Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri suuttui jostakin ja juorusi kuinka aito shampanja meni kuin helminä sioille...

Vierailija
22.07.2023 |

Olin auttamassa kaveriani vanhempansa kuolinpesän siivoamisessa. Tyhjennettiin hänen vuokra-asunto nopealla tahdilla. Autoin auttamisen ilosta. Sanoin etten tarvitse mitään vaivan palkaksi, kun kysyi mitä haluaisin. Hän halusi kuitenkin muistaa minua, joten antoi shampanjaa. Kyseessä melkoisen kallis merkki, joten ihmettelin kuinka raaskii sellaisen minulle antaa.
Päädyin juomaan sen toisen kaverini kanssa. Tämä toinen kaveri tutustui pulloon ja huomasi päivämäärän menneen jo muutamia kuukausia aiemmin.
En tiedä suuttuiko tämä pullon antanut minulle siitä etten juonut pulloa hänen kanssa, vai mistä oli kyse, mutta meno oli sellaista passiivis-ahgressiivista piikittelyä ja pitkä mykkäkoulu. Annoin asian olla. Olisi kyllä tehnyt mieli kommentoida facebookissa näihin shampanjajulkaisuihin, että mistä oli ostanut monta kuukautta vanhaa shampanjaa ja oliko tosiaan maksanut niistä lähes 100€.

Onko teillä tällaisia kavereita, jotka saavat näitä erikoisia kohtauksiaan?
Miten tällaiset tulisi käsitellä? Riittääkö etten ole huomaavinani ja olen tavallisen kaverillinen, kun seuraavan kerran ollaan yhteyksissä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa.

Vierailija
2/12 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shamppanjassa päivämäärä mennyt? Ei se vanhene. Kannattaa panostaa provojen taustatutkimukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shamppanjassa päivämäärä mennyt? Ei se vanhene. Kannattaa panostaa provojen taustatutkimukseen.

Mun kaapissa olevassa shampanjapullossa on päivämäärä.

Vierailija
4/12 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mikään asiantuntija näiden alkoholijuomien suhteen ole, mutta muistan kuulleeni, että hyvä viini vain paranee vanhetessaan.

Että jos olikin jotain "vuosikertatavaraa", jota olisi pitänyt ymmärtää säilyttää.

Vierailija
5/12 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaapissa olevassa shampanjapullossa on päivämäärä.

Ei ole.

Vierailija
6/12 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomautitko kaverille päivämäärästä? Ei samppanja mene miksikään päivämäärän jälkeen. Sitä voi hyvin juoda.

Vierailija
7/12 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama onko se aitoa shampanjaa, sektiä tai muuta kuohuviiniä. Samaa tavaraa, osa maistuu hyvältä ja osa taas ei.

Vierailija
8/12 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kommentoi itse asiaa.

Vierailija
9/12 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt juuttuko päivämäärään. Jos toinen antaa sulle pullon ilman ehtoja, sulla on lupa jakaa se kenen kanssa haluat tai vaikka kaataa viemäriin. Kysy suoraa mitä toinen vihjaa.

Vierailija
10/12 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mikään asiantuntija näiden alkoholijuomien suhteen ole, mutta muistan kuulleeni, että hyvä viini vain paranee vanhetessaan.

Että jos olikin jotain "vuosikertatavaraa", jota olisi pitänyt ymmärtää säilyttää.

Pitäisi säilyttää oikeassa lämpötilassa ja välillä käydä kääntelemässä niin, että korkki ei kuivu. Huoneenlämmössä säilytettynä viinit vanhenevat nopeasti, pahimmillaan jo parissa vuodessa ovat etikkaa.

Vierailija
11/12 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt juuttuko päivämäärään. Jos toinen antaa sulle pullon ilman ehtoja, sulla on lupa jakaa se kenen kanssa haluat tai vaikka kaataa viemäriin. Kysy suoraa mitä toinen vihjaa.

Pelkästään shamppanjan väitetty vanhentuminen todistaa koko jutun olevan keksitty.

Vierailija
12/12 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se muuten Kotuksen mukaan samppanjaa. Ei shampanjaa eikä shamppanjaa. Noin oikeinkirjoituksen puolesta.