Aineeton lahja lapselle
Synttärit tulossa lauantaina. Kutsussa sanotaan, että lahja pitäisi olla aineeton? Kyseessä siis 3-vuotiaan juhlat. Vinkkejä?
Kommentit (43)
Lähetä lapselle etänä hyviä viboja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaisin 50€ käteistä. Vieraammalle riittäis parikymppinenkin.
Herranen aika, 50 euroa kolmivuotiaalle! Ei ikinä. Ja muuten, raha on ainetta.
Eikös sitten lahjakorttikin ole aine?
Mielestäni on vähän niin ja näin lasketaanko hop lop lahjakortti aineettomaksi? ...
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei noin pienelle kannata mitään aineita ostaa. Jos nyt ei varmaan minkään ikäisen huumausaineongelmaa kannata edistää.
Pitääkö tää ymmärtää niin, että alanuolittajan mielestä lasten ja muidenkin ikäisten huumausaineongelmaa pitäisi edistää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei noin pienelle kannata mitään aineita ostaa. Jos nyt ei varmaan minkään ikäisen huumausaineongelmaa kannata edistää.
Pitääkö tää ymmärtää niin, että alanuolittajan mielestä lasten ja muidenkin ikäisten huumausaineongelmaa pitäisi edistää?
No tuo kommentti menee asian vierestä. Tällä tarkoitettiin sitä, että lapselle ei saisi ostaa lahjaksi leluja
Vierailija kirjoitti:
3-vuotiaalle, voi surkeeta. No, lupaat viedä lapsen Hoplopiin tai vastaavaan joku päivä, että saa yhteistä aikaa kumminsa kanssa. Jos se on liian kaupallista vanhempien mielestä, sitten vain retki leikkipuistoon. Ei varsinaisia rahaa sisältäviä lahjakortteja noin pienelle.
Miksi ap maksaisi kummin reissun lapsen kanssa? Maksakoon kummi itse.
3-vuotias ei vielä tarvise sitä aineetonta lahjaa "vuohi tai koulupuku sinne Afrikkaan."
Ei rahaa, koska silloin lapsen vanhemmat voivat huitelehtia sen ihan mihin sattuu.
Lahjakortti tiettyyn liikkeeseen (vaate-, kenkä-, tai vaikka kirjakauppaan).
En mä ymmärrä sitä, että miksi mennään antamaan lahjakortti kirjakauppaan kun voisin itsekin ostaa sen kirjan???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaisin 50€ käteistä. Vieraammalle riittäis parikymppinenkin.
Monilla lapsilla on nykyään oma tili laittaa sinne sen verran kun viitsii.
3-vuotias on juuri sopivan ikäinen oppimaan erilaisia odotuksia. Vanhemmat halunnevat tässä tapauksessa ohjata siihen, että lapsi ei rupea nyt ja tulevaisuudessa ajattelemaan, että juhlat, läheiset ihmiset sekä raha ja tavara liittyvät toisiinsa. Siis ei tule olemaan lapsi, jolle tilataan rippilahjoja tai valmistujaislahjoja euroissa etukäteen ilmoittaen. Hieno juttu!
Vierailija kirjoitti:
3-vuotias ei vielä tarvise sitä aineetonta lahjaa "vuohi tai koulupuku sinne Afrikkaan."
Ei rahaa, koska silloin lapsen vanhemmat voivat huitelehtia sen ihan mihin sattuu.
Lahjakortti tiettyyn liikkeeseen (vaate-, kenkä-, tai vaikka kirjakauppaan).
Mulle on ihan yks paskanhailee mihin sen 20-50€ käyttävät kunhan saadaan ne juhlat juhlittua mahdollisimman nopeasti. Ei noi pikkulasten juhlat nyt ole niin herkkua aikuisille.
Mäkin olen vuosia kerännyt kummilapselleni sellaista korua johon haemme aina yhdessä sellaisen palan/kuvan kuin lapsi haluaa . Tällainen nomination koru. Olen aina yhdistänyt tähän myös kaupungilla käymisen. Nyt minultakin odotetaan aineetonta lahjaa, vaikka olemme sopineet tästä keräilykorusta ja lapsi pitää siitä...
Onko hoplopiin meno aineeton?
Jos pyydät lapset kotiisi leipomaan pullaa, onko se aineeton?
Tää on nyt muotia tää aineeton lahja
Lahjakortti:
Sisäleikkipuisto, eläinpuisto, huvipuisto, kylpylä, nukketeatteri
Lupaus tehdä yhdessä:
Retkelle, puistopäivä, uimaan, yökylään, museoon, telttailemaan, kotieläintilalle
Ostetaan siis koulupukuja esim jonnekin ja sitten kerrotaan kolmen vanhalle, että tämä on nyt lahjasi.
Kyllä lapsen pitäisi saada itse toivoa
Meillä lapsi saa joskus näitä viedään hoplopiin , kaupungille tms lahjoja. Usein harmikseni vain huomaan, että ne tuppaa unohtumaan / aikataulut hankala sovittaa yhteen.
En niitä lapsilleni kaikilta toivoisi
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen vuosia kerännyt kummilapselleni sellaista korua johon haemme aina yhdessä sellaisen palan/kuvan kuin lapsi haluaa . Tällainen nomination koru. Olen aina yhdistänyt tähän myös kaupungilla käymisen. Nyt minultakin odotetaan aineetonta lahjaa, vaikka olemme sopineet tästä keräilykorusta ja lapsi pitää siitä...
Kai tuota voisi vielä kerätä, vanhempien mielipiteestä viis.