään viedä vapautta pois pienissä osissa, olkoot se sitten terveellistä tai ei.

Vierailija
28/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se iljettävä tapa ja sairasta, että maksavat siitä valtavia summia, että haaskaavat rahansa tyhjään ilmaan (lisäksi saastuttavat ilmastoa ja sairastuttavat sillä itseään ja viattomia sivullisia), mutta riippuvaiset ovat riippuvaisia. Nostan hattua jokaiselle tupakoitsijalle, joka pystyy lopettamaan. Kyllä heitäkin on.

Salaa olen mieltä, että tupakoitsijat pitäisi pakkovieroittaa. Ja kaikki muutkin päihteidenkäyttäjät. Mutta kuten yllä joku sanoikin, pahat tavat tuottavat valtioille ja suurille yhtiöille. Ihmisten halutaan olevan riippuvaisia, olipa kyse ruoasta tai päihteistä, koska joku aina hyötyy toisen epätoivosta. :(

-Yhdyskuntailman pienhiukkasia pidetään pahimpina ihmisten terveyteen vaikuttavista ilmansaasteista. Merkittäviä terveysvaikutuksia havaitaan jo suhteellisen matalissa, Suomelle tyypillisissä pienhiukkaspitoisuuksissa.

Esimerkiksi päästöt autojen pakoputkista ja omakotitalojen piipuista eivät ehdi laimentua tehokkaasti ennen kuin ne joutuvat ihmisten hengitettäviksi. Suomalaisista lähipäästöistä aiheutuu vuosittain useita satoja enneaikaisia kuolemantapauksia sekä vähintään kymmenien miljoonien eurojen taloudelliset menetykset lisääntyneen sairastamisen vuoksi.

Ympäristökeskus

Vierailija
29/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, miksi ei vaan kielletä kokonaan tupakan ja tupakkatuotteiden myyntiä? Aivan, koska valtio tarvitsee verotuloja 

Ja mikä tämä nuuska juttu on? Silloin kun se oli täällä jokseenkin saatavilla, jotkut nuoret räiski niitä pitkin porraskäytäviä kun satsi mutusteltu, joka tosi ikävää. En itse nuuskaa käyttänyt, oli ehkä liian stydiä minun makuun.

Vierailija
30/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tietysti aina sen vajaan 100€ kuukaudessa voisi tietsti muuhunkin käyttää, mutta kait sitä elämässä jotain mielihyvääkin saa olla."

Voihan sitä lottoakin pelata(minä en pelaa).  Lopetin jo vuosikymmeniä sitten.

Tai sanoo vaikka työnantajalle että lopetin tupakoinnin joten palkkaani saa laskea muutaman satasen pärjään kyllä. Miksi muiden rahat kiinnostaa toisia näin paljon tai mihin niitä kulutetaan, en ymmärrä...

Vierailija
31/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomalaisista lähipäästöistä aiheutuu vuosittain useita satoja enneaikaisia kuolemantapauksia sekä vähintään kymmenien miljoonien eurojen taloudelliset menetykset lisääntyneen sairastamisen vuoksi."

höh, "savupiippuvero" niin loppuu ne "taloudelliset menetykset".

Vierailija
32/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ tuohon hieman sivuten, kestihän se jotain 20v että se ydinvoimala lähti käyntiin.

Vierailija
33/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista yli 30-vuotiaista ihmisistä vain joka neljäs on enää normaalipainoinen (ja normaalipainoonkin mahtuu pönäköitä pulleroita, kun normaalipaino on bmi 25 asti eli korkea yläraja), ja täällä ollaan huolissaan tupakoinnista. Lol.

Ei olla huolissaan tupakoinnista vaan rahasta.

Vierailija
34/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tupakoi, mutta en ole yhdenkään polttavan kuullut taivastelevan askin hintaa. Se ostetaan, vaikka ei olisi varaakaan. 

Muuten minulle on ihan sama, polttaako joku, vai ei, mutta töissä rupeaa välillä v*****amaan, kun tupakalla juostaan vähän väliä, vaikka on määrätty, että vain tauon aikarajoissa saa mennä. Flunssakaudella nämä kestoräkäyskää potevat ketjupolttajat ovat ensimmäisinä keuhkokuumeessa, mutta sehän ei ikinä ole tupakoinnista johtuvaa, vaan syyksi keksitään mitä muuta tahansa. Muutenkaan fyysinen kunto ei ole sellainen, että jaksaisivat mitään raskaampaa tehdä, vaan hommat jaetaan sitten muille.

Surullista, että päälle näkyy, miten lopussa elimistö on, mutta henkilö itse kieltää totuuden.

Vierailija
35/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tupakoin, söin myös huomattavasti vähemmän. Tupakkaan meni 200€/kk ja ruokaan 150€/kk. Nykyään kun olen lopettanut, ruokaan meneekin 3 kertaa enemmän rahaa.

Vierailija
36/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä "rahanmenoa" tarvitse harmitella. Olin välillä puoli vuotta polttamatta ja rahaa ei silti ollut yhtään sen enempää. Se kyllä kuluu huomaamatta johonkin turhaan paskaan.

Vierailija
37/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tupakoin, söin myös huomattavasti vähemmän. Tupakkaan meni 200€/kk ja ruokaan 150€/kk. Nykyään kun olen lopettanut, ruokaan meneekin 3 kertaa enemmän rahaa.

Harmi kun mulla tupakka ei vaikuta ruokahaluun millään tavalla.

Vierailija
38/38 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tupakoi, mutta en ole yhdenkään polttavan kuullut taivastelevan askin hintaa. Se ostetaan, vaikka ei olisi varaakaan. 

Muuten minulle on ihan sama, polttaako joku, vai ei, mutta töissä rupeaa välillä v*****amaan, kun tupakalla juostaan vähän väliä, vaikka on määrätty, että vain tauon aikarajoissa saa mennä. Flunssakaudella nämä kestoräkäyskää potevat ketjupolttajat ovat ensimmäisinä keuhkokuumeessa, mutta sehän ei ikinä ole tupakoinnista johtuvaa, vaan syyksi keksitään mitä muuta tahansa. Muutenkaan fyysinen kunto ei ole sellainen, että jaksaisivat mitään raskaampaa tehdä, vaan hommat jaetaan sitten muille.

Surullista, että päälle näkyy, miten lopussa elimistö on, mutta henkilö itse kieltää totuuden.

Tiedä minä vuonna sinä syntynyt ja missä duunissa, vaan jos jokin avokonttori ja jatkuvaa ravaamista ja mölyä, niin voihan sitä sallita että joku käy spaddulla välillä. Haju ei riko sinun nenää. Ja se että hommat jaetaan muille ei kyllä pidä paikkaansa, ainakaan missä minä urani tehnyt, kyllä siellä oli ihan selkeät "komentoketjut".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan