Suomessa ei ymmärretä musiikkia
Dr Dre, Jay-Z ja Eminem ovat lähimenneisyyden suosituimmat artistit. Suomessa heihin suhtaudutaan melko syrjivästi, vaikka ovat samassa sarjassa kuin Beatles, Elvis ja Michael Jackson. Se johtuu siitä, ettei osata englantia eikä ymmärretä amerikkalaista kulttuuria.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä alkaa rapin suosio olla ohi ensimmäistä kertaa historiassa. Niin se maailma muuttuu
Onneksi. Uusi musiikki ainakin Suomessa tuntuu taas musiikilta ja laulamiselta sen lapsisoperruksen ja itku-ulinan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Musiikki on universaali juttu. Se mikä jenkeissä on suosittua ei todellakaan koske koko maapalloa
Samaa mieltä. Nämä "teinit" täällä imuroi kaikki sanonnatkin amerikoista. "Tyyliin" en kestä!
Vierailija kirjoitti:
Olin Yhdysvalloissa vaihto-oppilaana siihen aikaan kun Jay-Z ja Eminem olivat pinnalla. Tuntemani nuoret kuuntelivat enimmäkseen kantria tai alternativea.
Olin samaan aikaan sun kanssasi ja nähtiin pari kertaa. Altternatiivista apocalyptista post punkkia ja erityisesti ranskalaista musiikkia siltä saralta.
Ei oikein valkoisten väestön seassa mennyt räp, poikkeuksena pössybileet jonkun kämpällä, niin soittolistalla saattoi olla räppiä vähän.
Musiikki on monimuotoinen taiteen muoto, joka voi herättää erilaisia tunteita ja mielipiteitä eri ihmisissä. On tärkeää kunnioittaa erilaisia musiikkimakuja ja ymmärtää, että jokaisella on oikeus nauttia musiikista, joka tuntuu henkilökohtaisesti merkitykselliseltä.
Nuorena kun en osannut kieliä vielä paljoakaan suomikäännökset oli aivan jotain muuta kuin alkuperäinen teksti. Nyt kun osaan englantia paremmin ja tajuan lyriikat suomeksi en halua enää kuunnella suomikäännöksiä.
Minun mielestäni musiikissa on tärkeää melodia, jos se on kunnossa ihan sama millä kielellä lauletaan.
Nykymusassahan ei juuri melodiaa ole🤣
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on Käärijä. Hänen musa uppoo joten all good everything
Täyttä skeidaa
Musiikkia on esimerkiksi Bachin, Beethovenin, Händelin, Mozartin, Shostakovichin, Sibeliuksen, Tchaikovskin ja Wagnerin teokset. Sinun luettelemiesi nimien tuotokset eivät ole musiikkia. Ne ovat taantuneen ihmisrodun jätettä.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni musiikissa on tärkeää melodia, jos se on kunnossa ihan sama millä kielellä lauletaan.
Nykymusassahan ei juuri melodiaa ole🤣
Mäkin kuuntelen melodia korvalla biisejä ja onhan nykypäivänäkin tehty melodisia biisejä.
Enemmistö biiseistä kummiskin on tehty rytmin vietäviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on Käärijä. Hänen musa uppoo joten all good everything
Täyttä skeidaa
Toivottavasti oot kuunnellut muutkin biisit kuin sen yhden, muuten turha tuomita.
Aika tasaisen hyviä biisejä tuntuu tekevän ja erottuu edukseen muista nykyräppäreistä. Live-esiintyminen ihan omaa luokkaa (ei päässyt viisuissa näyttämään täyttä potentiaaliaan mutta näillä Suomi-keikoilla vetää tosi hyvin)
Enpä sanoisi räppiä miksikään kovin hienoksi musiikiksi. Onhan siinä rytmiä ja joitain sointua, mutta yleensä vaan basson pauke ja puhutaan lyriikat. Lyriikoittenkin taso vaihtelee suuresti ja yleensä se on jotain räppärin omasta elämästä. En ole itse löytänyt samaistumis pintaa näin 40v ikäisenä mihinkään usalaisiin räppäreihin tai edes kotimaisiinkaan.
Listamenestyksen perusteella Jay-Z ohittaa Elvis Presleyn. Rap on sukua kantrille siinä mielessä, että molemmissa painotetaan lyriikkaa. Miljöö vain on erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä alkaa rapin suosio olla ohi ensimmäistä kertaa historiassa. Niin se maailma muuttuu
Sen verran kamalaa tuo nykyään on että en yhtään ihmettele. Ennen tehtiin vielä hyvää tavaraa.
Suomalaisesta räpistä tuskin tarvitsee sanoa mitään, uskomatonta larppausta.
Ei kiinnosta joku yomuthafuckagangstaniggashit.
Ehkä turhin aihe kiistellä, jonkun "musiikkia" tehneen räplärin suosio Suomessa! missä se musiikki on, jos joku hölöttää luupin päälle, jou-jou.