Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten eroon vanhoista kultakoruista? Kaiken maailman perintökoruja ja itse ostettuja

Vierailija
30.08.2008 |

Vaikka tuonne huutonettiin

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun lapsenlapset on aikanaan ihan täpinöissään, kun ne saa tutkia mummun kulta-aarteita vuosikymmenien takaa...:-)

Vierailija
2/7 |
30.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"rimpuloita", joilla ei enää tee mitään. Parhaat korut tietenkin säästän (osan muiston vuoksi) mutta joukossa on paljon sellaisia, joilla en yksinkertaisesti tee mitään. Romukullaksi myyminen on tietenkin viimeinen vaihtoehto.

Joukossa mm. monta naisten kultasormusta, joissa iso kivi. Mallit ovat epämuodikkaita ja kivien värit eivät ole omiani. Muutenkin pidän enemmän valkokullasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormukset ovat isovanhempien peruja, 4O-6O-luvuilla hankittuja.

Vierailija
4/7 |
30.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viet kultasepälle ja teetät niistä sellaisen korun (kaulariipuksen, sormuksen tms), jota voisit pitää! Tällöin pääset eroon turhasta "romukullasta" mutta sat itsellesi sopivan helyn jossa vielä on tunnearvo mukana, koska on suvun koruista teetetty.

Itse vein kultasepälle omia vastaavia "romukultia" kun teetin vihkisormuksen. Ensinkin säästin hurjan summan teetetyn vihkisormuksen hinnassa ja toisaalta sain kullat pois nurkista ja vieläpä tuli vihkisormukselle lisää tunnearvoa.

Ihan käypä ratkaisu mielestäni :o)

Vierailija
5/7 |
30.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyisen "käytössä" olevan mutta myös sen kaapin perällä olevan, joka on täynnä

omia 7O- ja 8O-luvuilla ostamiani sekä isovanhemmilta perittyjä rimpuloita.

Näissä perityissä on muutama erityisen kaunis koru mutta joukossa myös hirvityksiä :(

Kävin huutiksessa katsomassa ja ihan vastaavia myynnissä. Pitäisi vaan tietää leimoista sun muusta. ap

Vierailija
6/7 |
30.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Turkissa kultaliikkeissä korut on ihan selvää rahaa ja niistä maksetaan paremmin kuin täällä meillä romukullasta. Olen kasannut erilaiset epämuodikkaat, risat ja parittomat korvikset ja könttänä tarjonnut niitä kun olen ostanut jonkun uuden korun ja näin olen saanut tilalle uuden ja muodikkaan.

Vierailija
7/7 |
30.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmattakymmentä kultaista rimpulaa roikkumaan. Joka nimi- ja syntymäpäivä tuli aina uusi pikkukoru ranneketjuun.

Noh :(

ei kai sellaista isoäidin korua voi myydä.

Saattavat joskus taas olla in kun tulee röyhelöinen mustalaismuoti. Ja muutenkin pakko säästää mutta jos ne sormukset voisi jotenkin muuttaa rahaksi.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi