Millaisia juhlia olette järjestäneet, kun olette valmistuneet maisteriksi?
Kommentit (16)
Sain onneksi sovittua, että ei juhlita. En osaa pitää valmistumista mitenkään niin erinomaisena asiana, että olisin halunnut sitä mainostaa tai juhlia. Kaipa se johtuu siitä, että olen pitänyt koko valmistumista itsestäänselvyytenä aina. Seuraavan kesän häät pelastivat sitten valmistumisjuhlilta.
Suolaista ja makeaa, kuoharia ja boolia loppuillasta. Lopuksi kavereiden kanssa baariin. Hauskaa oli ;)
viikonloppuna sitten bileet ystäville.
ja niinpä valmistuessani tuplamaisteriksi järjestimme ensin juhlat omalle suvulleni mieheni kanssa (vanhempieni kotona) ja sitten omassa kodissamme (vähän etäämmällä) mieheni perheelle.
Ihmettelin, kun mieheni vanhempi sisko perheineen ei tuonut mitään lahjaa (en kyllä niitä toivonutkaan, mutta kaikki muut toivat kyllä vähintään kukkia) ja muutenkin oli nyrpeän näköinen koko juhlien ajan ja hyydytti tunnelmaa. Ei katsonut minua silmiin jne.
Minulle valkeni vasta jälkeenpäin, että hänellä ei peruskoulun lisäksi muuta koulutusta olekaan. Vain aloitettuja ja keskeytettyjä keskiasteen opintoja...
Taisi ottaa luonnolle meikäläisen maisterisjuhlat, vaikkei niitä hänen kiusakseen järjestettykkään!
ymmärsin reaktion sitten kun tiesin taustan.
Olisin jättänyt miehen perheelle juhlat pitämättä, jos olisin tiennyt!
t.18
Hyvä ihmistuntemus sinulla kun arvasit sitten miksi oli pahalla päällä.
Mutta kai maisterin tutkinto on jo niin arkipäiväinen itsessäänkin, kun se melkein kaikilla tuntuu olevan ja monilla useampikin.
Aina kannattaa juhlia, jos on pienikin tilaisuus! Turha tuollaisesta nipottaa.
Itse korkkasin valmistumispäivänäni (arkena) parin todistuksen pokkaamista katsomaan tulleen kaverini kanssa kuoharipullon Suurkirkon aurinkoisilla portailla - sitten mentiin yhdessä syömään kukin omaan laskuunsa ja tilattiin tonkittain mansikkamargaritoja. Illalla menin silloisen uuden poikaystäväni luo, joka vei vielä lähibaariin ja tarjosi drinkin sateenvarjolla. :)
Saman viikon perjantaina olin kutsunut muutaman ihmisen tunnelmalliseen istuskelubaariin, siinä vietettiin yhdessä hauskaa iltaa ja lopuksi menin poikaystävälle harrastamaan hyvää seksiä. Tehkää perässä! :)
vaan olisin jättänyt mieheni suvulle kokonaan juhlat järjestämättä.
Ihmettelin sitten mieheni siskon nuilotusta ja otin jälkeenpäin puheeksi mieheni kanssa ja sitten selvisi, ettei siskolla tosiaankaan ole muuta koulutusta peruskoulun lisäksi.
Tämän päättelimme yhdessä olleen syynä mielenosoitukseen. Mieheni sanoi, ettei olisi arvannut siskonsa suhtautuvan noin lapsellisesti.
t. 18
Kyllä yo-juhlat riittää ' yhden ihmisen juhliksi' , kun kuitenkin on kaikenmaailman ristiäisiä ja häitäkin tiedossa.
Parempi syy se maisteriksi valmistuminen mielestäni on kuin ylppärit - puolet ikäluokasta hankkii lakin, mutta maisteria ei niin suuresta joukosta tulekaan. Juhli juuri niin kui mielesi tekee - parinsadan euron illallinen miehesi kanssa, iltaa istumaan vanhojen ystävien kanssa, kosteat aamuviiteen kestävät bileet piskelukaverien kanssa, päivällinen vanhempien luona...ihan mitä tahansa!
Itse en vielä tuota etappia ole saavuttanut, mutta kaverini piti kesäjuhlat, joissa syötiin ensin pihalle katetuissa pitkissä pöydissä hyvää ruokaa ja juotiin viiniä, illan viiletessä siirryttiin sisätiloihin kälättämään vanhoista jutuista ja naureskelemaan, kuunneltiin musiikkia ja juotiin boolia ja sitten kellon lähestyessä puolta yötä lähdettiin vielä baariin loppuillaksi. Lahja- tai pukeutumistoiveita ei kutsussa esitetty, mutta kaikki olivat oma-aloitteisesti laittaneet väähn parempaa päälle ja yhdessä saatiin opiskelijabudjeteistamme raavittua kasaan vähän arvokkaampi lahja.
Mitään sukujuhlia en maisteriksi valmistumisen takia ehkä pitäisi, harvemmin ketään aikuisen ihmisen juhlat kiinnostavat. Toki kohteliaat lähisukulaiset onnittelevat ja ehkä haluavat tuoda kukkia tms juhlakalulle.
jonkinlaiset juhlat kun valmistun. Riippuu ajankohdasta, kesällä pihalla, talvella sisätiloissa. Ja illalla salettiin baariin.
Itse olen ollut juhlimassa maisteria hänen kotonaan kakkukahveilla. Lisäksi siellä oli muutama lähisukulainen ja hyvä ystävä.
Ei siinä minun mielestäni mitään juhlimista ole.
Kävimme illastamassa minä, mieheni, miehen sisko, appivanhemmat ja omat vanhempani. Maksoimme mieheni kanssa koko lystin vaikka rahaa ei ollut paljon mutta oli se mielestämme sen arvoista :) Halvemmaksi olisi varmaan tullut järjestää juhlat kotona ja kutsua vieraita enemmän ;-)
Mutta tuttaville on järjestetty yllätysjuhlia, joissa on ollut noin 30 henkeä ja rento tunnelma.
Eipä tuossa mitään juhlimista ole. Yhdet valmistujaisjuhlat ihmistä kohti riittävät ja omani juhlin aikanaan, kun pääsin ylioppilaaksi.