Kun nuori muuttaa uskontoa seurustelun vuoksi, mitä voi tehdä?
Olen hyvin huolissaan koska nuori on aivan sekaisin, mutta uskontovaatimukset tulevat tulevalta puolisolta ja nuori esittää kuin se olisi hyväkin asia, vaikka on jättämässä normaalin elämän ja vanhempana näkee ettei voi hyvin.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsu tuleva puoliso kylään ja ystävällisessä hengessä kyselet hänen uskonnostaan, ehkä pystyy kertomaan ja perustelemaan uskontoon liittyviä tapoja. Utelias saa olla kun kyseessä oma nuori.
Ja sitten voit vertailun vuoksi kertoa Kristinuskosta ja sen vaikutuksesta yhteiskunnassamme. Olisi hyvä jos saisit nuoret vierailemaan myös srk:nnassa.
Muslimit arvostavat ikääntyneitä ihmisiä suomalaisia enemmän. Joten ottavat varmasti ystävällisen kutsun vaikka ystävä-tapahtumaan.
Kysele myös miksi aikoinaan perhe lähti omasta maastaan.
Kerro ateismista ja järjen käytöstä.
Tosi ikävä tilanne ap! Vaikuttaa kuiteinkin siltä että tyttäresi oli ennen pelkkä tapakristitty. Uskossa oleva uudestisyntynyt kristitty ei muuta uskontoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä on kysymys? Kuinka vanha hän on? Onko oma lapsesi?
On oma, 17 v, islam
Voi ei, tuosta ei taida seurata mitään hyvää.
Täytyy näin toiselta puolelta kommentoida. Kyse voi olla myös siitä, että nuori haluaa osoittaa kunnioituksensa sekä kumppaniaan, että hänen perhettään kohtaan. Onko kyseessä millaiset muutokset?
Itse rupesin ihan vapaaehtoisesti pukeutumaan "siveämmin" (tarkoittaa: ei alusvaatteissa kaupungille-tyyli) ja noudattamaan myös lihatonta ruokavaliota käännyttyäni eri "uskontoon". Olen aidosti onnellinen, vaikka joskus tuntuu että perheeni epäilee toisin. Puhukaa.
Et voi oikein mitään ja kaikki vaikutusyritykset saattavat pahentaa tilannetta.
Sano vaan rauhallisesti että olet eri mieltä asiassa, mutta oma on elämäsi ja teet itse päätöksesi, sekä hyvät ja huonot.
Sitten aina rauhassa sotkea asiansa ja auta vasta, jos pyydetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On oma, 17 v, islam
Tämä on provo. Muslimitytöt eivät seurustele eivätkä ainakaan sellaisen kanssa joka ei ole muslimi. Monissa yhteisöissä tuo johtaa suoraan kunniaväkivaltaan.
Kannusta ottamaan kunnolla asioista selvää ennen kuin tekee mitään radikaalimpaa. Mutta loppujenlopuksi, oma on päätös, vaikka typerä sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On oma, 17 v, islam
Tämä on provo. Muslimitytöt eivät seurustele eivätkä ainakaan sellaisen kanssa joka ei ole muslimi. Monissa yhteisöissä tuo johtaa suoraan kunniaväkivaltaan.
Lue aloitusta hieman tarkemmin!
Kannattaa kuunnella avoimesti mitä nuori kertoo ja lähteä nuoren kanssa matkalle maahan jossa on tiukasti nuo uskonnolliset arvot. Naisen asema käy hyvin nopeasti selväksi siinä nuorelle. Sinisilmäinen ei saa olla.