Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä - tylsän suhteen jatkaminen vai lopetus?

Vierailija
24.07.2023 |

Minulla ja miehelläni ei ole mitään ns. suurta ongelmaa, alkoholismi tms, mutta olen alkanut miettimään eroa. Koetan avata nyt syytä miksi, arvostelkaa vapaasti.

Taustatiedoiksi sen verran, että ollaan molemmat noin 40, vakkarityöt, omakotitalo ja kaksi lasta.

Kotityöt ei ongelma, molemmat tekee, näistä ei riitaa. Ei myöskään lasten asioista.

Ongelma on tasainen, mitään kaipaamaton mies. Hän osoittaa kiintymyksensä teoilla, ei osaa riidellä tai keskustella vakavista aiheista, ei kestä erimielisyyksiä, eli esim ei voida kiistellä onko elokuva hyvä vai huono, koska hän antaa periksi koska ei kestä erimielisyyttä. Täysin aloitekyvytön arkiaskareita ja sänkypuuhia lukuunottamatta. Siis ei keksi/ehdota mitään tekemistä, hän ei ole esimerkiksi ikinä vienyt minua syömään niin, että olisi valinnut ruokapaikan tai leffaan niin että olisi varannut liput ja katsonut monelta se alkaa. Nämä vain esimerkkeinä. Hän on myös myöntänyt ettei hänellä ole mitään haaveita tai tavoitteita enää.

Minä tykkään tehdä erilaisia asioita ja mies lähtee mukaan. Mutta vastuu suunnittelusta ja toteutuksesta on aina minulla. Kaipaisin yllätyksiä, mutta haluaisin myös keskustella ja oikeasti voisin joskus väitelläkin jostain, vaikka siitä leffasta. Olen aiemmin huutanut vihaisena ollessani.

Olemme sopineet, että en vaadi miestä esim järjestämään lomamatkoja tms suurempaa, mutta halusin, että hän joskus keksisi jotain. Siis vaikka kerta vuoteen treffeille sisällön tai ees ruokapaikan. Sovittiin myös, etten huuda. Lisäksi minä halusin omaa aikaa, sillä miehellä ei ole myöskään kavereita ja koska ei keksi tekemistä edes lasten kanssa, he ovay aina vain kotona. Voin toki lähteä itse johonkin, mutta haluaisin ees pari kertaa vuoteen olla myös yksin kotona pidempään kuin kauppareissun.

Omista lupauksistani olen pitänyt kiinni, en ole huutanut ja olen edelleen matka- ja viihdetoimisto. Mies ei arvatenkaan omistaan. Ei ole suunnitellut tai ehdottanut mitään, ei ole käynyt missään lasten kanssa.

Nyt olen siinä pisteessä etten halua edes puhua hänelle. Minun pitää opetella keskustelemaan hänen tavallaan, antaa periksi ja ymmärtää. Pitää olla vaatimatta mitään. Kaippa en enää ees rakasta, koska tuntuu etten saa mitään tilalle.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauhtia ja vaarallisia tilanteita kirjoitti:

Ero ja vaihto jännempään. Niin minun entinen heilani teki jättäessään tylsän miehensä takiani. Oli vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Sitten se kuitenkin halusi, että minä ryhdyn kotirintamamieheksi. En ryhtynyt ja siinä se sitten olikin.

Aivan, mitään muuta ei olekaan kuin edellä kuvaamani persoonien kohtaamattomuus tai sitten jonkin elämän koululaisen mukaan lähteminen? Huoh.

Kaikenlaista olen kuullut, mutta elämänkoululaiseksi ei vielä aiemmin kukaan ole tituleerannut. 😂

Vierailija
22/31 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on asiat paremmin kuin hyvin, mutta et huomaa sitä etkä osaa olla tyytyväinen!

Lähde yksin seikkailulomalle. Rankkasateessa patikoimaan karhumetsään.

Tai eikö sinulla ole omia kavereita? Tyttöjen reissu metsästyskurssille.

Lavatansseihin lehmäjonoon. Risteilylle lempiartistia katsomaan.

Älä kiusaa sitä kilttiä miestäsi, hänellä olisi kyllä ottajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on asiat paremmin kuin hyvin, mutta et huomaa sitä etkä osaa olla tyytyväinen!

Ihanko oikeasti kaikille muille riittää tuollainen suhde, jossa toinen ei koskaan ole aloitteellinen, tai halua tehdä mitään yhdessä? Eihän se tarkoita, että koko ajan pitäisi jotain olla, vaan edes joskus.

Minusta se on suhteellekin parempi ja vahvistaa sitä, että luodaan niitä yhteisiä kokemuksia ja muistoja, vaikka kaikki ei aina meinisikään kuin Strömsössä. Muuten sitä on vain erilliset elämät, kummallakin omalla tahollaan, ja sama olla kokonaan erillään.

Vierailija
24/31 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti kaikille muille riittää tuollainen suhde, jossa toinen ei koskaan ole aloitteellinen, tai halua tehdä mitään yhdessä? Eihän se tarkoita, että koko ajan pitäisi jotain olla, vaan edes joskus.

Minusta se on suhteellekin parempi ja vahvistaa sitä, että luodaan niitä yhteisiä kokemuksia ja muistoja, vaikka kaikki ei aina meinisikään kuin Strömsössä. Muuten sitä on vain erilliset elämät, kummallakin omalla tahollaan, ja sama olla kokonaan erillään.

20 vuoteen en muista, että vaimo olisi lomamatkaa ehdottanut. Mutta kun minä ehdotan, järjestän ja maksan, niin homma toimii. Ilmeisesti naisia harmittaa miesten passiivisuus enemmän kuin toisin päin. 

Eri asia olisikin, jos hän ei haluaisi lähteä mihinkään. Sitten olisimme liian erilaisia ollaksemme yhdessä.

Vierailija
25/31 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideanikkari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 vuoteen en muista, että vaimo olisi lomamatkaa ehdottanut. Mutta kun minä ehdotan, järjestän ja maksan, niin homma toimii. Ilmeisesti naisia harmittaa miesten passiivisuus enemmän kuin toisin päin. 

Eri asia olisikin, jos hän ei haluaisi lähteä mihinkään. Sitten olisimme liian erilaisia ollaksemme yhdessä.

Näin. Aloittajallekin tekstistään päätellen riittäisi, että mies edes kerran vuodessa suunnittelee jotain ja on aloitteellinen.

Minusta se ei ole liikaa pyydetty ja itse ainakin loukkaantuisin, jos toinen ei edes noin vähän pysty yhtään tulemaan vastaan.

Vierailija
26/31 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos AP haluaa yllättyä, netissä on sellaisia virtuaalisia onnenpyöriä. Syötä tuonne aktiviteetteja ja matkailukohteita ja click to spin. Tämä perässävedettävä malli sentään tulee perässä, jos jotain ehdottaa. On myös niitä, jotka eivät tule vaikka ehdotettais.

https://wheelofnames.com/

Vierailija
27/31 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti olet pallo jalassasi kunnes kuolema teidät erottaa. Tai hän petää. Sitä ennen et saa erota jos olet mennyt avioon. 

Varsinaisen tapauksen kyllä olet löytänyt, en voi ymmärtää. Olet pisteessä missä näet nyt omat tekosi. Valitsit huonon, miksi? Mikä painoi vaakakupissa kun valitsit tuon? Raha? oliko ulkonäkö tms? Miten ihmeessä ihmiset valitsee elämänkumppanin joka on täysin päinvastainen kun itse, ja mitä kaipaa suhteelta, lasten isältä?

Mitään et voi tehdä kun olla siinä loppuelämäsi. Hae keskustelut ms muualta, kaverilta, harrastuksista.

Pahoittelen.

Vierailija
28/31 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
29/31 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kun kasvaa, niin kai ne nyt osaa ehdottaa isälle yhteistä tekemistä. Tai sitten vaan itse sanot, että vie muksut hoploppiin pariksi tunniksi. En usko, että pystyisit muuttamaan tuota yllätyksettömyyttä. Hän ei luultavasti halua tehdä mitään talon ulkopuolella.

Vierailija
30/31 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkaan mieheni ei ole koskaan oma-aloitteisesti yllätyksenomaisesti suunnitellut ja järjestänyt jotain treffejä tms. Koskaan siis. Luulen että sellaista tapahtuu oikeasti vain leffoissa. Kyllähän ilmeisesti ap:kin joskus köy treffeillä miehensä kanssa, jos siitä yhdessä puhutaan ja sovitaan ja toteutetaan. Hän odottaa, että mies tekisi sen itse yllätyksenä. Sellainen taitaa olla äärimmäisen harvinaista missään parisuhteessa.

Minustakin kuulostaa siltä, että suhde on perushyvä. Mutta jokainen toki päättää, mitä itse haluaa. Ehkä ap haluaa jännitystä ja vaikka draamaa, mikä tukee elämästä värikkäämpää. Sellaisiin suhteisiin liittyy vain usein myös tosi huonoja puolia.

Vierailija
31/31 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa heti tänään ja huomenna saat uuden miehen kun menet kakolamn portille odottamaan vapautuvaa jännä miestä. Jännä miehet ei ole tylsiä ja saat jännitystä ja ne kyllä käskee sinua että teet kuten se sanoo tai saat turpaasi. Saat siis varmasti paremman suhteen kuin tuon kiltin ja kunnollisen tylsän miehesi kanssa.