On tää nyt kun ydinfysiikkakin on nykyään tyttöjen alaa
Parikymppinen gradutyttönen löysi uuden isotoopin. https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009735040.html
Miksi miesten saavutukset on nykyään niin olemattomia? Yrittääkö luonto kertoa meille jotain?
Kommentit (43)
Vai onko se media joka korostaa naisten saavutuksia? Esim. tänä viikonloppuna Barbie-elokuva sai paljon julkisuutta ja kehuja ihan perusuutisissa. Oppenheimer-leffa ei paljoa ole näkynyt muuten elokuviin painottuvissa medioissa.
Enemmän media in Jenkkeihin rähmällään kun vain Hollywood-leffat tuottavat isoja artikkeleita.
Kannattaisi lukea läksyt eikä pelata.
Kiinnostaisi kyllä tietää miten nuo jotkut oppivat tuollaiset jutut. Ovatko vanhemmat jotain tutkijoita?
Itse kun yliopistolla joskus ysärillä olin, niin ei kyllä millään tavalla autettu yhtään vailla olisi ollut kiinnostusta oppia kaikenlaista. Survottiin vaan kursseihin joissa oli monta sataa opiskelijaa. Professorit olivat paskoja selittämään. Yhtä hyvin olisi voinut lukea kirjaa kotona tai katsoa luentoja jostakin youtubesta, jos sitä silloin olisi ollut olemassa.
Wau. Mä olen kyllä nyt niin ylpeä naisten saavutuksista. Vihdoinkin tieteiden kärjessä. Voisko tämän uutisen kehystää joka kahvilaan?
Siis vain 11 isotooppia löydetään joka vuosi ja nyt nainen on löytänyt yhden. Olen aivan sanaton siitä että naiset ovat aivan yhtä hyviä tieteissä kuin miehet.
Mitä kuuluu Elizabeth Holmesille? Joko veripisarasta on saatu tehtyä kaikki tutkimukset?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi lukea läksyt eikä pelata.
Tuo oli raivostuttavaa omassa teinissä. Se vain luki luki luki koko ajan jotain koulujuttuja, menee elämä ihan ohi. Vähempikin rittäis, ainakin meillä riitti amiksessa. Onneksi priorisoi ajankäyttönsä paremmin yliopistossa ja jäi opinnot kesken.
Ton likan gradu on sihteerin hommaa. Tee toi toi ja toi ja tee se huolellisesti.
Jätkille voidaan sanoa, että tämmönen me ollaan saatu aikaan tähän mennessä. Tee parempi.
Ei enää ole tyttöjä eikä poikia. 😂
Onhan se ollut jo pitkään, mutta naisten keksinnöistä on vain mennyt kunniamiehille. Onneksi teiteentekijät ovat aloittaneet kunnianpalautustyön. Googlettamalla löytyy lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vai onko se media joka korostaa naisten saavutuksia? Esim. tänä viikonloppuna Barbie-elokuva sai paljon julkisuutta ja kehuja ihan perusuutisissa. Oppenheimer-leffa ei paljoa ole näkynyt muuten elokuviin painottuvissa medioissa.
Mitä ihmettä? Oppenheimeristä on kirjoitettu jo vuosi ja nyt kun elokuva on vihdoin julkaistu, kaikki leffamediat kirjoittavat siitä. Älä syytä mediaa siitä, että sinä näemmä huomaat jutun vasta kun se on tarpeeksi pinkki.
Kyllä naisissa hyviä fyysikoita on mutta ne on kaikki jonkin tason autisteja. Sisäinen kiinnostus ja halu selvittää asia perinpohjin löytyy vain harvalta. Kun jotain hommaa miettii niin kaikki muu on siirrettävä syrjään.
Vierailija kirjoitti:
Wau. Mä olen kyllä nyt niin ylpeä naisten saavutuksista. Vihdoinkin tieteiden kärjessä. Voisko tämän uutisen kehystää joka kahvilaan?
Ai että oikein hierottaisiin naamaan kuinka naisten saavutukset ovat niin poikkeuksellinen asia että sukupuolta pitää korostaa.
Sama miesten saavutuksissa: oikein korostettaisiin että kyseisen keksinnön teki mies kun sellainen on niin harvinaista.
Nykyään? Lise Meitner Oli päävastuussa ydinfission keksimisestä.
Hyvä ap! Loistava näpäytys sille yhdelle omituiselle jankkaajalle. 😁👍
Miksi muuten miehet ovat kautta historian varastaneet naisten työt huomatessaan miten arvokasta se on? Ensin naiset tekivät hyvää ruokaa, sitten miehet loivat kokkikulttuurin. Naiset olivat parantajia, sitten miehet keksivät lääkärin ammatin ja kielsivät naisten toiminnan alalla, polttivat rohtojen valmistajia roviolla noitina. Ensimmäisen koodaajat oli naisia, mutta miehet valtasi alan ja sanoivat ettei se ole sopivaa naisille. Naisia on estetty kouluttautumasta ja tekemästä töitä tieteen ja tekniikan alalla, joten moni on tehnyt sitä salaa mies tiimin kanssa, saamatta itse tunnustusta saavutuksistaan.
Noh muistetaan, että sellaista otusta ei ole kuin mies oikeastaan. Nainen kun on XX ja mies on XY niin se jo kertoo, että miehet on puoliksi naisia. Jos olisi vain YY kromosomilla niin sellainen yksilö kuolisi. Eli tästäkin huomaa, että kun on puolet ihan kuraa ja vain 50% olemuksesta on älykäs ja kyvykäs niin mitä sitä voi sitten odottaa tuollaiselta naisen puolikkaalta kuin mies? Kyllä. Luonto yrittää kertoa jotain miehille.
Miten niin nykyään? Marie Curie sai 2 Nobelia.
Nuoret miehet on jymähtäneet tänne vauvapalstalle, ei ne mitään ydinfysiikkaa ratko