Onko täällä muita joilla kesäisin turvonneet pohkeet ja nilkat?
Kommentit (7)
Helle ei sovi kaikille. Itse olen juuri sellainen. Myös kädet ja naama turvoksissa helleputken aikaan. Syksyllä normalisoituu tilanne. En ole ajatellut, että olisi mitään muuta kuin heikko helteen sietokyky.
Taidat olla lihava etkä liiku koskaan.
Kyllä. Mulla on munuaisten vajaatoiminta ja olen ollut aiemmin dialyysissa. Sain sitten siirteen. Kun siirre veteli viimeisiään vikat vuodet niin koko vuoden piti kitkutella vähän nestemäärän kanssa ja jalat oli tankit. Nyt oon taas dialyysissa. Ihanan kevyt olo kun pääsen koneen kautta nesteistä eroon, verrattuna viime kesään kun kitkuttelin siirteellä vielä.
Eli voisko olla munuaisvikaa sulla.
Toinen villi veikkaus sydänvika voi myös aiheuttaa nesteen hitaan liikkumisen.
Mut jos se on vaan kesällä se vaiva, niin pistäisin näiden helteiden piikkiin jos veriarvot on normit.
Minullakin oli ennen mutta ei ole enää. Olen laihduttanut pari vaatekokoa ja kylläpä on hoikat nilkatkin.
Syy voi olla ainakin sydämessä, munuaisissa, laskimoissa tai imunestejärjestelmässä.
Jos on seisomatyö tai työ, jossa ollaan koko ajan jalkojen päällä tai jos on istumatyö, niin nilkat ja pohkeet turpoavat eikä tarvitse olla mitään erityistä sairautta. Itse otin tukisukat käyttöön ja on paljon parempi olla. Minulla on seisomatyö.
Niin? Mene lääkäriin, ei ole normaalia