Hoikkuus(ko) sekoittanut kuukautiset?
Olen aina ollut hoikka. 13-20v painoin 35-38kg, kuukautiset olivat runsaat silloin, mutta säännölliset.
Joskus 21-24v. painoin korkeimmillaan 46kg. Kuukautiset olivat normaalit ja säännölliset, eivät niin runsaat kuin ennen.
Nyt aloin joogaamaan ja lenkkeilemään ja paino tipahti taas 40/42kg tienoille. Kuukautiskierto sekoittui taas täysin.
Lihottaminen on hankalaa minulle, mutta täytyykö tässä nyt ihan väkisin syödä? Onko muilla ollut samaa?
Kommentit (14)
Voi hyvinkin olla jos kehosi tottui normaaliin painoon.
Painindeksitaulukosta saat suuntaa, vaikka niitä ei nykyään enää tuijotetakaan.
Naisella on oltava riittävän korkea rasvaprosentti, että nainen menstruoi.
Vierailija kirjoitti:
Onko sairauksia?
Ei ole. Laajat verikokeet otettu sekä kilppari kahdesti ja muut. Olen perusterve nainen. Ap.
Minä painan 152cm pituisena 42kg. Kroppa toimii hyvin.
Ferritiini mitattu? Minulla alhaiset rautavarastot aiheuttivat epäsäännöllisiä kuukautisia. Kun sain ferritiinin kohoamaan, niin kuukautisista tuli myös säännölliset taas. T. Toinen hoikka nainen.
Vierailija kirjoitti:
Ferritiini mitattu? Minulla alhaiset rautavarastot aiheuttivat epäsäännöllisiä kuukautisia. Kun sain ferritiinin kohoamaan, niin kuukautisista tuli myös säännölliset taas. T. Toinen hoikka nainen.
Tarkistin OmaKannasta ja P-ferrit on 24. Näyttäisi ainakin viitearvoissa olevan. Ap.
Mulla jäivät menkat pois parikymppisenä moneksi kuukaudeksi, kun laihduin liikaa ja liian nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkistin OmaKannasta ja P-ferrit on 24. Näyttäisi ainakin viitearvoissa olevan. Ap.
Liian alhainen. Naisella joka on hedelmällisessä iässä olisi hyvä ferritiinin olla lähemmäs 100 ja jopa yli. T: Google-lääkäri.
Mulla ongelma ei ole paino vaan se, missä ajassa paino putoaa. Kroppa toimii kyllä painossa kuin painossa, kunhan paino ei putoa nopeasti.
Lihottaminen oli myös mulle vaikiaa. Juustoja, patonkii, punaviiniä pe ja la ilta, ja kerran viikossa kunnolla ns. Roskaruokaa..Niin jo tuo auttoi minulla. Nyt on parempi olo, ja kuukautiset tulee kuin kello
Saattaa olla jos paino pudonnut nopeasti. Kuitenkin tuossa vain 4/6kg väliä, mutta hoikalle se on paljon.